1. שלב 7 ביום שישי היה שלב מעבר שטוח של 159 ק"מ לאורך דרום החוף האיטלקי של הים הטירני (גוף המים שהוא חלק מהים התיכון, ונמצא בין איטליה לסיציליה וסרדיניה). הסיום, כצפוי, התנקז לספרינט. בהיפוך מקומות לעומת התוצאה בשלב לאילת, הצליח סאם בנט האירי מקבוצת בורה הנסגרואה לנצח, תוך שהוא מקדים את לובש חולצת המאיצים הסגולה, אליה ויוויאני.
2. שלב 8 כבר היה אופרה אחרת לגמרי. הטרק הארוך בן 209 הק"מ משך כ-150 ק"מ צפון-מערבה לאורך החוף לכיוון סלרנו, ומשם חתך צפונה לרכס הרי האפנינים הדרומיים. יתרון הזמן של חבורת בריחה של 7 רוכבים, עמד באותו שלב על למעלה מ-5 דקות.
3. עם הכניסה לאזור ההררי התקדרו השמיים וגשם שוטף ניתך על הרוכבים. ככל שהגשם הכביד, הלך והצטמצם היתרון של חבורת הבריחה. קבוצת מיצ'לטון-סקוט של המוביל בדירוג הכללי סיימון ייטס, וקבוצת גרופאמה FDJ של טיבו פינו התחילו למשוך מלפנים בין שלוליות ענק ונחלי מי גשם ניגרים ששטפו את הכביש.
4. בחלוף 192 ק"מ החלה העלייה המתפתלת האחרונה למנזר המפורסם במונטה-ורג'ינה. שם היתרון של חבורת הבריחה הצטמצם כבר ל-2 דקות ונשחק בקצב מסחרר. ג'ק הייג האוסטרלי ממיצ'לטון-סקוט הרשים עם רוב עבודת הצמצום בקצב גבוה ושאב את הדבוקה לחבורת הבריחה. למרות זאת, דבוקת המובילים נותרה גדולה והמשיכה למנות למעלה מ-30 רוכבים.
5. קילומטרים ספורים לסוף, כריס פרום המשיך להיות הביש-גדא של הג'ירו הזה, החליק על מים ניגרים מההר שחצו את הכביש, והתרסק חזק. עלייה זריזה של פרום לאוכף, ומיד החלה עבודת הצמצום של רכבת סקיי לראש הדבוקה. אחרי עוד היתקלות של פרום עם רוכב אחר בכביש המתפתל והצר, החליטו בסקיי שהתנאים מסוכנים מדי בלב הדבוקה בשביל האנגלי עם הביטחון המעורער, ושצריך לעבור להובלת טור עורפי בראש הדבוקה, כדי שפרומי יימצא במרחב תמרון מרווח, בטיחותי ונוח יותר.
6. כ-2 ק"מ לסוף פריצה! ריצ'ארד קאראפאז הצעיר מאקוואדור (וקבוצת מוביסטאר) ראה את כל המובילים מסתכלים אחד על השני, ניצל את הרגע, התעופף קדימה ואסף בזה אחר זה את אחרוני חבורת הבריחה שעוד היו לפניו, עד לניצחון השלב!
7. קאראפאז עם כמה בכורות בימים האחרונים – רכיבת בכורה של אקוודורי בג'ירו ד'איטליה; לבישה ראשונה של חולצת מובילים של אקוודורי בגרנד-טור (קאראפאז זכה בחולצה הלבנה של הצעיר המוביל על הר אתנה); ועכשיו גם ניצחון שלב ראשון של רוכב אקוודורי בגרנד-טור. שבוע נפלא לרוכב הצעיר שיחגוג בעוד 8 ימים 25.
8. רוכב שחולק יום הולדת עם קאראפאז בשבוע הבא הוא כריס פרום שיחגוג 33. פרום סבל מתנאי מזג האוויר והכביש החלק, נפל וקם, אבל הצליח להחזיק בתוך דבוקת המובילים ושוב לא איבד זמן. טום דומולאן שמר גם הוא על המיקום והפרש הזמן מהמוביל.
9. נראה שסיימון ייטס ואסטבן צ'אבז מקבוצת מיצ'לטון-סקוט, שממשיכים להחזיק בחולצה הוורודה ובחולצת מלך ההרים (ובמקומות 1 ו-3 בדירוג הכללי בהתאמה), פספסו הזדמנות לגנוב זמן בסיום. גם טיבו פינו, שנזכר להתפוצץ בקילומטר האחרון, לא הצליח לפתוח פער על הכביש ונאלץ להסתפק ב-4 שניות הבונוס על חציית הקו שלישי.
10. אל דאגה. שלב 9 הוא שלב מפרך של 225 ק"מ ואלפי מטרים של טיפוס מצטבר. הוא מסתיים ברכס האפנינים המרכזי בפסגת התצפית האסטרונומית של אברוצו, על הגרנד סאסו ד'איטליה – גובה 2,135 מ'. הרחק מעל מנהרת הכביש רומא-ל'אקילה שחצובה עמוק בהר ועוברת מאות רבות של מטרים מתחת לרוכבים המטפסים.
11. לקראת יום המנוחה שאחרי שלב 9, יסיים הג'ירו שליש ראשון. אפשר לומר בביטחון שאבק השריפה לא יישאר יבש על הגרנד-סאסו. כל המטפסים שצריכים לצבור זמן לפני הנג"ש בשבוע האחרון, ייתנו מחר את כל מה שיש. חוץ מייטס ו-צ'אבז, גם דומניקו פוצוביבו, טיבו פינו, ריצ'ארד קאראפז, ג'ורג' בנט, ועוד מטפסים טהורים, יעשו הכל כדי לפתוח פער מטום דומולאן וכריס פרום.