רבות דובר ונכתב על ישראל פרמייר טק והישגיה בסבב המקצועני בשנים האחרונות. אחרי כמה שנים פושרות בסדר גודל עולמי, שבין היתר הובילו לירידה לדרג השני, נראה כי 2024 מחייכת עבור הקבוצה הישראלית, שרושמת את פתיחת העונה הטובה בתולדותיה.
לכתבות נוספות בנושא:
כבוד כחול-לבן: ניצחון לישראל פרמייר טק בטור של רואנדה
היום המושלם של ויסמה: ניצחון כפול באומלופ והצהרת כוונות של וינגגור
ישראל פרמייר טק אקדמי מציגה: הדור הבא כחול-לבן
עוד לפני סוף חודש פברואר, לקבוצה כבר תשעה ניצחונות בסבב, כולל שני ניצחונות במרוצי קטעים – בטור דאון אנדר האוסטרלי בו ניצח סטיב וויליאמס ובטור של רואנדה שהסתיים אתמול (ראשון) ובו ג'ו בלקמור סיים עם החולצה הצהובה. לכך מצטרפים עוד שבעה ניצחונות בקטעים – אחד של וויליאמס באוסטרליה, אחד של טום ואן אסברוק בטור של פרובאנס, אית'ן ורנון ניצח קטע בטור דה אלפס מריטיים, איתמר איינהורן ניצח בשני ספרינטים ברואנדה ובלקמור הוסיף שני קטעים משלו בדרך לניצחון באותו מרוץ.
כדי להבין עד כמה הדבר חריג במונחים של הקבוצה הישראלית, נציין כי בכל העונה שעברה השיגה הקבוצה עשרה ניצחונות (לא כולל ניצחונות באליפויות מדינה מקומיות). אמנם זה כלל גם ניצחון קטע בטור דה פראנס, אולם פרט לכך מרבית הניצחונות היו במרוצי פרו בפרופיל מעט נמוך יותר, כשרק אחד מאותם ניצחונות הגיע בדירוג כללי של מרוץ קטעים – של סטיב וויליאמס בטור הארקטי.
מאז הקמתה, צברה הקבוצה הישראלית לא מעט ניצחונות. השנה המוצלחת ביותר הייתה ב-2019, אז השיגו רוכבי הקבוצה 25 ניצחונות במרוצים שונים. מאז, הקבוצה במגמת ירידה בכל הנוגע לניצחונות, כשאשתקד היא הייתה האחרונה מבין הקבוצות להשיג ניצחון, כשעשתה זאת רק בחודש מאי. אפילו באותה שנה מוצלחת ב-2019 עד סוף פברואר רשמה הקבוצה רק ניצחון אחד (שניים עד סוף מרץ), כך שבכל קנה מידה מדובר בפתיחה מסחררת.
שאלנו את רוכב הקבוצה בעבר גיא ניב, הישראלי הראשון שהשתתף בטור דה פראנס כיצד הוא מנתח את השינוי: "קודם כל, ברור שנעשו כמה החתמות נכונות בקיץ האחרון, ויש כישרונות חדשים מבטיחים מאד, כשהשניים הבולטים הם הבריטים הצעירים אית'ן ורנון וג'ו בלקמור. בנוסף, הצוות המקצועי קיבל כמה חיזוקים משמעותיים".
עוד הוא מספר: "גורם חשוב הוא שלפי דעתי המערכת משתפרת ונהיית יותר מקצועית. חלוקת התפקידים במעטפת נהייתה ברורה יותר, והרוכבים מקבלים יותר שקט להתעסק במקצועיות נטו. אין מה לעשות, הקבוצה קפצה למים מאוד עמוקים, לוקח זמן למערכת להסתגל לרמות האלו, וללא ספק נראה שהשנה הייתה קפיצה גדולה בנושא הזה".
אך לא הכל ורוד. בגזרת הדאגות יש לציין כי פתיחת העונה הזו הביאה עימה גם שתי פציעות לא פשוטות של רוכבים מובילים – דרק ג'י, כוכב הג'ירו ד'איטליה אשתקד, שבר את עצם הבריח בעקבות תאונה שעבר באומלופ וייעדר לתקופה ממושכת, כשגם ריילי פיקרל התרסק בקורנה-בריסל-קורנה וסובל משבר. בדיוק בשביל זה, נבנה סגל עמוק לעונה, וכולנו תקווה שבדיוק כמו שעודד קוגוט התעלה במרוץ האמירויות לטופ 10 לאחר הפציעה של אקרמן, כך יהיו רוכבים ישראלים נוספים שינצלו את ההזדמנות להישגים.