7,246 מ' מעל פני הים: נשבר שיא גינס לרכיבה הגבוהה ביותר אי פעם

ההרפתקן ניל לופטון חבר לנאפלי סירדאר שרפה כדי לטפס עד לפסגת הר הוינצ'ולי בנפאל, שם ביצעו את הרכיבה הכי גבוהה אי פעם: "זה היה יותר קשה מלטפס את האוורסט". וגם: האופניים בהם קבעו את השיא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
על הפסגה | צילום: ניל לופטון

עבור רוכבי אופניים, בפרט המקצוענים, הגובה משחק תפקיד משמעותי כמעט בכל רכיבה. בין אם זה גובה הטיפוס המצטבר או הירידה המצטברת שיש לעבור, ובין אם הגובה האבסולוטי מעל פני הים בו הרכיבה מבוצעת. ניל לופטון, הרפתקן ומטפס הרים ידוע, אשר כבר השלים שלל אתגרים יוצאי דופן, החליט לקחת את הנושא צעד אחד קדימה. הבריטי נכנס לספר השיאים של גינס על "רכיבת האופניים הגבוהה ביותר שבוצעה אי פעם".

לכתבות נוספות בנושא:
כמעט 9 ימים על המסלול: קובי אורן ניצח במרוץ ל-1,000 ק"מ באיטליה
האישה העשירית בהיסטוריה: נטלי פול השלימה את אתגר שבעת האוקיינוסים
לגדל את הדור הבא של רוכבי האופניים: גיא ניב בראיון לפודקאסט של שוונג

לופטון טס לנפאל, שם חבר לשותף מקומי (Sirdar Nima Kanchha Sherpa) והשניים נשאו את אופניהם לפסגת הר הוינצ'ולי, המתנשא לגובה של 7,246 מטר מעל פני הים. שם בפסגה עלו על אופניהם ורכבו 20 מטר בנקודה הגבוהה ביותר, לפני שירדו חזרה למטה.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Neil Laughton‎‏ (@‏‎neillaughton‎‏)‎‏

אגב, לופטון בחר לבצע את הרכיבה באופני ברומפטון מתקפלים, לא בדיוק האופניים שהיינו חושבים עליהם לצורך רכיבה בהר, אך לגמרי מספיקים לצורכי השיא. שרפה לעומתו ביצע את הרכיבה על אופני הרים של חברת קיוב.

לאחר שיאושרר על ידי שיאי גינס, לאוטון יכול להוסיף את השיא החדש לשיא שכבר קבע בעבר, של מסיבת ארוחת הערב הגבוהה ביותר, שאותה עשה בגובה 7,050 מ' בהר האוורסט ב-2018. לאחר הרכיבה אמר: "לטפס על הוינצ'ולי ללא חמצן קשה יותר באופן קטגורי מאשר לטפס על הר האוורסט עם חמצן".

כחלק מאימוניו לצורך האתגר הוא הלך 20 שעות על הליכון משופע, תוך נשיאת האופניים וחבישת מסכה המדמה גובה רב על ידי הורדת רמות החמצן מ-21% ל-9%.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג