7 מאיות משיא עולם: תוצאה אדירה ליאבי בליגת היהלום, עוד ניצחון לטבוגו

האלופה האולימפית סיפקה ביצוע נהדר ב-3,000 מכשולים ברומא, אך החמיצה במעט את השיא, הספרינטר מבוטסואנה ניצח ב-100. וגם: טמברי זכה לאהבת הקהל וסיים שלישי בגובה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ווינפרד יאבי | צילום מסך

ליגת היהלום באתלטיקה ממשיכה לספק רגעים בלתי נשכחים שבוע אחרי שבוע ואתמול (שישי) נערכה תחרות נוספת, ה"גולדן גאלה" באצטדיון האולימפי ברומא, עם לא מעט מכוכבי המשחקים האולימפיים בפריז.

לכתבות נוספות בנושא:
אלופה אמיתית: מהוצ'יך תרמה את כספי הזכייה באולימפיאדה למען בעלי חיים
ערב אדיר של אתלטיקה: שיאי עולם לדופלנטיס ולאינגבריגטסן בליגת היהלום
נועם ממו סיים במקום ה-11 ולא עלה לגמר אליפות העולם לנוער

על התוצאה האיכותית ביותר רשומה ווינפרד יאבי ב-3,000 מכשולים. האלופה האולימפית הטרייה המייצגת את בחריין שרפה את המסלול, פתחה בקצב מסחרר, ונחלשה מעט בשתי ההקפות האחרונות כדי לקבוע זמן של 8:44.32 דקות, הזמן השני בטיבו בהיסטוריה ורק שבע מאיות משיא העולם של ביאטריס צ'פקואץ' מ-2018. אם לא הייתה מועדת מעט במשוכה האחרונה, ייתכן שהיינו רואים את השיא נשבר כבר אמש. מי שהגיעה שנייה בריצה האיכותית, פרוט צ'מוטאי האוגנדית שהובילה רוב הדרך, קבעה את התוצאה השלישית בכל הזמנים 8:48.03 דקות.

"הסתכלתי על הזמן אחרי הסיום ואמרתי 'אוי, לא!'", סיפרה יאבי בסיום: "אני באמת ציפיתי לשיא הזה והלכתי עליו. אני בהחלט מרגישה שאני צריכה לשבור אותו ואני מאמינה שזה יקרה. אני צריכה לעבוד אפילו יותר קשה. ואני מתכננת לנסות עוד לפני סוף העונה. המטרה הכי גדולה שלי לשנה הבאה היא להיות שוב אלופת העולם, בפעם השנייה".

מי שממשיך בכושרו המצוין הוא לטסיל טבוגו הבוטסואני, האלוף האולימפי ב-200 מפריז, שאתמול ניצח בריצת ה-100 עם 9.87 שניות, רק מאית משיאו האישי, שהעניק לו את המקום השישי בפריז. כריסטיאן קולמן, שלא הצליח להעפיל למשחקים השנה, סיים שני עם 9.92 שניות ופרד קרלי חברו לנבחרת ארה"ב היה שלישי עם 9.95 שניות.

ניסיון נוסף לשבירת שיא עולם קיבלנו מצידה של פיית' קיפייגון ב-1,500 מטר, שזכתה להכתבת קצב איכותית, אך לא הצליחה לשפר את שיאה ו"הסתפקה" בניצחון עם 3:52.89 דקות. גם היא צפויה לנסות לשבור את השיא פעם נוספת עוד העונה, ייתכן שבגמר הליגה בבריסל בעוד כשבועיים.

מי שזכה לאהבה ענקית מהקהל האיטלקי היה הקופץ לגובה ג'נמרקו טמברי, שכזכור לא הצליח לעמוד על הפודיום בפריז בשל אבנים בכליות. הקופץ בן ה-32 הלהיב את הקהל והצליח לעבור 2.27 מטר, אך לא 2.30, מה שהעניק לו את מדליית הארד במשותף עם אולג דורושצ'וק האוקראיני. סנג'יוק וו הקוריאני היה זה שניצח בתחרות.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by HALFSHAVE (@gianmarcotamberi)

תוצאות נוספות: ראיין קראוזר האמריקאי השיג עוד ניצחון בהדיפת כדור ברזל עם 22.49 מטר, כריסטיאן צ'ה הסלובני ניצח בדיסקוס עם 68.61 מטר, בריטני בראון הבריטית ניצחה בריצת ה-200 עם 22.00 שניות, אקירה נוג'נט הג'מייקנית ניצחה ב-100 משוכות עם 12.24 שניות, אנה קוקרל האמריקאית ניצחה ב-400 משוכות עם 52.59 שניות, נינה קנדי ניצחה במוט עם 4.83 מטר, טארה דייויס ניצחה ברוחק עם 7.02 מטר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג