6 מזונות נוגדי דלקת לספורטאים

ספורטאים חובבים ומקצועיים לעתים נפצעים וחשוב לדעת כיצד ניתן להימנע מהן ולהרחיקן, מה הם אותם מזונות מומלצים לטיפול ולמניעת דלקות?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ספורטאים המבצעים אימונים בצורה סדירה כגון ריצה, אופניים, שחייה, אימוני כוח, קרוספיט וכדומה עלולים לפתח פעמים רבות דלקות שיכולות להשבית אותם לתקופות ארוכות ולפעמים אף לצרוך תרופות נוגדות דלקת לטיפול בבעיה. דלקת הנוצרת בשרירים הנה תהליך טבעי של מערכת החיסון כתגובה לחבלה טראומטית או פעילות גופנית מאומצת במיוחד. קריעה או מתיחה של רקמות השרירים משחררת חומרים כימיים שתפקידם לגייס תאי דם לבנים. פעילותה של מערכת החיסון גורמת לשחרור הורמונים בשם פרוסטגלנדינים אל זרם הדם. תפקידם הוא לפנות את הרקמות ההרוסות ולסייע בקרישת האזור שנפצע. בשלב זה תחושו ככל הנראה כאב, נפיחות ורגישות באזור הפגוע. תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAID) מכילות חומר שתפקידו לעכב ולהפחית את הפרשת ייצור פרוסטגלנדינים מעוררי דלקת. אולם, ישנם מזונות ותוספים טבעיים שיכולים לסייע במניעת הדלקת וטיפול בה. מה הם המזונות שיכולים לסייע במקרים של דלקת ושווה להכניס אותם לתפריט היומי שלכם?

1. אומגה 3

הוספה של אומגה 3 המסייעת לטיפול בדלקות | צילום: pixabuy

עוד כתבות בנושא
10 המזונות שיעזרו לכם להתאושש מהר מאימונים
מה היא תזונה ים תיכונית?
10 מזונות שספורטאים חייבים לשלב בתזונה שלהם

חומצת השומן אומגה 3 חשובה מאוד לתפקוד תקין של גופינו ולכן בשנים האחרונות הפכה אומגה 3 לכוכב העולה בשמי תוספי התזונה וספורטאים רבים צורכים אותה גם כתוסף וגם בתוך התפריט היומי. חומצות שומן EPA ו-DHA שמקורן מהחי, חשובות מאוד לשמירה על המוח ולהתפתחות מוח העובר. מקורות טובים לאומגה 3 וחומצות שומן מסוג EPA ו-DHA תוכלו למצוא בדגי מים קרים כמו טונה, סלמון ולהם תכונות נוגדות דלקת. בתזונה המערבית הנטייה היא לצרוך יותר אומגה 6 מאומגה 3 ולכן הוספה של אומגה 3 המסייעת לטיפול בדלקות יכולה להיות חשובה לעוסקים בפעילות גופנית.

2. ברוקולי

הכניסו ברוקולי לתזונה היומית שלכם | צילום: pixabay

מקור מעולה לוויטמינים C ו-K, בטא קרוטן, סידן, נוגדי חימצון ונוגדי דלקת. הכניסו ברוקולי לתזונה היומית שלכם, מבושל, במרק, בתנור או אפילו בתוך קיש.

3. אננס

אננס מכיל אנזים הנקרא ברומלין | צילום: pixabay

מעבר לעובדה שאננס הוא פרי טעים מאוד, הוא גם מכיל אנזים הנקרא ברומלין, אנזים המפרק חלבונים. באירופה ישנו פטנט רשום על שימוש באגד המכיל ברומלין בכדי לאחות פצעים ולסייע בהגלדתם. בבדיקות פרמקולוגיות הראה הברומלין פעילות מעכבת צימות טסיות דם, עובדה המסבירה באופן חלקי את הפעילות נוגדת דלקת של הצמח.

4. ג'ינג'ר

לשורש הארומטי תכונות מרפא רבות | צילום: pixabay

אלפי שנים משמש הג'ינג'ר ברפואת המזרח הרחוק ומייחסים לשורש הארומטי תכונות מרפא רבות וביניהן טיפול בדלקות, החל מדלקות במערכת העיכול, הגרון ועד לדלקות בשלד ובשרירים.

5. כורכום

כורכום

כורכום הוא הכוכב העולה בשמי נוגדי הדלקת ואחד הנחקרים | צילום: pixabay

הכוכב העולה בשמי נוגדי הדלקת ואחד הנחקרים. שורש הכורכום מכיל חומר פעיל בשם כורכומין. בגלל זמינותו הביולוגית הנמוכה של הכורכומין, מחקרים העלו את שילוב בינו ובין פפרין, הרכיב הפעיל בפלפל שחור. כורכום משמש כנוגד דלקת מצוין. כמו הג'ינג'ר גם הכורכום מסייע במניעת ייצור פרוסטגלנדינים בגוף שהם אלו הגורמים לדלקת. אם אתם סובלים מדלקות או רוצים להימנע, מומלץ לצרוך את הכורכום בכמוסות וכמובן להוסיף את התבלין הנהדר גם באוכל.

6. בטטה

עשירה בבטא קרוטן ונוגדי חמצון | צילום: pixabay

עשירה בבטא קרוטן ונוגדי חמצון ומסייעת גם במלחמה בדלקת. מכילה ויטמין C ומנגן וגם סיבים תזונתיים. בטטה היא תוספת נהדרת לכל ארוחה ותסייע לכם לשמור על הגוף מפני דלקות.

צילום עמוד הבית: thinkstock




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג