4 מדינות ופסגות נוסטלגיות: פורסם מסלול הוולטה אספנייה 2025

הגרנד טור הספרדי חוגג 90 ופרסם מסלול עטור אתרים איקוניים (כולל האנגלירו האימתני), שני קטעים נגד השעון וכרגיל - המון עליות. המטרה - לפתות את פוגצ'אר ו-וינגגור להגיע. פירוט המסלול המלא בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פרימוז' רוגליץ' מנצח בוולטה. מי ייקח השנה? | צילום: Shutterstock

הוולטה דה אספניה חוגג 90 להיווסדו (והמרוץ ה-80 בהיסטוריה), וכעת הציגו המארגנים את המסלול לשנה הבאה, 3,265 קילומטר שכוללים ביקור בארבע מדינות, שני קטעים נגד השעון (אחד אישי ואחד קבוצתי) והרבה (מאוד) פסגות נוסטלגיות. וגם, מטרה אחת ברורה: למשוך את טאדיי פוג'צאר להגיע ולהשתתף במרוץ.

לכתבות נוספות בנושא:
עודד קוגוט יתחרה באמירויות עם חולצת אלוף ישראל, נדב רייסברג מכוון לג'ירו
דרק ג'י בראיון בלעדי: "ברור שאני רוצה את רייסברג איתי בג'ירו, הוא כל כך מגוון"
סילבן אדמס: המטרה היא פודיום כללי בטור דה פראנס, רוצים יותר ישראלים

הוולטה יוזנק ב-17 באוגוסט בטורינו. זאת הפעם הראשונה שמרוץ הדגל הספרדי מתחיל באיטליה, כאשר הבחירה במחוז פיימונטה היא הצדעה לאלוף של 1956, אנג'לו קונטרנו, יליד המחוז והאיטלקי הראשון שזכה בוולטה.

צפו במסלול המלא של הוולטה 2025:

לאחר קטע ראשון לספרינטרים, הקטע השני הוא כבר יום בעלייה מתמדת, וסיום בטיפוס מקטגוריה 2 – הראשון מבין 10 קטעים! (כחצי מירוץ) שמסתיים בטיפוס. קטע 4 כולל ביקור קצר בצרפת, כאשר רק בקטע החמישי הרוכבים יגיעו לספרד, למסורת אהובה על ידי הספרדים – הנג"ש הקבוצתי. הפעם מדובר בקטע באורך 20 קילומטר בלבד בפיגרס, שלא צפוי לגרום לפערים גדולים בין רוכבי ה-GC.

אבל, ביום למחרת הרוכבים יגיעו לפירנאים והמאבק צפוי להתחיל באמת. תחילה בפאל שבאנדורה, פסגה שלא ביקרו בה מאז 2010, ובקטע 7 חוזרים לספרד ולסרלר, פסגה שהייתה כמעט קבועה בוולטה בסוף שנות ה-80' ולאורך שנות ה-90', אבל נעדרה מאז 2007. קטע 9 יסתיים בפסגת הוואלדזקאריי, המקום בו סיימון קלארק (כיום בישראל פרמייר טק) זכה ב-2012 בקטע הראשון בקריירה שלו בגרנד טור.

אחרי שיחזרו מיום המנוחה, לרוכבים מצפים, ובכן, בעיקר הרים. קטע 10 מסתיים בלארה-בלגוואה, היכן שרמקו אוונפול חזר לחיים יום לאחר שהפסיד את המרוץ של 2023 בטורמלה. קטע 11 בבילבאו הוא מעין ליאז'-בסטון-ליאז' בניחוח באסקי.

קטע 13 יכלול את ה-הר של הוולטה, האנגרילו, שישבור את רגלי הרוכבים בסיומו של יום ארוך (200 ק"מ) שבו כל העליות מרוכזות בסוף. ביום למחרת הרוכבים יסיימו בלה פרפונה, היכן שכריס פרום, (שרמז השבוע שוב שישמח לפרוש לאחר שישתתף השנה בוולטה), הפסיד את הקטע, ובסופו של דבר גם את המרוץ, לאלברטו קונטאדור.

עודד קוגוט עם כריס פרום וגיא שגיב במחנה האימונים בג'ירונה | צילום: גיא דר

קטע 17 יסתיים באל מורדרו, שחוזר בפעם הראשונה מאז שאלחנדרו ואלוודרה כבש את הפסגה ב-2006. זהו יום קצר אבל קשה, בלי כמעט קטעים שטוחים, כשלאחריו מגיע נג"ש שטוח לחלוטין של 26 קילומטר בוויאדוליד. בשלב כל כך מאוחר של המרוץ, זה בהחלט עשוי להיות קטע משמעותי.

ליתר ביטחון, המארגנים שמרו עוד טוויסט אחד לפני יום הטיול האחרון במדריד, כאשר קטע 20 יסתיים בלה בולה דל מונדו, שבגובה 2,258 מטר תהיה הפסגה הגבוהה ביותר השנה, שיזכה את הרוכב שיחצה ראשון את קו הסיום ב"סימה אלברטו פרננדז".

אין ספק שזה מרוץ למטפסים ולרוכבי GC. הספרינטרים יקבלו פירורים בדמות של ארבעה קטעים שאולי יתאימו להם והרולרים מספר דומה פחות או יותר. הקטעים נגד השעון יחסית קצרים, ולכן ספק אם רמקו אוונפול, אם יבריא וירכב בטור, יתעניין. אבל, היות שהוולטה מתקיים לקראת סוף העונה, כל ההערכות וההצהרות המוקדמות עשויות להשתנות.

טאדיי פוגצ'אר | צילום: Shutterstock

אין ספק שהמסלול נועד למשוך את פוגצ'אר, שפרץ לתודעה העולמית כשסיים שלישי בוולטה של 2019, ומאז לא חזר להתחרות על החולצה האדומה. הסלובני אמנם פרסם את התוכניות שלו לעונה הקרובה, שמבחינת הגרנד טורים כוללת רק את הטור דה פראנס, אבל השאיר אפשרות פתוחה לג'ירו או לוולטה. נכון לעכשיו, ז'ואאו אלמיידה אמור להיות המוביל של UAE.

ברור שהמארגנים ישמחו לקבל גם את יונאס וינגגור, שהגרנד טור הראשון שלו גם היה הוולטה. ויסמה עוד לא פרסמו רשמית באילו מרוצים הדני ישתתף, מלבד הטור ופריז-ניס. השמועות דיברו שירכב לראשונה בג'ירו, אבל זה לא סופי. ולכן אם אפשר, Why not both?

האלוף המכהן, פרימוז' רוגליץ', לא צפוי נכון לעכשיו להגן על תוארו, כאשר את בורה אמורים להוביל ג'אי הינדלי ואלכסנדר ולאסוב. אנריק מאס, שסיים שלישי אשתקד ושלוש פעמים שני בעבר, הודיע גם הוא שיתמודד השנה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מעדיף בריכות קצרות על ארוכות. זה פחות כואב", האלוף האולימפי ושיאן העולם לאון מרשאן ברגע של כנות




הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

חצי מרתון השרון רוטשטיין 2024 - הסרטון הרשמי
חצי מרתון השרון רוטשטיין 2024 - הסרטון הרשמי
02:21
הצצה לחצי מרתון השרון רוטשטיין 2024
הצצה לחצי מרתון השרון רוטשטיין 2024
34
יהונתן יצחקי בתגובה ראשונה אחרי שבירת השיא הישראלי ב-100 חזה
יהונתן יצחקי בתגובה ראשונה אחרי שבירת השיא הישראלי ב-100 חזה
02:57
דניאל קריצ&#039בסקי בתגובה ראשונה אחרי ששבר את השיא הישראלי ב-100 חופשי
דניאל קריצ'בסקי בתגובה ראשונה אחרי ששבר את השיא הישראלי ב-100 חופשי
02:14
בין צ&#039אלנג&#039 ישראמן לטור דה פראנס: אילן אולמן וחגי אשלגי בפודקאסט של שוונג
בין צ'אלנג' ישראמן לטור דה פראנס: אילן אולמן וחגי אשלגי בפודקאסט של שוונג
44:39
העונה הקשה, השאיפות הגבוהות והקשר המיוחד עם נדב רייסברג: דרק ג’י בראיון בלעדי
העונה הקשה, השאיפות הגבוהות והקשר המיוחד עם נדב רייסברג: דרק ג’י בראיון בלעדי
31:57
סילבן אדמס ורון בר און בראיון מיוחד מג&#039ירונה
סילבן אדמס ורון בר און בראיון מיוחד מג'ירונה
27:07
טעויות ריצה וביומכניקה: שלומי שמילוביץ&#039 בפודקאסט של שוונג
טעויות ריצה וביומכניקה: שלומי שמילוביץ' בפודקאסט של שוונג
54:41
בדרך לצ&#039אלנג&#039 ישראמן: ליאור זך מאור מתארח בפודקאסט של שוונג
בדרך לצ'אלנג' ישראמן: ליאור זך מאור מתארח בפודקאסט של שוונג
47:33
הרוכב שעשה היסטוריה: גיא שגיב בראיון פרישה בפודקאסט של שוונג
הרוכב שעשה היסטוריה: גיא שגיב בראיון פרישה בפודקאסט של שוונג
56:46
זה קריטי! על המדד החדש שאולי לא הכרתם. האזינו לפודקאסט של שוונג
זה קריטי! על המדד החדש שאולי לא הכרתם. האזינו לפודקאסט של שוונג
48:21
מרוץ חופים Run the Beach נתניה 2024
מרוץ חופים Run the Beach נתניה 2024
02:23
הצצה למרוץ חופים נתניה 2024
הצצה למרוץ חופים נתניה 2024
32
סימונה, אימה של דורון שטיינברכר החטופה בעזה, מזניקה במרוץ אייל
סימונה, אימה של דורון שטיינברכר החטופה בעזה, מזניקה במרוץ אייל
01:28
הזנקת מרוץ אייל 2024
הזנקת מרוץ אייל 2024
01:13