הוולטה דה אספניה חוגג 90 להיווסדו (והמרוץ ה-80 בהיסטוריה), וכעת הציגו המארגנים את המסלול לשנה הבאה, 3,265 קילומטר שכוללים ביקור בארבע מדינות, שני קטעים נגד השעון (אחד אישי ואחד קבוצתי) והרבה (מאוד) פסגות נוסטלגיות. וגם, מטרה אחת ברורה: למשוך את טאדיי פוג'צאר להגיע ולהשתתף במרוץ.
לכתבות נוספות בנושא:
עודד קוגוט יתחרה באמירויות עם חולצת אלוף ישראל, נדב רייסברג מכוון לג'ירו
דרק ג'י בראיון בלעדי: "ברור שאני רוצה את רייסברג איתי בג'ירו, הוא כל כך מגוון"
סילבן אדמס: המטרה היא פודיום כללי בטור דה פראנס, רוצים יותר ישראלים
הוולטה יוזנק ב-17 באוגוסט בטורינו. זאת הפעם הראשונה שמרוץ הדגל הספרדי מתחיל באיטליה, כאשר הבחירה במחוז פיימונטה היא הצדעה לאלוף של 1956, אנג'לו קונטרנו, יליד המחוז והאיטלקי הראשון שזכה בוולטה.
צפו במסלול המלא של הוולטה 2025:
לאחר קטע ראשון לספרינטרים, הקטע השני הוא כבר יום בעלייה מתמדת, וסיום בטיפוס מקטגוריה 2 – הראשון מבין 10 קטעים! (כחצי מירוץ) שמסתיים בטיפוס. קטע 4 כולל ביקור קצר בצרפת, כאשר רק בקטע החמישי הרוכבים יגיעו לספרד, למסורת אהובה על ידי הספרדים – הנג"ש הקבוצתי. הפעם מדובר בקטע באורך 20 קילומטר בלבד בפיגרס, שלא צפוי לגרום לפערים גדולים בין רוכבי ה-GC.
אבל, ביום למחרת הרוכבים יגיעו לפירנאים והמאבק צפוי להתחיל באמת. תחילה בפאל שבאנדורה, פסגה שלא ביקרו בה מאז 2010, ובקטע 7 חוזרים לספרד ולסרלר, פסגה שהייתה כמעט קבועה בוולטה בסוף שנות ה-80' ולאורך שנות ה-90', אבל נעדרה מאז 2007. קטע 9 יסתיים בפסגת הוואלדזקאריי, המקום בו סיימון קלארק (כיום בישראל פרמייר טק) זכה ב-2012 בקטע הראשון בקריירה שלו בגרנד טור.
אחרי שיחזרו מיום המנוחה, לרוכבים מצפים, ובכן, בעיקר הרים. קטע 10 מסתיים בלארה-בלגוואה, היכן שרמקו אוונפול חזר לחיים יום לאחר שהפסיד את המרוץ של 2023 בטורמלה. קטע 11 בבילבאו הוא מעין ליאז'-בסטון-ליאז' בניחוח באסקי.
קטע 13 יכלול את ה-הר של הוולטה, האנגרילו, שישבור את רגלי הרוכבים בסיומו של יום ארוך (200 ק"מ) שבו כל העליות מרוכזות בסוף. ביום למחרת הרוכבים יסיימו בלה פרפונה, היכן שכריס פרום, (שרמז השבוע שוב שישמח לפרוש לאחר שישתתף השנה בוולטה), הפסיד את הקטע, ובסופו של דבר גם את המרוץ, לאלברטו קונטאדור.
קטע 17 יסתיים באל מורדרו, שחוזר בפעם הראשונה מאז שאלחנדרו ואלוודרה כבש את הפסגה ב-2006. זהו יום קצר אבל קשה, בלי כמעט קטעים שטוחים, כשלאחריו מגיע נג"ש שטוח לחלוטין של 26 קילומטר בוויאדוליד. בשלב כל כך מאוחר של המרוץ, זה בהחלט עשוי להיות קטע משמעותי.
ליתר ביטחון, המארגנים שמרו עוד טוויסט אחד לפני יום הטיול האחרון במדריד, כאשר קטע 20 יסתיים בלה בולה דל מונדו, שבגובה 2,258 מטר תהיה הפסגה הגבוהה ביותר השנה, שיזכה את הרוכב שיחצה ראשון את קו הסיום ב"סימה אלברטו פרננדז".
אין ספק שזה מרוץ למטפסים ולרוכבי GC. הספרינטרים יקבלו פירורים בדמות של ארבעה קטעים שאולי יתאימו להם והרולרים מספר דומה פחות או יותר. הקטעים נגד השעון יחסית קצרים, ולכן ספק אם רמקו אוונפול, אם יבריא וירכב בטור, יתעניין. אבל, היות שהוולטה מתקיים לקראת סוף העונה, כל ההערכות וההצהרות המוקדמות עשויות להשתנות.
אין ספק שהמסלול נועד למשוך את פוגצ'אר, שפרץ לתודעה העולמית כשסיים שלישי בוולטה של 2019, ומאז לא חזר להתחרות על החולצה האדומה. הסלובני אמנם פרסם את התוכניות שלו לעונה הקרובה, שמבחינת הגרנד טורים כוללת רק את הטור דה פראנס, אבל השאיר אפשרות פתוחה לג'ירו או לוולטה. נכון לעכשיו, ז'ואאו אלמיידה אמור להיות המוביל של UAE.
ברור שהמארגנים ישמחו לקבל גם את יונאס וינגגור, שהגרנד טור הראשון שלו גם היה הוולטה. ויסמה עוד לא פרסמו רשמית באילו מרוצים הדני ישתתף, מלבד הטור ופריז-ניס. השמועות דיברו שירכב לראשונה בג'ירו, אבל זה לא סופי. ולכן אם אפשר, Why not both?
האלוף המכהן, פרימוז' רוגליץ', לא צפוי נכון לעכשיו להגן על תוארו, כאשר את בורה אמורים להוביל ג'אי הינדלי ואלכסנדר ולאסוב. אנריק מאס, שסיים שלישי אשתקד ושלוש פעמים שני בעבר, הודיע גם הוא שיתמודד השנה.