4 כללי תזונה בימי המנוחה מפעילות גופנית

ימי מנוחה אצל ספורטאים חובבים רבים, הם הזמן בו פורקים עול ואוכלים בלי בקרה ומחשבה. אז למה חשוב לשים לב ביום מנוחה מפעילות?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יום מנוחה הוא אחד מהימים החשובים בשבוע האימונים שלכם, זה זמן שמאפשר לגופכם להתאושש ולהיבנות מחדש, לנפש קצת לנוח מהקצבים והמטרות. הרבה כתבות נכתבו מה לאכול לפני, תוך כדי ואחרי אימון, אבל מה בנוגע לאכילה בימי המנוחה שלכם? אספנו לכם מספר עצות כיצד מומלץ לנהוג במהלך ימי המנוחה, מה לאכול וממה להימנע.

זה זמן שמאפשר לגופכם להתאושש ולהיבנות מחדש | צילום: pixabay

1. לשחרר מעט

ימי המנוחה שלכם יכולים להיות אסון קלורי רציני אם לא יודעים כיצד לאכול ביום הזה. יום המנוחה מאפשר לגוף להתאושש ולהיבנות מחדש, ולכן חשוב להמשיך ולאכול ארוחות מסודרות ולא ארוחה אחת ענקית ונישנושים בין לבין. מאידך, ימי המנוחה אצל ספורטאים רבים הם ימים בהם מותר קצת "להתפנק" ולאכול טיפה יותר. חשוב להמשיך ולהזין את הגוף במזונות עשירים בוויטמינים ומינרלים על פני מזונות מהירים ומתועשים. כן, אתם יכולים לשחרר מעט את הרסן, אבל עשו זאת עם מחשבה.

2. אוכל מזין
חשוב לצרוך מזונות בעלי מיקרונוטריאנטים כמו סידן, ויטמין D, ברזל וכדומה כדי לעזור לגוף לתקן את נזקי האימונים והתחרויות ולהתאושש. מומלץ לצרוך פירות וירקות, בשר, דגים וקטניות וכן מעט פחמימות מלאות. חלקו את הצלחת שלכם שמחצית ממנה תהיה מלאה בירקות, דגנים מלאים והחצי השני מנת חלבון ושומן בריא.

חשוב לצרוך מזונות בעלי מיקרונוטריאנטים | צילום: pixabay

3. שתייה

ימי מנוחה הם זמן מצוין להשלים נוזלים ולהרוות את הגוף. רובנו הגדול לא שותה מספיק ולכן בימי המנוחה כשהגוף עסוק בבנייה וחידוש, עזרו לו ושתו יותר מים.

4. אלכוהול

לספורטאים יש נטייה בימי המנוחה שלהם לצאת ולבלות. בילוי וניקוי הראש ובעיקר שבירת שגרה חשובים מאוד הן מבחינה חברתית ובעיקר מהבחינה הנפשית. אבל, חשוב לשים לב לכמויות האלכוהול שצורכים שעלולים לפגוע בתהליך התאוששות השרירים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג