24, היום שהיה: מדליית כסף בהתעמלות האמנותית, יעקבלב ברבע הגמר

רגע לפני סיום המשחקים האולימפיים, עוד מדליה כחול-לבן, שביעית במספר, מנבחרת ההתעמלות האמנותית. רוכב האופניים הציג דומיננטיות במקצה הקיירין וימשיך להתחרות, וגם: הישג שיא לדואט הישראלי בשחייה אמנותית ואכזבה למרתוניסטים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נבחרת התעמלות האמנותית על הפודיום | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

עוד יום אחד נותר לסיומם של המשחקים האולימפיים בפריז 2024, ורגע לפני טקס הנעילה, זכתה היום (שבת) ישראל בעוד מדליה, שביעית במספר, הפעם בהתעמלות אמנותית. בנוסף, מיכאל יעקבלב העפיל לשלב רבע הגמר באופני מסלול וינסה לסיים את התחרות ברגל ימין מחר, הדואט בשחייה אמנותית רשם הישג היסטורי והמרתוניסטים נותרו מעט מאוכזבים. סיכום יום:

מרתון גברים
נבחרת ישראל שלחה שלושה רצים נהדרים אל המסלול הקשוח ברחבי העיר, אולם המרתוניסטים לא הצליחו לבטא את יכולותיהם הפעם. מארו טפרי סים במקום ה-26, גשאו איילו סיים 31 וגירמה אמרה במקום ה-44. (לכתבת סיכום יום המרתון לחצו כאן). בסיום טפרי, שחצה את קו הסיום עטוף בדגל ישראל, הודה: "לא עמדנו בציפיות שלנו".

מארו טפרי, גירמה אמרה וגשאו איילה במרתון האולימפי | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

התעמלות אמנותית
הנבחרת הקבוצתית עשתה היסטוריה והפכה לראשונה אי פעם לעמוד על הפודיום האולימפי הקבוצתי בקרב-רב. שני בקאנוב, אדר פרידמן, רומי פריצקי, אופיר שחם ודיאנה סברטסוב זכו במדליית הכסף היסטורית בתום גמר דרמטי ומותח עד הרגע האחרון ממש.

הנבחרת דורגה במקום החמישי אחרי תרגיל החישוקים, לאחר שזכתה לניקוד של 35.6 נקודות. אלא שבתרגיל השני, תרגיל הכדורים והסרטים, הכוכבים הסתדרו במיוחד בשביל הישראליות, שגם ידעו לסגור את הסיפור כמו גדולות. אוקראינה, צרפת ואוזבקיסטן קיבלו ציונים חלשים והנבחרת עלתה למזרן בידיעה שהכל בידיים שלה.

נבחרת התעמלות האמנותית עם מתן הציון | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

החמישייה המופלאה סיפקה תרגיל נקי ברמה גבוהה במיוחד ולאחר המתנה מורטת עצבים זכתה לציון של 33.250 נקודות, שנתן את האות לחגיגות. נבחרת סין זכתה בזהב ואיטליה בכסף, כשהאלופות האולימפיות מבולגריה נותרו מחוץ לפודיום.

אופני מסלול
מיכאל יעקבלב תיעל את כל האכזבה שלו ממקצה הספרינט היישר אל מרצה הקיירין, וסיפק התפוצצות בוולודרום האולימפי. במקצה הקיירין שישה רוכבים מאיצים מאחורי אופנוע למשך שלוש הקפות, אחריהן הוא עוזב את המסלול ומותיר אותם להיאבק על הניצחון לאורך שלוש הקפות נוספות (750 מטר).

בסיבוב הראשון שניים עולים לרבע הגמר, ומיכאל עשה זאת בצורה מרשימה. הוא האיץ בשלב מוקדם יחסית אחרי עזיבת האופנוע, ואף אחד לא היה יכול אפילו להתקרב אליו. מחר (ראשון) הוא יזנק למקצה הבא בשעה 12:29 בצהריים, וינסה להמשיך להתקדם בשלבים.

מיכאל יעקבלב במשחקים האולימפיים | צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל

שחייה אמנותית
הדואט של נבחרת ישראל, שלי בובריצקי ואריאל נשיא, סיים את השתתפותו במשחקים עם ציון דרך היסטורי – מקום 11 בשקלול התרגיל החופשי והטכני, המקום הגבוה ביותר שישראל השיגה בענף זה במשחים האולימפיים. בתרגיל חופשי יפהפה בהשראת צ'רלי צ'פלין, השחייניות זכו לציון של 239.3416 נקודות ול-482.4082 נקודות בשקלול שני התרגילים.

בובריצקי אמרה בסיום: "כל ביצוע כרוך בהשקעה מאוד גדולה וארוכה שהתנקזה לרגע הזה, נתנו הכול ואני גאה מאוד בשתינו על שני הביצועים אתמול והיום, נתנו את הכול בשביל המדינה ובשביל העם". נשיא הוסיפה: "התחושות מעורבות, אנחנו מאוד גאות בעצמינו ובמה שיצרנו אבל הלב נשבר על שלא הוערכו כמו שרצינו. אני ממש שמחה שבחרנו בדרך הזו, שאנו מאמינות בה, את הדרך שעברתי עם שלי לא אשכח בחיים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג