24, היום שהיה: היסטוריה ישראלית בהתעמלות ובגלישת רוח!

המתעמל ארטיום דולגופיאט זכה במדליית הכסף בתרגיל הקרקע עם ביצוע פנומנלי והשלים יום חלומי של שלוש מדליות לישראל, יחד עם גולשי הרוח תום ראובני שזכה בזהב ושרון קנטור שזכתה בכסף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ארטיום דולגופיאט | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

ימים היסטוריים למשלחת האולימפית של ישראל בפריז 2024. אחרי ששלשום קיבלנו לראשונה אי פעם שתי מדליות כחול-לבן באותו יום, הגיעה השבת הגדולה שלנו, עם לא פחות משלוש מדליות בתוך כמה שעות. כעת, המשלחת הישראלית עומדת על שש מדליות, הכי הרבה שהשיגה ישראל אי פעם, וזאת עוד לפני תום המשחקים.

לכתבות נוספות בנושא:
"זה לכבוד כל הגיבורים שנפלו במלחמה ולכל החטופים שעדיין בעזה"
"היה לי שבוע של סערת רגשות אחת גדולה, אלמד ממנו הרבה"
יום ענק בים: תום ראובני אלוף אולימפי, מדליית כסף לשרון קנטור!

התעמלות מכשירים
האלוף האולימפי בתרגיל הקרקע ארטיום דולגופיאט בקושי עלה לגמר אחרי ביצוע בינוני במוקדמות, אולם בגמר הוא הראה שהוא קורץ מהחומר ממנו עשויים אלופים ועומד בפעם השנייה ברציפות על הפודיום. אמנם הוא לא הצליח לשחזר את הזהב מטוקיו, אך זכה במדליית הכסף עם ציון נהדר של 14.966 נקודות. הישראלי קיבל 6.4 נקודות על דרגת הקושי, 8.566 נקודות על הביצוע, ללא הורדת נקודות על עונשים.

ארטיום דולגופיאט עם סרגיי ויסבורג | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

לצערו של דולגופיאט, קרלוס יולו הפיליפני קיבל 0.034 נקודות יותר ממנו וזכה בזהב, אולם גם עם מדליית הכסף הוא נכנס לספרי ההיסטוריה כישראלי השני אחרי גל פרידמן (ארד באטלנטה 1996 וזהב ב-2004) שזוכה בשתי מדליות אולימפיות אישיות בשני משחקים שונים.

גלישת רוח
יום היסטורי גם בים במארסיי. אחרי שהעפילו ישירות לחצי הגמר, שני הגולשים הישראלים עלו על הפודיום בזה אחר זה. שרון קנטור זכתה במדליית הכסף והקדישה את הזכייה ללי קורזיץ חברתה החולה, וכמה דקות אחריה הגיע תום ראובני (חניכו של אותו פרידמן מהסעיף הקודם) וזכה בזהב הכי מפתיע שיש, לאחר שלא ניצח אף שיוט בתחרות, פרט לשיוט המדליות.

לכתבה המלאה על הזכיות של ראובני וקנטור | לתגובה של קנטור | לתגובה של ראובני

צוברי, ראובני, קנטור ופרידמן | צילום: הוועד האולימפי בישראל

ג'ודו
אחרי שלוש מדליות בתחרויות האישיות, הפעם הנבחרת פחות הצליחה בתחרות הקבוצתית. בסיבוב הראשון הגיע ניצחון דחוק על מונגוליה ב"קרב זהב" (אחרי 3:3 בתום ששת הקרבות), אולם אז ההגרלה זימנה לישראל את צרפת המארחת החזקה, שם הפסידה 4:0 ולמרות זאת סיימה את התחרות בחיוך רחב כמובן.

רכיבת אופניים
איתמר אינהורן, שהיה לרוכב הראשון של ישראל במרוץ האולימפי מאז רומא 1960, דורג במקום ה-62 בזמן של 6:39:27 שעות.

לכתבה המלאה על המרוץ

שיט
שי קקון סיימה את השיוט הראשון של היום במקום השביעי ואת השני במקום ה-31, בדרך למקום ה-22 בדירוג הכללי.

עומר ורד וילנצ'יק סיים את שיוטיו היום במקומות 36 ו-37 וירד למקום ה-31 בדירוג הכללי.

נועה לסרי וניתאי חסון סיימו את השיוטים שלהם במקומות ה-18 וה-10 בהתאמה וירדו למקום ה-11 בדירוג הכללי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג