24, היום (ההיסטורי) שהיה: היום הכי מוצלח של ישראל עד כה במשחקים

ענבר לניר (כסף) ופיטר פלצ'יק (ארד) זכו במדליות הראשונות בכחול-לבן בפריז, יום מוצלח נוסף לגולשי הרוח ושלושה חצאי גמר בבריכה לגורבנקו, חרותי ורון פולונסקי. סיכום יומי מאושר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פיטר פלצ'יק חוגג עם מאמנו אורן סמדג'ה | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

איזה יום היה לנו היום! נבחרת הג'ודו סיפקה את הסחורה בגדול עם שתי מדליות, השחיינים כיכבו בבריכה וגולשי הרוח המשיכו להתבסס בצמרת.

לכתבות נוספות בנושא:
ערב אגדי בבריכה: שיא עולם אדיר לפאן ז'אנלה, דאבל למרשאן, היסטוריה ללדקי
"שמח מאיפה שאני נמצא וממה שהשגתי בחיים האלו"
הולכת בדרכו של "הקטר הצ'כי": סיפאן חסן תנסה להשלים טרבל היסטורי

ג'ודו
ענבר לניר חתומה על המדליה הראשונה של ישראל בפריז 2024: היא גברה בסיבובים הראשונים על יריבות ממונגוליה, הולנד וגרמניה ובחצי הגמר ניצחה את אלופת העולם מגרמניה באיפון. בגמר היא אמנם נכנעה לאליצ'ה בלאנדי מאיטליה, אך חגגה זכייה מדהימה במדליית הכסף.

"קשה לשמוח אחרי שהפסדתי בגמר, אבל זה שיש לי את הזכות לתת קצת חדשות טובות בתקופה הזאת – זה שווה הכול מבחינתי", אמרה לניר, "מאז תחילת המלחמה הבטן מתהפכת. ידעתי שהדבר היחיד שאני יכולה לעשות הוא להמשיך להתאמן ולעשות מה שאני הכי טובה בו. יש לי את הזכות לייצג את ישראל ולהניף את הדגל בכל העולם".

ענבר לניר חוגגת מדליה עם הדגל | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

פיטר פלצ'יק חתם יום תחרויות נהדר עם מדליית הארד: בשני הסיבובים הראשונים הוא גבר על יריבים ממונגוליה וצרפת, ברבע הגמר הוא אמנם נכנע לאלוף העולם מאזרבייג'ן אבל בבית הניחומים גבר על יריבים מהולנד ושווייץ והבטיח את מקומו על הפודיום.

"אני לא יכול לתאר את התחושות", סיפר בדמעות, "שום דבר מעולם לא בא לי בקלות. רק רציתי לשמח את כולם. רציתי שכולם יהיו גאים בי, שידעו שאבא גיבור ונלחם בשבילם ובשביל הדגל שלהם. אני רוצה להגיד תודה לכולם. זה בשביל אורן (סמדג'ה, המאמן שלו): אחרי מה שהוא עבר, לא הייתי יכול לוותר לשנייה. אורן הוא חלק ממני".

ענבר לניר חוגגת העפלה לגמר | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

פיטר פלצ'יק חוגג מדליית ארד | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

שחייה
אנסטסיה גורבנקו עלתה לחצי הגמר ב-200 מ' גב, עם זמן של 2:10.29 דקות שהעניק לה את המקום ה-13 במוקדמות. בחצי הגמר היא שחתה 2:11.96 דקות – מקום 16. אביב ברזלי עצרה את השעון במוקדמות על 2:10.71 והייתה רחוקה שתי עשיריות מחצי הגמר.

מירון חרותי עלה לחצי הגמר מהמקום העשירי במוקדמות 50 חופשי עם זמן של 21.88 שניות. בחצי גמר קבע השחיין תוצאה של 21.91 וסיים במקום ה-13. מרטין קרטאבי קבע 22.01 שניות וסיים במקום ה-19 במוקדמות.

רון פולונסקי היה אחראי לחצי הגמר השלישי של ישראל היום עם זמן של 1:58.30 ב-200 מעורב אישי, שהעלה אותו מהמקום השביעי במוקדמות. בערב הוא שחה מעט איטי יותר, 1:58.89 דקות – וסיים במקום ה-12.

רביעיית השליחות 4X200 דורגה במקום ה-11 עם זמן של 7:55.99 דקות.

סיכום משחי הבוקר בבריכה | סיכום משחקי הערב בבריכה

מרטין קרטאבי | צילום: סימונה קסטרווילארי

מירון חרותי | צילום: סימונה קסטרווילארי

אביב ברזלי | צילום: סימונה קסטרווילארי

אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי

גלישת רוח
תום ראובני דורג שני בשיוט ה-13 ועלה למקום השני בדירוג הכללי, 3 נקודות בלבד מגריי מוריס המוביל. מחר הוא יתמודד בשלב חצי הגמר.

שרון קנטור ממשיכה להתקרב לפודיום, אחרי שסיימה את שיוטים 13 ו-14 במקומות 2 ו-11 בהתאמה והבטיחה את מקומה בחצי גמר התחרות מחר.

רכיבה על סוסים
נבחרת ישראל (אשלי בונד, רובין מור ודניאל בלומן) העפילה לראשונה אי פעם לגמר, כאשר דורגה במקום התשיעי במוקדמות עם 20 נקודות שליליות.

שיט
עומר ורד וילנצ'יק סיים את השיוטים הראשונים שלו במקומות ה-38 והשלישי בהתאמה. שי קקון סיימה את השיוט הראשון במקום ה-22.

קשתות
רועי דרור הפסיד ליריב מהולנד 6:2 וסיים את דרכו במשחקים.

גלישת גלים

ענת ליליאור סיימה את ההופעה היפה שלה במשחקים בשלב שמינית הגמר, לאחר שנוצחה מול יריבה אוסטרלית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג