142 ק"מ ב-60.5 שעות: נשבר שיא העולם לשחייה הארוכה ביותר באוקיינוס

ניל אגיוס עשה את הבלתי ייאמן, כאשר שחה יומיים וחצי ברצף ללא עצירה וללא סיוע מסביב לאי מלטה, כדי לשפר ב-17 ק"מ את השיא הקודם: "השחייה הזו היא עדות לחוסן האנושי, וזה מסר לעולם - ביחד, אין דבר שאנחנו לא יכולים להשיג"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ניל אגיוס יוצא מהמים באפיסת כוחות | צילום: הפייסבוק של ניל אגיוס

הישג פנומנלי בשחיית המרתון. השחיין המלטזי ניל אגיוס קבע שיא עולם חדש לשחיית האוקיינוס הארוכה ביותר, כאשר השלים לא פחות מ-142.3 ק"מ של שחייה, ב-60 שעות, 35 דקות ו-4 שניות ללא עצירה.

לכתבות נוספות בנושא:
כשהים מושלם: צפו בסרטון הרשמי לסיכום משחה חדרה 2024
המהיר בהיסטוריה: שיא מדהים לאנדי דונלדסון בהקפת מנהטן בשחייה
שיא מדהים: השלים את אתגר שבעת האוקינוסים בזמן הקצר ביותר אי פעם

כדי לעמוד בחוקי שחיית המרתון, הוא עשה זאת כמובן ללא כל סיוע (לאף אחד מהצוות אסור לגעת בו במהלך השחייה), ללא חליפת שחייה או שעון חכם, בזרם נייטרלי, וכמובן ללא הפסקה או יציאה מהמים לסירה או לחוף במהלך פרק הזמן הזה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Neil Agius (@neil.agius)

בעוד חברי הצוות שליוו אותו וסיפקו לו מים ומזון התחלפו כל כמה שעות כדי לקחת מנוחה, ניל לא נח והשלים משימה שנראית דמיונית לחלוטין. את המשחה הוא כינה "אי קטן, שחייה גדולה" והוא התחיל ממפרץ ג'אדירה במלטה, השלים הקפה מלאה של מלטה והאי גוזו, ולאחר מכן כמעט חצי הקפה נוספת של מלטה עד גהאר לאפסי לפני שיצא באפיסת כוחות מהמים.

אגיוס החזיק גם בשיא הקודם, כאשר ביוני 2021 שחה 125.7 ק"מ בין לינוזה באיטליה לאי המלטזי גוזו בים התיכון. אז עשה זאת בשחייה רצופה של 52 שעות.

המפתח להצלחתו הוא הקצב האחיד עליו שמר – ספירת 42 תנועות בכל דקה, קצב שבהתחלה היה מוכן לשמור עליו במשך למעלה מ-70 שעות ללא הפסקה, הודות לחודשי האימונים המפרכים שלו. כדי לשמור עליו בריא ומעודכן, הצוות שלו תקשר איתו כל 28 דקות, למשך חלון זמן קצר מאוד.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Neil Agius (@neil.agius)

בזמן שתיעדו את ההתקדמות שלו ברשתות החברתיות, הצוות של אגיוס כתב: "כל 28 דקות, הצוות מתכונן לתת לניל את התזונה שהוא צריך ולתקשר בבירור כל מה שהוא צריך לדעת בתוך 90 השניות האלה… ניל אף פעם לא מפסיק לשחות במהלך השעות הללו; אפילו בזמן אכילה או שתייה".

בסוף השחייה ההיסטורית שלו, גופו של השחיין בהחלט נדחק לקצה גבול היכולת. הוא בקושי הצליח לטפס על הסולם בתום שחייתו, אך הוא עדיין יצא מהמים ללא כל עזרה. בכאב מכל השחייה הבלתי פוסקת, הוא ישב על כיסא ונופף לעבר מעריציו. שחייה לפרקי זמן כה ממושכים גובה מחיר בגוף, ובעוד שאגיוס נראה שכמעט התאושש בימים הבאים, הוא עדיין נאבק עם כיבים בפיו ועור אפו התנתק מהמלח.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Neil Agius (@neil.agius)

"זו לא הייתה שחייה עבורי, זו הייתה שחייה עבור מלטה", אמר אגיוס בסיום: "השחייה הזו היא עדות לחוסן האנושי, וזה מסר לעולם. אם נוכל להתמודד עם הימים הקשים ביותר ולנצח, נוכל להתמודד גם עם האתגרים הקשים ביותר העומדים בפני כדור הארץ שלנו. ביחד, אין דבר שאנחנו לא יכולים להשיג".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"תפסתי יום לא טוב ברכיבה, אבל אמרתי לעצמי שזה הכושר שלי היום. קיבלתי את המצב והמשכתי להילחם", הטריאתלטית הישראלית אנטונינה רזניקוב, אחרי שסיימה במקום ה-2 בקבוצת הגיל שלה באליפות העולם למרחק איש ברזל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג