תקופת ההכנה לעונת הטריאתלון

דואתלון פתח תקווה המתכונן לסוף השבוע הבא יפתח למעשה את עונת תחרויות ענף הטריאתלון בישראל. תקופה זו נחשבת לתקופת הכנה לקראת התחרויות. ניר רייכמן מסביר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


דואתלון פתח תקווה המתכונן לסוף השבוע הבא יפתח למעשה את עונת תחרויות ענף הטריאתלון בישראל. תקופה זו נחשבת לתקופת הכנה לקראת התחרויות. ניר רייכמן מסביר

מאת:ניר רייכמן


סוף חודש פברואר, זו תקופה בה כול ספורטאי הטריאתלון חוזרים מהפגרה. התחרות הראשונה, דואתלון פ"ת מתקרב, ואנו בעיצומה של תקופת ההכנה. חלק מהטריאתלטים יחליט להמשיך את תקופת ההכנה עד חודש מאי, שהיא תקופת תחרויות הטריאתלון.

מה היא תקופת הכנה?
כשמה כן היא – מטרתה להכין את הגוף, הן מבחינה פיזיולוגית והן מבחינה מנטאלית, לקראת התחרויות שהיא תקופת השיא. תקופה זו פותחת את השנה ומתחלקת לשניים: חלק כללי, בו ישנו גיוון בסוג הפעילות והגדלת הנפחים בהדרגה, וחלק ייחודי, בו מתמקדים יותר ויותר בענף הספציפי בו עוסקים.

כל אדם העוסק בספורט יודע כי זה בלתי אפשרי להיות בשיא לאורך תקופה ממושכת, ולכן קובע לעצמו 2-3 נקודות שיא בשנה. תקופת ההכנה היא התקופה בה אנו מטפסים מהנקודה הכי נמוכה מבחינת היכולת במהלך השנה (תקופת המעבר), עד לתקופת התחרויות. בדיוק הזמן להתחזק ולשפר חולשות, להוריד קצבים ולעבוד על טכניקה. לעשות פעילויות מגוונות, שבהמשך השנה לא יהיה זמן אליהן. בנוסף, בניית בסיס אירובי רחב תתרום ליכולת ההתאוששות מהאימונים, חיזוק שרירי השלד יקטין משמעותית את הסיכוי להיפצע.

קביעת מטרות
קשה מאוד להתאמן כאשר אין אתגרים קרובים. תחרות המטרה נמצאת במרחק של שנה (אצל ספורטאים מקצוענים תחרות המטרה העיקרית יכולה להיות במרחק של 4 שנים – המשחקים האולימפיים), ורבים האנשים שמאבדים סבלנות ומתאמנים חזק מידי והרבה מידי כבר בתקופה זו, מה שעלול להוביל לשחיקה מוקדמת ולפציעות.

לכן, כדאי לשבץ בתוכנית השנתית אירועים מעניינים נוספים. בתקופת ההכנה מומלץ לשלב אירועים שלאו דווקא קשורים לספורט הספציפי בו אני עוסקים, פעילויות שיתרמו לנו ערך מוסף. לדוגמא: ריצות הרים, בתחרות מאורגנת או באופן עצמאי, היא פעילות אירובית לכל דבר, מחזקת ובונה את השרירים בצורה יותר נכונה.

מי שרוצה לאתגר את עצמו יותר, יכול לקחת חלק בתחרויות הניווט הספורטיבי – אימון מצוין לגוף ולא פחות טוב לראש. הניווט הספורטיבי משלב ריצה או רכיבה על אופניים בהרים, יחד עם קריאת מפה והתמצאות במרחב. פעילות זו מתקיימת בארצנו כמעט כל שבוע, ובדיוק בזמן מתאים, התקופה השקטה של הטריאתלון.

לגיוון בפעילות ספורטיבית ישנן אפשרויות רבות, כל רעיון יצירתי שיפעיל בצורה שונה ומשתנה את הגוף יתאים לתקופת ההכנה. פעילות קבוצתית או אישית, עם אמצעי עזר או בלי. תקופת הכנה איכותית ונכונה, שבונה בסיס רחב, מאפשרת לעמוד במטרות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג