"תחזירו את החטופים": הצעקה המצמררת של שחיין הנבחרת על הפודיום

הזעקה הספונטנית של רון פולונסקי אחרי נגינת "התקווה" בבלגרד ביטאה את מה שכולנו מרגישים כבר חודשים. וגם: איך גילתה נבחרת השליחים מיקס שהיא תעמוד על ראש הפודיום ולא במקום השני? סיכום ערב היסטורי נוסף באליפות אירופה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גורבנקו, פולונסקי, גרומי ומורז על הפודיום | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

כל ספורטאי שמייצג בימים אלו את ישראל מעבר לים מעיד שהתקופה הקשה שעוברת המדינה הופכת את הייצוג  למשמעותי, אפילו יותר מאשר בימים כתיקונם. אתמול (שלישי) קיבלנו דוגמה לכך באליפות אירופה בשחייה, כאשר רביעיית השליחים מעורב מיקס זכתה במדליית הזהב והשמיעה ערב שני ברציפות את "התקווה" בבריכה בבלגרד.

לכתבות נוספות בנושא:
צפו: מדליית זהב נוספת לישראל באליפות אירופה בשחייה!
עוד שחיין בפריז: קריטריון אולימפי לדוד גרצ'יק, שיא נוסף לגורבנקו
גם התוצאה זהב: ניתוח ההישג ההיסטורי של ישראל באליפות אירופה

השחיינים והשחייניות שרו מלוא הגרון את ההמנון, כשביציע כל המשלחת הישראלית הנרגשת עם דגלי ישראל, ובסיום ההמנון, ללא תכנון מוקדם, צעקה אחת של רון פולונסקי מהפודיום פילחה את הבריכה: "תחזירו את החטופים", הוא זעק וביטא את מה שמדינה שלמה צועקת כבר חודשים ארוכים. פולונסקי לומד ומתאמן במהלך השנה באוניברסיטת סטנפורד בארה"ב וחזה בלא מעט הפגנות אנטי ישראליות לאחר המלחמה.

גם גל כהן גרומי, ששחה פרפר ברביעייה, שיתף בסיום: "אני חושב שהיה לנו משחה מדהים, אנחנו יכולים לתת עוד המון וזה היה ניסיון מצוין וחזרה גנרלית מעולה לקראת פריז. ברגעים אלה ממש חשוב לשמוע את ההמנון ולהראות שאנחנו נוכחים, חשוב לכולנו לייצג את המדינה בכבוד ובצורה הכי טובה שאפשר והראינו אתמול וגם היום שאפשר לעשות הכול. והכי חשוב – שיחזירו את החטופים הביתה".

מדובר במדליית הזהב השנייה של ישראל באליפות, אחרי הניצחון ב-4X200 חופשי לנשים, וזאת אחרי שמעולם לא זכתה הנבחרת במדליה כלשהי בשליחים במעמד היבשתי. אנדי מורז סיפרה: "יש לנו נבחרת מדהימה, היה כיף לפתוח עם הזהב אתמול ולהמשיך עם זה היום. ידעתי שהם יפתחו יפה ושאני רק צריכה לסגור את המשחה טוב. זה כיף לחזור לבריכה".

גרומי, פולונסקי, מורז וגורבנקו עם המדליות | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

פולונסקי אמר על המשחה: "היה משחה מאוד מעניין, אני חושב שכבר אתמול כולנו התרגשנו וזה בא לידי ביטוי היום. האווירה מדהימה, יש לנו עוד מה ללמוד וממה להשתפר". אנסטסיה גורבנקו השלימה: "אני חושבת שהייתה התחלה טובה, כל אחד נתן את המקסימום שלו הערב וזה מרגש לראות איפה אנחנו חודש לפני פריז. אני חושבת שיש לנו עוד הרבה מה לתת ומה לשפר לקראת המשחקים האולימפיים".

הרביעייה הישראלית סיימה את המשחה במקום השני, שמחה מאוד מההישג והתאספה כדי להצטלם לתמונה הקבוצתית. אלא שאז, סימונה קסטרווילארי, הצלם האיטלקי שעובד בשנים האחרונות עם איגוד השחייה הישראלי, הסתכל לעבר הלוח, ראה שהנבחרת הפולנית נפסלה – והתוצאה הנהדרת של החגיגה הספונטנית על המעבר מהמקום השני בפודיום לראשו – בתמונות שלפניכם.

פולונסקי, כהן גרומי, מורז וגורבנקו חוגגים בבלגרד | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

פולונסקי, כהן גרומי, מורז וגורבנקו חוגגים בבלגרד | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

בפני צוות האימון של הנבחרת עומדת לכל אורך האליפות דילמה לגבי הרכבת השחיינים בשליחים וגם במשחים האישיים. עבור אלו שכבר העפילו למשחקים האולימפיים, מדובר בתחרות הכנה בלבד וחשוב לא להעמיס יתר על המידה. "לקחנו סיכון עם הרכב שני בבוקר", מספר מאמן הנבחרת אייל עילם, "חשבנו בהתחלה שזה סיכון גדול יותר, אבל החבר'ה שחו מדהים. בערב הבנו שיש סיכוי למדליה, ואולי לזהב, וכולם נרתמו לזה וביקשו לשחות.".

עדיין לא ברור אם הרביעייה ששחתה אמש היא אכן זאת שתשחה בפריז, אולם הולך ומסתמן שאכן כך: "זה בעצם ניסוי כלים אחרון לפני המשחקים האולימפיים, וחשוב לנו לנצל אותו כדי להגיע מוכנים לפריז", סיפר עילם.

נבחרת השליחים מיקס באליפות אירופה | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

ככלל, קל לראות עד כמה האווירה טובה בנבחרת באליפות הזאת, ולא רק בזמן ההמנון. הדוגמה הטובה ביותר הגיעה דווקא בבוקר עם הקריטריון האולימפי שקבע דוד גרצ'יק. על כך סיפר עילם: "זה היה מדהים. כמעט כל הנבחרת באה ליציע לראות את המשחה של גרצ'יק ולעודד אותו. וכשהוא הצליח היה פרץ של שמחה אצל כולם. השחיינים מפרגנים מאוד אחד לשני וזה מרגש מאוד".

על המבט קדימה שמלווה את האליפות הוסיף: "אמרנו לשחיינים שבכל השנה המורכבת הזאת שכולנו עברנו ועדיין עוברים, צריך לנסות לתת לכל אחד מהם איזו נקודת אור, וגם מנגד להכניס את הדברים לתוך פרופורציות. אני שמח על ניצול ההזדמנויות, כי אלופי אירופה זה אלופי אירופה, אין כוכביות. אבל העיניים לפריז, זה משהו שאנחנו אומרים כל הזמן, הם הרוויחו את זה, הרגע הזה שלהם, הם עבדו קשה, אבל שם המשחק הוא פריז, קצת לשמוח וממשיכים הלאה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג