לכל כתבות הסיכום של הג'ירו דאיטליה בשוונג – היכנסו
לקראת הג'ירו ד'איטליה ה-104 הכנו עבורכם סקירה מקיפה של כל המסלול עם הקטעים הכי מעניינים שאסור להחמיץ. הג'ירו יתחיל בעיר טורינו שבאיטליה ביום שבת השמונה במאי ויסתיים 21 קטעים לאחר מכן במילאנו יום ראשון השלושים במאי. דרך אגב, המרוץ מתקיים הפעם כולו בגבולות איטליה לאחר שתוכנן להתחיל בהונגריה במקור. המסלול מתמקד במרכז וצפון איטליה כאשר הרוכבים יכסו מרחק של 3,480 קילומטרים ו-47 אלף מטרים טיפוס מצטבר במשך 3 שבועות של מרוץ. (ממוצע של 166 ק"מ ביום על 2,240 טיפוס). לאחר השיבושים בלוח המרוצים והדחייה שלו לחודש אוקטובר בשנה שעברה בשל מגפת הקורונה, הג'ירו ד'איטליה מהדורת 2021 חוזר לסלוט המסורתי שלו במאי עם "הגרנדה פרטנצה" בטורינו ביום שבת הקרוב.
הרושם הכללי שמצטייר במבט על 21 קטעי המסלול הוא שהמהדורה הזו של הג'ירו היא סופר תובענית. השבוע הראשון יהיה עמוס במשוכות קשות. השבוע השני עומד להיות קריטי, עם כמה מלכודות פוטנציאליות והזדמנויות של יריבים לארוב זה לזה. השבוע האחרון עתיד להיות מורכב משני בלוקים של קטעים הרריים אכזריים ומכריעים. כפי שאמר לאחרונה ג'ורג' בנט מקבוצת יומבו ויסמה בראיון: "המנצח לא יוכל לנשום לרווחה עד שיעבור את קו הסיום במילאנו".
הרים, הרים, הרים ושוב פעם הרים
יש שבעה קטעי הרים עיקריים, מספר של ימי ביניים מסוכנים, שני ימים עם קטעי גראבל, שישה קטעים מישוריים אשר מציגים מספר הזדמנויות נאה יחסית לספרינטרים להתמודד על ניצחון. כאמור המרוץ ממוקד באזור מרכז וצפון המדינה, אך הוא גם מבקר בסלובניה ובשוויץ לקטעים קצרים לפני שהוא שב לקרקע הביתית.
נא סמנו ביומן שהמסלול כולל את "מונטה זונקולן", הטיפוס האפי והאכזרי בקטע 14, אך שלב המלכה "טאפונה" הוא בקטע 16, אז עובר המסלול בטיפוסים הקשים של הדולומיטים – פאסו פדאיה, פאסו פורדוי, פאסו ג'יאו לפני הירידה לסיום הקטע המותח בקורטינה ד'אמפצו, תעשו לכם טובה ואל תחמיצו. דרך אגב, הפאסו פורדוי הוא בגובה 2,239 מטרים והוא יעניק את פרס הצ'ימה קופי (Cima Coppi) לרוכב שיעבור בו ראשון – זוהי הנקודה הגבוהה ביותר של המרוץ.
מסלול ג'ירו ד'איטליה 2021: קטע אחר קטע
שלב 1: יום שבת 8 במאי, טורינו – טורינו, נגד-שעון אישי, 8.6 ק"מ, פרופיל מישורי רמת קושי 2 כוכבים מתוך 5
שלב 2: יום ראשון 9 במאי, סטופיניגי (ניקלינו) – נובארה, 179 ק"מ, פרופיל מישורי רמת קושי 2 כוכבים
שלב 3: יום שני 10 במאי, ביאלה – קנאלה, 190 ק"מ, פרופיל גבעות רמת קושי 3 כוכבים
שלב 4: יום שלישי 11 במאי, פיאצ'נזה – ססטולה, 187 ק"מ, פרופיל גבעות רמת קושי 3 כוכבים
שלב 5: יום רביעי 12 במאי, מודנה – קטוליקה, 177 ק"מ, פרופיל מישורי רמת קושי 1 כוכבים
שלב 6: יום חמישי ה -13 במאי, גרוטה די פראססי – אסקולי פיקנו (סן ג'יאקומו), 160 ק"מ, פרופיל גבעות רמת קושי 3 כוכבים
שלב 7: יום שישי 14 במאי, נוטרסקו – טרמולי, 181 ק"מ, פרופיל מישור רמת קושי 2
שלב 8: יום שבת ה -15 במאי, פוגיה – גווארדיה סנפרמונדי, 170 ק"מ, פרופיל גבעות רמת קושי 2 כוכבים
שלב 9: יום ראשון 16 במאי, קסטל די סנגרו – קמפו פליצה (רוקה די קמביו), 158 ק"מ, פרופיל הרים רמת קושי 4 כוכבים
שלב 10: יום שני 17 במאי, ל'אקווילה – פולינו, 139 ק"מ, פרופיל מישורי רמת קושי 2 כוכבים
יום מנוחה ראשון: יום שלישי 18 במאי
שלב 11: יום רביעי 19 במאי, פרוג'יה – מונטלצ'ינו, 162 ק"מ, פרופיל גבעות רמת קושי 4 כוכבים
שלב 12: יום חמישי 20 במאי, סיינה – באגו די רומאניה, 212 ק"מ, פרופיל גבעות רמת קושי 4 כוכבים
שלב 13: יום שישי 21 במאי, רוונה – ורונה, 198 ק"מ, פרופיל מישורי רמת קושי 1 כוכבים
שלב 14: יום שבת 22 במאי, סיטדלה – מונטה זונקולן, 205 ק"מ, פרופיל הרים רמת קושי 5 כוכבים
שלב 15: יום ראשון 23 במאי, גראדו – גוריזיה, 147 ק"מ, פרופיל גבעות רמת קושי 3 כוכבים
שלב 16: יום שני ה -24 במאי, סאציל – קורטינה ד'אמפצו, 212 ק"מ, פרופיל הרים רמת קושי 5 כוכבים
יום מנוחה שני ואחרון: יום שלישי 25 במאי
שלב 17: יום רביעי 26 במאי, קאנאציי – סגה די אלה, 193 ק"מ, פרופיל הרים רמת קושי 4 כוכבים
שלב 18: יום חמישי 27 במאי, רוברטו – סטראדלה, 231 ק"מ, פרופיל מישורי רמת קושי 2 כוכבים
שלב 19: יום שישי 28 במאי, אבטיגרסו – אלפה די מרה (ולסיה), 176 ק"מ, פרופיל הרים רמת קושי 4 כוכבים
שלב 20: יום שבת 29 במאי, ורבניה – ואלי ספולגה – אלפ מוטה, 164 ק"מ, פרופיל הרים רמת קושי 5 כוכבים
שלב 21: יום ראשון 30 במאי, סנגו – מילאנו, נגד-שעון אישי, 30.3 ק"מ, פרופיל מישורי רמת קושי 3 כוכבים
הפעם הרביעית ברציפות ל"ישראל סטארט אפ ניישן" בג'ירו
הג'ירו השנה מציין 90 שנים לחולצה הוורודה אשר הוצגה לראשונה בשנת 1931, רעיון שהגה ארמנדו קוגנט עורך האופניים של העיתון האיטלקי "גאזטה דלו ספורט", שחשב כיצד ניתן להבדיל את הרוכב שמוביל את התחרות בצורה יפה ובולטת משאר הרוכבים וכך נבחר הצבע הוורוד, שהוא צבעם של דפי עיתון הספורט שהקים את התחרות.
זו תהיה לא פחות מהפעם הרביעית ברציפות שהקבוצה הישראלית "ישראל סטארט אפ ניישן" (ISN), תשתתף בגרנד טור האיטלקי. זאת לאחר שגיא שגיב היה הראשון לסיים אותה ב-2018 כאשר הזינוק היה בישראל, גיא ניב בשנה שלאחר מכן ב-2019 ושוב גיא שגיב ב-2020. הפעם יחזור גיא ניב להרכב הקבוצה לאחר שהשלים את הטור דה פראנס ב-2020 בשביל להתחרות בג'ירו בפעם השלישית שלו עם מטרות תחרותיות יותר עבורו ועבור קבוצתו.