מצורפת תגובת מנכ"ל איגוד האופניים לנכתב במדור "מציאות נושכת" על טור אילת והתקשורת. התגובה ללא עריכה ומובאת כלשונה כפי שהועתקה מהדף המקורי אשר נשלח מאיגוד האופניים
מאת:מנכ"ל איגוד האופניים הישראלי – אמיליו ריוטמן
לכבוד
יאיר בן עמי
עורך ראשי אתר שוונג
הנדון: תגובת האיגוד לכתבת בנושא טור אילת
יאיר שלום רב,
כמי שטוען, כי הוא מכיר את עולם האופניים וכתב במדיה ציבורית על ספורט האופניים, מהדברים שכתבת
בנוגע לטור אילת בולט חוסר הבנה בסיסי.
בראשונה, יש הבדל משמעותי בין מארגן לאיגוד לאומי. בישראל ובכל מקום בעולם, מי שאחראי לפרסם את
התחרויות שהוא מארגן הוא המארגן עצמו. במקרה ספציפי זה, קבוצת בן דרור.
האיגוד, לקח על עצמו, את החלק המקצועי בטור וכך הוא פעל. מצד שני, כידוע לך, שכן, היית כאן באיגוד
בפגישה, בה הצעת את עצמך כדובר האיגוד, אין לאיגוד תקציבים נכון להיום במטרה לשכור משרד יחסי ציבור
או את שירותיו של דובר זה או אחר.
כפי שציינת בכתבה, איגוד האופניים הוא עמותה הפועלת על פי תקנון ובראש ובראשונה מטרת העמותה, היא
לקדם את ספורט האופניים בארץ. בפעילות העמותה, קיימת אחריות ציבורית להנהלת האיגוד ולי כמנכ"ל
לחלק את הכספים המעטים של האיגוד לקידום מטרות אלו. בסופו של עניין, בנסיבות בהן תשלום ליחצ"ן או
לדובר מונע מנבחרת ישראל להשתתף בתחרות, הרי שהחלטת האיגוד תהיה בוודאי לטובת הקצאת
המשאבים לנבחרת ישראל.
לעניין זה אפשר להגיד, כי בלי יחסי ציבור או פרסום, לא יגיע כסף לאיגוד. בנקודה זו, אני מבקש להביא סקר
שנערך לפני כחודש, לפיו, בניגוד לאנשי עסקים אירופאיים מהם 77% מאמינים בספורט ככלי תקשורתי,
לקידום מכירות; רק 12% מאנשי העסקים הישראלים מאמין בזה. לאחר ניסיון של כשלוש שנים עם דוברים
ויחצנ"ים, על מנת לנסות להביא באמצעות עבודתם ספונסרים לאיגוד, הגענו למסקנה עצובה זו.
מצד שני, אני שואל "איפה התקשורת?". מדוע לא מפרסמים אירועים גדולים ובולטים כמו טור אילת ואירועי –
ספורט נוספים בענף האופניים או בענפים אחרים המתקיימים במהלך כל סוף שבוע במדינה? אולי זה, כי לא
מזמינים את אנשי התקשורת למסיבת עיתונאים עם כיבוד? אולי זה בגלל שלא מזמינים את אנשי התקשורת
על חשבון המארגן לבלות באילת? אנו לא יודעים. לך כעיתונאי בוודאי התשובות.
בברכה,
אמיליו רויטמן
מנכ"ל איגוד האופניים בישראל
העתק:
בוני אשל, יו"ר איגוד האופניים בישראל