שריקה ג'קסון ויתרה על ריצת ה-100 ותתמקד במרחק הכפול

אלופת העולם ב-200 ומדליסטית הארד מטוקיו בספרינט הקצר ביותר לא תתחרה על תואר האישה המהירה בעולם: "אני והמאמן שלי מרוצים ושלמים עם ההחלטה". האם ארה"ב תנצח במרוץ לראשונה במאה ה-21?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שריקה ג'קסון באליפות העולם בבודפשט | צילום: מסך

מאז 2008, בכל תחרויות גמר ה-100 מטר לנשים במשחקים האולימפיים עמדה ג'מייקה בראש הפודיום: שלי אן פרייז'ר עשתה את זה בבייג'ין ובלונדון ואחריה הגיע תורה של אליין תומפסון-הרה, שעשתה "ריפיט" בריו דה ז'ניירו ובטוקיו – שם עשו הג'מייקניות היסטוריה נוספת, כאשר לקחו את כל שלוש המדליות.

לכתבות נוספות בנושא:
הולכת בדרכו של "הקטר הצ'כי": סיפאן חסן תנסה להשלים טרבל היסטורי
שיא העולם בסכנה? מהפכה היסטורית בריצת 800 מ' תוך שבוע אחד
בדרך להיות הגדול מכולם? גרנט הולוויי רוצה להשכיח את "המעידה" בטוקיו

בפריז, ייתכן מאוד שהרצף של מדינת האצניות הנפלאה יישבר: לאחר שהאלופה האולימפית תומפסון-הרה נאלצה לפרוש בעקבות פציעה בגיד האכילס, אתמול הודיעה שריקה ג'קסון – מדליסטית הארד מטוקיו ומדליסטית הכסף מאליפות העולם אשתקד בבודפשט – שלא תרוץ ב-100 ותתמקד ב-200 בלבד.

"את ההחלטה קיבלתי ביחד עם המאמן שלי", סיפרה הג'מייקנית, "היא נלקחה אחרי ששיקללנו מספר אלמנטים. החלטתי לא להתחרות ב-100 ולהתמקד רק ב-200, אני חושבת שאנחנו די מרוצים ושלמים עם ההחלטה. אני רוצה לתת את המיטב שלי, כולם כאן בשביל לנצח".

ג'קסון היא אלופת העולם ב-200 מ' בשנתיים האחרונות, כאשר אשתקד בבודפשט היא קבעה את השיא הלאומי: 21.41 שניות. ב-100 היא מחזיקה בשיא מצוין של 10.65, גם הוא מהשנה שעברה, אך השנה היא "הסתפקה" ב-10.84. במשחקים בטוקיו לפני שלוש שנים היא הודחה כבר במוקדמות ה-200, אך התנחמה בארד ב-100, בזהב בשליחות 100X4 ובארד נוסף ב-4X400.

לאור ההיעדרויות, כל הלחץ ב-100 עובר כעת לשקארי ריצ'רדסון, שאחרי שפספסה את המשחקים בטוקיו, מגיעה הפעם כפייבוריטית. בין 1984 ל-2000, תמיד עמדה אמריקאית בראש הפודיום בריצת ה-100 – מאוולין אשפורד, דרך פלורנס גריפית' ג'וינר עליה השלום ועד גייל דיוורס – אלא שמאז שלילת הזהב ממריון ג'ונס, לארה"ב לא הייתה אלופה אולימפית במלכת הספרינט.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג