שני שיאי עולם ביום התחרויות האחרון בשחייה, ארה"ב ראשונה בטבלת המדליות

ברגע האחרון, מהפך אמריקאי! בובי פינק מחק את השיא השנוי במחלוקת של סון יאנג ב-1,500, השליחות הוסיפו שיא משלהן והורידו את אוסטרליה למקום השני בטבלה. וגם: מלכת הספרינט עם זהב נוסף והסינים הדהימו במשחה הכי אמריקאי שיש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שליחות ארה"ב אחרי שיא העולם | צילום מסך

תחרויות השחייה האולימפיות בפריז 2024 ננעלו הערב (ראשון) ב"לה דפאנס ארנה" עם הצגת גמרים לפנתיאון, כולל שני שיאי עולם בלתי נשכחים, שליטה סינית במשחה הכי אמריקאי שיש, זהב נוסף ל"מלכת הספרינט" השוודית וגם מהפך בטבלת המדליות, שם ארה"ב עולה לבסוף למקום הראשון עם שמונה מדליות זהב (ו-28 בסך הכל) על חשבון האוסטרלים שהסתפקו ב-7 מזהב (ו-18 סך הכל) צרפת, כלומר מרשאן, במקום השלישי עם 4 מדליות מוזהבות.

לכתבות נוספות בנושא:
צפו: נואה ליילס ניצח בריצת ה-100 אחרי פוטו פיניש דרמטי!
פספוס ענק: שחיינית אוסטרלית לא התייצבה, גורבנקו הייתה יכולה לשחות בגמר
שיא עולם לשליחי ארה"ב, לדקי עשתה היסטוריה, זהב שלישי למקינטוש

גמר 50 חופשי נשים
כבר אחרי חצי הגמר היה ברור ששרה שוסטרום נמצאת בליגה משלה גם בגיל 30. השוודית הנהדרת, שניצחה כבר בפריז גם במרחק הכפול, חתרה כל הדרך לניצחון עם עוד תוצאה איכותית, 23.71 שניות, רק עשירית משיא העולם שלה. מג האריס האוסטרלית הפתיעה עם מדליית כסף לראשונה מתחת לגבול 24 השניות (23.97 שניות) כשז'אנג יופיי הסינית עם הארד ו-24.20 שניות. על חודה של מאית אחת, נותרה גרטשן וולש האמריקאית מחוץ לפודיום והיא נועלת תחרות מאכזבת מבחינתה.

גמר 1,500 חופשי גברים
אולי המשחה הטוב ביותר במשחקים הגיע דווקא ביום האחרון! דניאל וויפן האירי שניצח ב-800 היה פייבוריט, אך גם הוא לא ציפה למה שקרה בבריכה. בובי פינק האלוף האולימפי המכהן האמריקאי שידוע בסגירות החזקות שלו, הבין שהוא חייב לשנות טקטיקה ופתח בקצב מסחרר. וויפן לא עמד בקצב, ורק גרגוריו פלטריניירי האלוף האולימפי מריו נשאר בתמונה. פינק לא הוריד את הרגל מהדוושה וניצח בסיום עם שיא עולם מדהים של 14:30.67 דקות, כשהוא סוף סוף מוחק את השיא של סון יאנג השנוי במחלוקת מ-2012. פלטריניירי הבלתי נגמר זכה בכסף עם 14:34.55 דקות ו-וויפן זכה בארד עם 14:39.66 דקות.

גמר 4X100 מעורב גברים
זה המשחה בו ארה"ב פשוט לא מפסידה, אך לכל כלל יש יוצא מן הכלל. הרביעייה הסינית עם ג'יאאו שו, צ'ין הייאנג, ג'יאג'ון סון ופאן ז'אנלה זכתה בזהב עם 3:27.46 דקות, כאשר מעל כולם שיאן העולם פאן שנעל בחתירה עם 45.92 שניות, הספליט המהיר ביותר בהיסטוריה, כשהוא הראשון שיורד מגבול 46 השניות וגם משיג את תוצאתו ההיסטורית של ג'ייסון לייזאק ממשחה השליחים המפורסם בבייג'ין. ארה"ב הסתפקה בכסף, 55 מאיות אחרי הסינים וצרפת ומרשאן הוסיפו ארד למאזן.

גמר 4X100 מעורב נשים
בניגוד לגברים, הנשים האמריקאיות לא אכזבו, והאמת, לא הייתה להן תחרות אמיתית. רייגן סמית' פתחה קרוב לשיא העולם בגב עם 57.28 שניות, לילי קינג המשיכה בחזה עם 1:04.90 דקות, גרטשן וולש שחתה 55.03 שניות בפרפר וטורי האסק נעלה על 52.42 שניות בדרך לשיא עולם נהדר, 3:49.63 דקות, שיפור גדול של 77 מאיות לשיא של האמריקאיות מ-2019. אוסטרליה זכתה בכסף בפער של 3.48 שניות מארה"ב, סין זכתה בארד, 12 מאיות אחרי אוסטרליה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג