בעוד שלושה שבועות בלבד יוזנק הטור דה פראנס במהדורה ה-109 שלו, אבל כבר עכשיו עמלים שם על בניית המסלול למהדורה של שנת 2024. מפרטים ראשוניים עולה כי תחילת בטור של עוד שנתיים ינציחו את הרוכבים האיטלקיים האגדיים בוטקיה, ברטלי, ננסיני, פנטני וקופפי. הטור דה פרנס אמנם ביקר באיטליה כמה פעמים, אך מעולם לא התחיל בארץ המגף. הודות לגיוס הכספים של מחוזות טוסקנה, אמיליה רומגנה ופיאמונטה שמוערך בכ-10 מיליון אירו, לא פחות משלושה סטייג'ים יוזנקו באיטליה, וכן ההתחלה של הסטייג' הרביעי, שיוזנק בעיר בפינרולו ויגיע לצרפת דרך האלפים.
גולת הכותרת של המהדורה הזו תעשה הרבה כבוד לזוכי העבר של הטור. אוטאביו בוטקיה היה האיטלקי הראשון שניצח את הטור הצרפתי ובמהדורת 2024 יחגגו 100 שנים לניצחון שלו.
סיום בניס ולא בפריס
הסיום של הטור יהיה מיוחד גם כן ויסתיים בעיר ניס ולא בפריס. הסיבה נעוצה בכך שפריס תארח באותה שנה את המשחקים האולימפיים. זה יהיה בלתי אפשרי לקיים את הסטייג' האחרון בשדרות השאנז אליזה ימים ספורים לפני טקס הפתיחה של האולימפיאדה. שינוי נוסף בטור בעקבות המשחקים האולימפיים של 2024 הוא התאריך: הטור צפוי להתקיים ב-26 ביוני עד 21 ביולי, כשבוע מוקדם יותר מהרגיל.
לפי העיתון האיטלקי "לה גזטה דלו ספורט" (La Gazzetta dello Sport) הסטייג' הראשון באורך 190 ק"מ, יוזנק בפירנצה בכיכר מיכלאנג'לו, הצופה על העיר ויוקדש למנצח הטור בשנים 1938 ו-1945 ג'ינו ברטלי. במהלך הקטע יעברו הרוכבים בעיר הולדתו. הסיום יהיה ברימיני כדי שמאות המיליונים שצופים בטור יוכלו להנות מרצועת החוף האדריאטית היפהפייה.
הקטע השני באורך 200 הק"מ יוזנק מעיר הולדתו של מרקו פנטאני, צ'סנטיקו ובדומה לקטע הראשון גם כאן הרוכבים יטפסו להרים לפני הגעה לחוף, הפעם לציון מנצח מהדורת 1960 גסטונה ננסיני.
הקטע השלישי יתחיל מהעיר מודרנה לפיאצ'נזה – עוד קטע הררי, הפעם באזור המכונה "עמק האוכל" בשל תעשיית הבשר וגבינת הפרמז'ן שבאזור.
במהלך הקטע הרביעי הרוכבים יעזבו כאמור את איטליה וייכנסו לצרפת. הם ירכבו באותה דרך שבה תקף פאוסטו קופפי את הדבוקה במהדורת 1949. קופפי היה הרוכב הראשון אי פעם שסיים את הג'ירו וגם את הטור דה פרנס באותה שנה. הוא חזר על ההישג הזה גם בשנת 1952.
ההכרזה על איטליה כמארחת של הזנקת הטור דה פרנס מהדורת 2024 תתקיים רק לאחר הצגת מסלולי הטור של 2023, כלומר בסוף אוקטובר.