שיא עולם מדהים לג'ושוע צ'פטגיי ב-5,000 מטר

סבב ליגת היהלום באתלטיקה יצא לדרך בגדול והרץ מאוגנדה שזכה בשנה בריצת ה-10,000 באליפות העולם, הדהים כששבר שיא בן יותר מ-16 שנים של אחד מגדולי הרצים בהיסטוריה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

במקביל לאחד ממשחקי הכדורגל הגדולים בהיסטוריה של ליגת האלופות, יצא לדרך במונאקו סבב ליגת היהלום באתלטיקה קלה וגם התחרות הרשמית הראשונה שלו סיפקה אירוע היסטורי על מסלול הריצה. ג'ושוע צ'פטגיי מאוגנדה הגיע לתחרות הזאת במטרה לשבור את שיאו העולמי של קנניסה בקלה בריצת ה-5,000 מטר ועשה את זה בגדול.

שיא עולם שני השנה, שוב במונאקו, הפעם על המסלול. ג'ושוע צ'פטגיי | צילום: Filip Bossuyt

צ'פטגיי ניצח בזמן של 12:35.36 דק' ושיפר בכמעט שתי שניות את שיאו של בקלה האתיופי (12:37.35 דק') שהחזיק מעמד יותר מ-16 שנים והיה בעצם שיא ה-5,000 שהחזיק מעמד הכי הרבה זמן בהיסטוריה. צ'פטגיי בן ה-23 זכה בשנה שעברה גם באליפות העולם במרוצי שדה וגם בריצת ה-10,000 באליפות העולם באתלטיקה שהתקיימה בקטאר, אבל אין ספק שההישג מיום שישי בערב הוא הגדול ביותר שלו.

מעבר לעובדה שהשיא של בקלה החזיק מעמד כל כך הרבה זמן, חשוב לציין שאף אתלט אחר לא ממש הצליח להתקרב עד היום לתוצאה הזאת שהושגה בהנגלו שבהולנד. חוץ מזה רק שני רצים נוספים, היילה גברסילאסי האתיופי ודניאל קומן הקנייתי, הצליחו לרדת עד היום מ-12 דקות ו-40 שניות וזה קרה בשנות התשעים (שיאני העולם לפני בקלה).

כדי לשבור את שיא העולם צ'פטגיי היה צריך לרוץ בקצב של 60.59 שניות לכל הקפה של 400 מטר ובסך הכל בקצה של 2:31.47 דקות לקילומטר. אחרי 3,000 מטרים, כשהוא לגמרי לבד בהובלה (בחלק הראשון של הריצה הוא נעזר בשלושה מכתיבי קצב), הוא עוד היה מעט מחוץ לטווח של שיא העולם אבל הסיומת שלו כללה שתי הקפות בזמנים של 59.97 שנ' ו-59.64 שנ' בדרך לשיא עולם חדש. אגב, את שיאו האישי צ'פטגיי הצליח לשפר בלא פחות מ-20 שניות. עוד חידוש מרענן בריצה הזאת היו אורות לייזר שהופיעו על המסלול ממש מלפניו של צ'פטגיי ונתנו לו אינדיקציה לקצב של שיא העולם.

אגב, מוקדם יותר השנה צ'פטגיי קבע את השיא העולמי בריצת כביש ל-5 קילומטרים, 12:51 דק', וגם זה קרה במונאקו. "אני חושב שמונאקו זה מקום מיוחד שמאפשר לי לשבור שיאי עולם", אמר בסיום צ'פטגיי והוסיף: "נדרש הרבה זמן כדי להתכונן מנטלית ולשמור על מוטיבציה בעונה הזאת אבל נהניתי מהצוות המתאים ביותר וגם בניגוד לשנים אחרות שבהן בסיס האימונים שלי באירופה, הפעם עשיתי את ההכנות באוגנדה לצד המשפחה שלי".

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג