שיא עולם לשליחי ארה"ב, לדקי עשתה היסטוריה, זהב שלישי למקינטוש

מרפי, פינק, וולש והאסק גילחו 15 מאיות משיא העולם ב-100X4 מעורב מיקס, לדקי ניצחה בפעם הרביעית ברציפות ב-800 חופשי וסאמר מקינטוש אספה זהב נוסף ב-200 מעורב אישי. סיכום משחי הערב בבריכה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
האמריקאים חוגגים שיא עולם ומדליית זהב | צילום: מסך

בבריכה האולימפית ניתן כבר להריח מלבד הכלור גם את סופן של תחרויות השחייה בפריז 2024. היום (שבת) נערך יום התחרויות הלפני אחרון, עם כמה גמרים מרתקים במיוחד, וגם חצי גמר שובר שיאים.

לכתבות נוספות בנושא:
פספוס ענק: שחיינית אוסטרלית לא התייצבה, גורבנקו הייתה יכולה לשחות בגמר
המדליסטית הראשונה בתולדות מדינתה: ג'וליאן אלפרד ניצחה ב-100 מ'
"היה לי שבוע של סערת רגשות אחת גדולה, אלמד ממנו הרבה"

גמר 100 מטר פרפר
אחרי ההפסד ללאון מרשאן, קריסטוף מילאק רצה לזכות בזהב לפחות בחצי המרחק. הוא פתח רק רביעי בחצי המרחק, כשנילס קורסטניה ההולנדי וג'וש ליינדו הקנדי נראים מצוין בחצי הראשון. ליינדו גם סיפק יציאה תת מימית מצוינת אחרי הפנייה, אלא שמבחינת מילאק המשחה רק התחיל. 50 שני מצוין נתן לו את הניצחון עם 49.90 שניות, 9 מאיות לפני ליינדו, ששבר את השיא הקנדי והפך לחמישי בהיסטוריה שיורד מגבול 50 השניות (אחרי קיילב דרסל מייקל פלפס, מילוראד צ'אביץ' וכמובן מילאק). בארד זכה קנדי נוסף, איליה קארון עם 50.45 שניות.

חצי גמר 50 חופשי
אחרי שניצחה ב-100 חופשי, שרה שוסטרום נראית בדרך הבטוחה לדאבל אדיר. השוודית שחתה כבר בבוקר 23.85 שניות, ובערב הראתה שוב שהיא בליגה משלה עם שיא אולימפי חדש של 23.66 שניות, רק 5 מאיות משיא העולם שלה. גרטשן וולש האמריקאית, שהובילה על שוסטרום אחרי הזינוק, סיימה הרחק מאחוריה ועלתה שנייה עם 24.17 שניות קסיה ואשיק עלתה שלישית עם 24.23 שניות, כשגם הסינית ז'אנג יופיי ושתי האוסטרליות שיינה ג'ק ומאג האריס בפנים.

גמר 200 מעורב אישי
אחרי פארסת המסלול הריק בגמר, הגיע גם המשחה עצמו. אלכס וולש נראתה נהדר והוליכה אחרי החזה, אך סאמר מקינטוש סיימה הכי מהר שיש ב-50 האחרון וניצחה עם 2:06.56 דקות. שיא אולימפי חדש, שתי מאיות מהר יותר מהשיא של קטינקה הוסו האגדית מריו. קייט דגלאס הגיעה שנייה עם 2:06.92 דקות ואלכס וולש אמנם הגיע שלישית, אולם פסלה בפנייה בין הגב לחזה, מה שהעניק לקיילי מקיאון האוסטרלית את הארד. זהב שלישי במשחקים הללו למקינטוש בת ה-17, שמראה שגם שיא העולם של הוסו בסכנה בהמשך.

גמר 800 חופשי נשים
כולם חיכו לדו קרב בין קייטי לדקי לאריארן טיטמוס, אך בפועל האמריקאית הוכיחה שזה המשחה שלה בטאבו. האוסטרלית עוד שמרה על מרחק סביר בחצי הראשון של המשחה, אך בחצי השני לדקי דהרה קדימה וניצחה באופן בטוח עם 8:11.04 דקות. טיטמוס אמנם שברה שיא יבשתי, אך הסתפקה בכסף עם 8:12.29 דקות. פייג' מאדן האמריקאית זכתה בארד עם 8:13.00 דקות. לדקי הופכת לאישה הראשונה שזוכה בזהב רביעי רצוף באותו משחה – מלונדון ועד פריז, וגם לשיאנית הבלעדית של המדליות בבריכה מבין הנשים. פ-נ-ו-מ-נ-ל-י-ת.

גמר 4X100 מעורב מיקס
האמריקאים אולי לא בתחרות מיטבית, אך בשליחים האלה הם הראו שידם על העליונה. ראיין מרפי, ניק פינק, גרטשן וולש וטורי האסק קבעו שיא עולם חדש של 3:37.43 דקות ושיפרו ב-15 מאיות את השיא של בריטניה מהמשחקים האולימפיים בטוקיו. סין זכתה במקום השני, רק 12 מאיות מהאמריקאים ואוסטרליה במקום השלישי עם 3:38.76 דקות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג