שיא ישראלי לטדסה גטהון בחצי מרתון קופנהאגן, אינגבריגטסן קרס בבכורה

הישראלי סיים במקום ה-11 במרוץ האיכותי עם 1:00:47 שעות, שיפור של 5 שניות לשיא הקודם בו החזיק בצוותא עם מארו טפרי. הנורווגי המעוטר פתח חזק ב-10 ק"מ, אך לא עמד בקצב, אלוף העולם סאווה ניצח את שיאן העולם קיפלימו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טדסה גטהון | צילום: Maxim Dupliy

קרב ענק על הניצחון, אתלט על שקורס בהופעת בכורה מתוקשרת במיוחד וגם שיא ישראלי אחד שנשבר על המסלול! מרתון קופנהאגן שנערך היום (ראשון) ענה על כל הציפיות עם ריצה פשוט מרתקת לכל אורכה ברחובות בירת דנמרק העמוסים בצופים נלהבים.

לכתבות נוספות בנושא:
פמקה בול: "הייתי מעדיפה לרוץ מול מקלכלין, אולי זה ישכנע אותה להתחרות יותר"
גמר ליגת היהלום: ניצחונות לבול וטמברי, הפסד לטבוגו ושיאים ב-5,000
גמר ליגת היהלום: דופלנטיס הלהיב, אינגבריגטסן ניצח, שקארי פישלה ומה עם מקלכלין?

נפתח בזווית הישראלית – טדסה גטהון הגיע למרוץ כשיאן ישראל במשותף עם מארו טפרי, בזמן של 1:00:52 שעות ובסיום הפך לשיאן הבלעדי כאשר קבע זמן של 1:00:47 שעות. ניתן היה לראות את השמחה של גטהון, שפרש את ידיו לצדדים אחרי שחצה את קו הסיום, והדרך אל השיא הייתה בהחלט משימה לא פשוטה.

טדסה גטהון | צילום: איגוד האתלטיקה

הישראלי, שהחמיץ במעט את המשחקים האולימפיים בפריז, פתח בקצב טוב של 14:16 דקות אחרי 5 ק"מ (2:52 דקות לק"מ), אולם מעט האט עם 28:43 דקות אחרי 10 ק"מ (2:54 דקות לק"מ) ו-43:14 דקות אחרי 15 ק"מ. אלא שאז, כשכבר היה נראה שהשיא חומק ממנו, מצא גטהון הילוך נוסף. הוא הגביר מהירות בקילומטרים האחרונים, שבר את השיא הישראלי ב-20 ק"מ עם 57:43 דקות, והצליח ממש על הקשקש לשבור גם את השיא המיוחל בחצי המרתון, שהחזיק מעמד 4 שנים. הוא גם סיים במקום ה-11 הכללי במרוץ האיכותי.

יקוב אולי יהיר, סאווה מאוד מהיר
מרבית העיניים בעולם הופנו כצפוי ליקוב אינגבריגטסן, האלוף האולימפי ב-5,000 מטר, שרשם הופעת הבכורה במרחק זה, רק יומיים אחרי שהוכתר למנצח ליגת היהלום ב-1,500 בבריסל. הנורווגי, בהחלטה אמיצה או יש שיגידו יהירה מעט, בחר ל]תוח בקצב המסחרר של המובילים, ששאפו לזמן של מתחת ל-58 דקות. הוא החזיק מעמד 10 ק"מ, אותם עבר בשיא אישי למרחק זה ושיא לאומי נורווגי, עם 27:27 דקות. אלא שאז, הוא פשוט קרס, הפסיק לרוץ והיה נראה מותש לחלוטין.

הוא המשיך לאחר זמן קצר ועבר לסירוגין בין ריצה קלה להליכה ושוב לריצה, ובאופן ספורטיבי מעורר הערכה סירב לפרוש מהריצה, אלא סיים, לראשונה בקריירה, את המרחק, עם 1:03.13 שעות ומקום 34 כללי. אולי לא מהר כפי שציפה, אך בהחלט עם לא מעט תיאבון של אוהדי האתלטיקה לראות מה הוא עוד יכול לעשות במרחק הזה בעתיד.

מקדימה, אחרי שאינגבריגטסן עצר ונפרד מהדבוקה, קיבלנו קרב משולש בין שיאן העולם ג'ייקוב קיפלימו האוגנדי, אלוף העולם סבסטיאן סאווה הקנייתי וחברו לנבחרת איסאיה לאסוי. קיפלימו היה זה שלקח את המושכות והוביל אחרי ההיפרדות ממושכי הקצב, אולם אחרי קצת פחות מ-18 ק"מ, היה נראה ששיאן העולם לא עומד בקצב בעצמו. שני הקנייתים תפסו פער של כ-10 מטרים, אולם קיפלימו נלחם והצליח לחזור אליהם.

הקרב המשולש נמשך עד ממש למטרים האחרונים. סאווה עשה ראשון את המהלך ופרץ קדימה, בעוד קיפלימו לקח דרך מעט ארוכה יותר באחד מאיי התנועה ולא הצליח להדביק אותו. סאווה ניצח עם 58:05 דקות, ארבע שניות לאט משיא המסלול, שהיה גם שיא העולם עד לא מכבר. קיפלימו סיים שני עם 58:09 ולאסוי שלישי עם 58:10 דקות.

אצל הנשים, מרגרט צ'לימו קיפקמבוי הקנייתית פתחה פער מכל יריבותיה וניצחה עם 1:05:11 שעות, רק שלוש שניות משיא המסלול. ג'ודי קמבוי הגיעה שנייה עם 1:05:43 שעות וקת'רין רלין אמאננגולה שלישית בפודיום כל-קנייתי, עם 1:06:09 שעות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג