שחייה: מדליית זהב לאנסטסיה גורבנקו במשחקים האולימפיים לנוער

השחיינית הישראלית בת ה-15 שברה את שיא הבוגרות של עמית עברי ב-200 מעורב אישי וניצחה בצורה משכנעת במשחה שבו פסלה באליפות אירופה לנוער. לוקטב סיים שישי ב-400 חופשי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו מנצח במשחקים האולימפיים לנוער
אנסטסיה גורבנקו מנצח במשחקים האולימפיים לנוער

המשחקים האולימפיים לנוער נפתחו אתמול (ראשון) בבואנוס איירס שבארגנטינה והמשלחת הישראלית השיגה מדליית זהב היסטורית כבר ביום הראשון של תחרויות השחייה. הזוכה המאושרת היא אנסטסיה גורבנקו בת ה-15 שניצחה במשחה ה-200 מעורב אישי.

רגע היסטורי לשחייה הישראלית. אנסטסיה גורבנקו | צילום מסך

גורבנקו, שסיימה שנייה אבל נפסלה במשחה הזה באליפות אירופה לנוער בקיץ האחרון, הצליחה הפעם לשבור את שיא הבוגרות של עמית עברי, ושיפרה אותו ב-41 מאיות בדרך לניצחון בזמן של 2:12.88 דק' כשהיא מקדימה ביותר משניה את אניה קרבר הסרבית בת ה-18. חשוב לציין שגורבנקו היא אחת המשתתפות הצעירות בתחרויות השחייה במשחקים. במשחקי הנוער הראשונים שהתקיימו ב-2010 זכה יעקב טומרקין בשתי מדליות כסף במשחי הגב, אבל ההישג של גורבנקו הוא חסר תקדים בשחייה הישראלית.

במשחה ה-400 חופשי לנוער סיים דניס לוקטב במקום השישי בזמן של 3:52.12 דק' והיה רחוק ב-58 מאיות משיאו הישראלי לבוגרים של עידו הבר. עם זאת, כבר במוקדמות בבוקר הוא הצליח לשבור את שיאו הישראלי לגילאי 18 כשקבע 3:52.04 דק'. מי שניצח בגמר היה קרישטוף מילאק ההונגרי שקבע 3:48.08 דק'.

עוד נציגים ישראלים שעלו לגמר היו שחייני ה-4 פעמים 100 מעורב מיקס (שתי בנות ושני בנים). הרביעייה שכללה את אנסטסיה גורבנקו, לאה פולונסקי, דניס לוקטב וגל כהן גרומי פסלה במשחה הגמר. הרביעייה הרוסית שכללה בין השאר את ספרינטר הגב הטוב בעולם כיום, קלימנט קולסניקוב, סיימה במקום הראשון לפני הרביעיות של סין וברזיל.

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג