שורה קיטאטה ובריג'יד קוסגיי הם המנצחים במרתון לונדון 2020

ההימורים היו על ניצחון לאליוד קיפצ'וגה, אך למרתון לונדון היו תכניות משלו שכללו גשם, רוחות וטמפרטורה נמוכה וגם אלוף חדש ואלופה ששמרה על התואר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רוצים עוד? הבלוג החי ממרתון לונדון עם כל העדכונים
פרופיל על שורה קיטאטה שניצח במרתון לונדון


מרתון לונדון שהסתיים ברגעים אלו ייזכר לא רק בגלל מגפת הקורונה שהפכה אותו למסלול סטרילי לרצי עילית בלבד (40 גברים ו-40 נשים), אלא גם בשל קרב הענקים שהיה אמור להתקיים בין רץ המרתון הטוב בכל הזמנים אליוד קיפצ'וגה וקנניסה בקלה. בסופו של דבר בקלה פרש כבר ביום שישי האחרון וקיפצ'וגה הציג הופעה חסרת פוקוס מה שגרם לו לסיים שמיני(!) בלבד בזמן של 2:06:48 שמהווים 1:08 לאחר המנצח. זהו המרתון הכי איטי שלו חוץ מהמרתון האולימפי במשחקי ריו 2016. זו הפעם השנייה בלבד שקיפצ'וגה הפסיד מרתון בקריירה שלו והפעם הראשונה שהוא לא סיים בין שני הראשונים.

במרתון הלונדוני ניצח שורה קיטאטה מאתיופיה בעל שיא אישי של 2:04:49 שע' שניצח בזמן של 2:05:41 שע' והקדים בשנייה אחת את וינסנט קיפצ'ומבה הקנייתי. סיסאי למה האתיופי סיים שלישי בזמן של 2:05:45 שע'. בדקות האחרונות היו אלו שלושה אתיופים וקנייתי אחד שנאבקו על הניצחון, הם אלה שחצו ראשונים את 40 הקילומטרים. מדובר היה בסיסאי למה, מוסינט גרמאו (רץ המרתון הרביעי בכל הזמנים), שורה קיטאטה והקנייתי וינסנט קיפצ'ומבה.

באופן מפתיע מאוד אליוד קיפצ'וגה לא הצליח לפתוח מבערים בין הקילומטר ה-35 ל-40, להיפך. קיפצ'וגה הפעם לא חייך, נראה די סובל ונותר מאחור בזמן שחמישה רצים חלפו על פניו ופתחו ממנו פער משמעותי. כבר אז היה נראה שצפוי אלוף חדש למרתון לונדון וקיפצ'וגה יפסיד מרתון לראשונה מאז 2013.

שורה קיטאטה מנצח מרתון לונדון 2020 | צילום: Paul Hudson (ויקימדיה)

מרתון הנשים

מסתבר בדיעבד שלבריג'יד קוסגיי לא היתה ממש תחרות ב-12 הקילומטרים האחרונים ואחרי שהקצב ירד משמעותית היא מנצחת בלונדון בפעם השנייה והפעם בתוצאה של 2:18:58 שע'. הדרמה הגדולה על קו הסיום התרחשה בהמשך, כשברגע האחרון שרה הול האמריקאית הצליחה להקדים את רות צ'פנגטיץ' ולסיים שנייה בזמן של 2:22:01 שע', 4 שניות לפני אלופת העולם מקניה. במהלך המרתון הקצב ירד בחצי השני של המרתון לנשים, אבל אחרי 30 קילומטרים בריג'יד קוסגיי פתחה פער של 10 שניות על פני צ'פנגטיץ' וכבר אז היה נראה שהיא בדרך לזכייה שנייה ברציפות במרתון לונדון.

בריגיד קוסגיי מרתוניסטית קנייתית במרתון לונדון

בריגיד קוסגיי במרתון לונדון | צילום: Paul Hudson



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג