שוב על הפודיום: מדליית כסף לעמי דדאון במשחקים הפראלימפיים

מדליה שנייה לשחיין הישראלי בפריז, הפעם ב-150 מעורב אישי: "היה יום לא פשוט לעם ישראל. אנחנו נלחמים בכל כך הרבה חזיתות, אבל לפחות בחזית שלי אני מקווה שניצחנו". מקום חמישי למארק מליאר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עמי דדאון | צילום: לילך וייס רוזנברג

השחיין עמי דדאון ממשיך להביא כבוד לישראל במשחקים הפראלימפיים בפריז, והערב (ראשון) הוא עלה בפעם השנייה על הפודיום, כשזכה במדליית הכסף במשחה ל-150 מעורב אישי. מדובר במדליה השישית של ישראל במשחקים, והשלישית היום, לאחר הזהב של מורן סמואל והארד של שחר מילפלדר וסלאח שאהין בחתירה.

לכתבות נוספות בנושא:
מדליית זהב למורן סמואל במשחקים הפראלימפיים, ארד למילפלדר ושאהין
מארק מליאר: "תודה לחיילים ששומרים עלינו, בזכותם הצלחנו להתאמן"
עמי דדאון: "לשיר את התקווה בתקופה הזאת זה הכל בשבילי"

דדאון העפיל לגמר קטגוריה SM4 מהמקום השני עם 2:34.71 דקות, ובגמר שיפר בצורה ניכרת את תוצאתו וקבע 2:30.50 דקות. לצערו, רומן ז'דנוב הרוסי (רשום ללא מדינה כנייטרלי) היה המהיר ביותר כצפוי וניצח עם 2:23.03 דקות.

עמי דדאון ויעקב בייננסון | צילום: לילך וייס רוזנברג

לאחר הזכייה אמר דדאון לערוץ הספורט: "ברוך השם, אני לא מבטיח כלום אבל תמיד מנסה לקיים. רציתי להיות מהיר יותר. התחלתי טוב בגב, אבל נחלשתי קצת בחזה ולא סגרתי כמו שרציתי. בסוף הצלחתי להשיג את הכסף".

"היה יום לא פשוט לעם ישראל. שישה חטופים נרצחו בשבי חמאס, עוד פיגוע נוראי שגבה חיים של שלושה אנשים. זה השפיע עליי. אני חי את הארץ ואת המדינה שלנו. אני רוצה לשלוח תנחומים לכל המשפחות של הנרצחים. אנחנו נלחמים בכל כך הרבה חזיתות, אבל לפחות בחזית שלי אני מקווה שניצחנו".

"אני רוצה למסור תנחומים לנדב לוי על פטירתו של אבא שלו. לא קל בשבילנו כנבחרת, אני מקווה שהוא יתגבר על זה. כמובן לבשורות המשמחות, לחותרים מורן סמואל ניצחה פעם ראשונה בקריירה בגיל 42, זה מטורף ולסלאח ושחר, שזכו במדליית ארד מפתיעה מאוד. אתם אלופים, כל הכבוד".

עמי דדאון | צילום: לילך וייס רוזנברג

"היום היה לי קשה לעשות סוויץ', במיוחד אחרי הטקס המאוד מרגש שהיה לי לפני יומיים. הרגשתי את המדינה בבוקר, אבל בסוף אנחנו ספורטאים, זה מה שאנחנו עושים. אני הבנתי שאני מייצג את המדינה, לא משנה כמה זה כואב, לעשות את זה בשביל האנשים שלנו".

"ב-200 חופשי ו-50 חופשי אני מחזיק שיא עולם, אלה משחים חזקים שלי, אני מצפה בהם ללא פחות מתצוגה טובה מבחינתי. אני מקווה מאוד שנצליח לייצג את ישראל בכבוד ושנשמע קצת בשורות טובות מחוץ לספורט".

עוד הערב, מארק מליאר סיים במקום החמישי במשחה ל-200 מעורב אישי SM8, לאחר שקבע זמן של 2:26.41 דקות, מרחק 2.77 שניות ממדליה. כזכור, מליאר זכה בארד אתמול ב-100 גב, וגם הוא יזנק למשחים נוספים בהמשך התחרות.

מארק מליאר | צילום: לילך וייס רוזנברג



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג