רשמית || ראש ממשלת יפן: "המשחקים האולימפיים יידחו"

המהלך האחרון של ממשלת יפן הכריע את גורל המשחקים האולימפיים שיידחו לשנה הבאה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Olimpic games 2020 - Tokyo - Japan

לכל העדכונים על המשחקים האולימפיים


לחץ של התאחדויות ואיגודים של מספר מדינות שהודיעו כי לא ישלחו את הספורטאים שלהם למשחקים האולימפיים של טוקיו עשו את שלהם וברגעים אלו הודיע ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, כי יציע לדחות אותם בשנה. "הדחייה היא בלתי נמנעת" אמר אבה, "ולא ניתן לקיים את האולימפיאדה תוך כדי מגפת וירוס הקורונה". את הדברים הוא אמר בשיחת טלפון אותה קיים עם נשיא הוועד האולימפיי, תומס, באך ובתגובה לכך שהוועד האולימפי העולמי טען אתמול (שני) כי יקבל החלטה בארבעה השבועות הקרובים.

כזכור, שלשום (ראשון) הודיע הוועד האולימפי הקנדי, כי קנדה לא תיקח שום חלק באולימפיאדה שתתקיים בקיץ ובעקבותיהם מסר הוועד האולימפי האוסטרלי כי הנחה את ספורטאיו להסיט את הכנותיהם למשחקים האולימפיים בקיץ 2021. "אני יודע שזה קשה לספורטאים, למאמנים, לצוותים ולמעריצים, אבל זה הצעד הנכון לעשות", הסביר ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו. ממשלות בריטניה וצרפת מנגד דחקו בוועד האולימפי העולמי כי ימהר לקבל החלטות מהירות עקב המצב העגום.

אבל אולי ההכרזה המשמעותית עד כה היתה זו של הוועד האולימפי האמריקאי שיצא בהודעה פומבית, לדחיית המשחקים וטען במכתב כי, "המסקנה החשובה ביותר ממענה הספורטאים הרחב שקיבלנו, היא כי אפילו אם החששות הבריאותיים ייפסקו עד סוף הקיץ, על ההפרעות העצומות לסביבת האימונים, בדיקות סימום ותהליך מבחני בחירת הספורטאים, לא ניתן יהיה להתגבר במידה מספקת. לשם כך, ברור היום מתמיד שהדרך לדחייה (של המשחקים האולימפיים) היא המבטיחה ביותר, ואנחנו מעודדים את הוועד האולימפי הבינלאומי לנקוט בכל הצעדים הדרושים כדי להבטיח שהמשחקים יקוימו בתנאים בטוחים והגונים עבור כלל המתחרים".

עושה הרושם שבהחלט מדובר בצעד לא פשוט עבור הוועד האולימפי העולמי, אך במצב הנתון אין ספק כי גם הוועד האולימפי יקבל את ההחלטה לבסוף ויודיע על דחייה רשמית ובלתי נמנעת. עד היום נדחו המשחקים האולימפיים רק בעתות מלחמה בשנת 1916 בזמן מלחמת העולם הראשונה ובשנים 1940 ו-1944 במהלך מלחמת העולם השנייה.

הזווית הישראלית

"אנו מברכים על ההחלטה וההכרזה הרשמית המשותפת של הוועד האולימפי הבינלאומי וממשלת יפן, על דחיית המשחקים האולימפיים שאמורים היו להיפתח בטוקיו ב-24 ביולי לקיץ 2020 לשנת 2021 בצל משבר הקורונה המתמשך ברחבי העולם", הודיע הוועד האולימפי הישראלי בעמוד הפייסבוק שלו, "ספורטאי המשלחת האולימפית של ישראל חוו תקופת אי וודאות קשה ואנו מקווים שכבר בימים הקרובים תהיה הודעה רשמית על המועד החדש שייקבע, על מנת שניתן יהיה לסמן את המטרות החדשות בבירור.

"נפעל במהירות למפות את כל מישורי הפעולה הנדרשים על מנת להיערך למועד החדש שייקבע, בהיבטים הארגוניים והתקציביים מתוך מטרה ברורה להעמיד לרשות הספורטאים והספורטאיות שלנו והצוותים המקצועיים את מרב התנאים הנדרשים להכנה האופטימלית. למרות שהדחייה היא בלתי נמנעת, האכזבה היא קשה, אבל בספורט אכזבה היא חלק מהתהליך ומהדרך להצלחה. אנו בטוחים שספורטאי ישראל יצלחו את המשבר הזה ויוכיחו את חוסנם המנטלי כפי שהוכיחו כבר בעבר".

איגוד השחייה הישראלי הודיע כי הוא מברך על ההחלטה אשר שמה את בריאות הספורטאים במרכז. בעקבות ההכרזה של ממשלת יפן, תופסק פעילותה של נבחרות ישראל עד שיחלפו המגבלות הנוכחיות, כאשר לא ייערכו עוד אימונים, במשותף או בנפרד, תחת מסגרת האיגוד והנבחרות הלאומיות. "הוועד האולימפי הבינלאומי קיבל את ההחלטה הנכונה בדחיית המשחקים ואנחנו כאיגוד מברכים על כך. שום דבר, כולל המשחקים האולימפיים, לא חשוב יותר מבריאות הספורטאים, וכולנו תקווה כי המשבר יסתיים בקרוב ונוכל כולנו לחזור לפעילות סדירה. אנחנו נמשיך ונשקיע הכל למען הצלחת הספורטאים ונחזור מהמשבר הזה חזקים אף יותר לקראת טוקיו 2021", מסר אמיר טיטו, מנכ"ל איגוד השחייה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג