מסלולי ריצה: 5 מסלולים שווים בחיפה

אתם חיפאים והתחלתם לרוץ? אתם רצים ותיקים שרוצים לגוון? אז הנה 5 מסלולים שווים בעיר חיפה שכדאי לכם לנסות - כתבה ראשונה בסדרה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מסלולי ריצה בישראל:  5 מסלולים שווים בחיפה | 10 מסלולי ריצה בישראל

העיר השלישית בגודלה בישראל ממזגת לתוכה את תרבות הדו קיום בין ערבים ליהודים, הרים ולמרגלותיהם ים, היסטוריה לצד מגדלים חדשים וכמובן מסחר ותעשייה. בחיפה אפשר לטייל במשך ימים רבים ועדיין לא למצות את כל הטוב שיש לעיר הזו להציע. אבל, אם יש לכם נעלי ריצה וקצת כושר, לחיפה יש רשת שבילים המתחברים האחד לשני ויחד יוצרים את "שביל חיפה", מסלול באורך של כ-70 ק"מ שניתן לחלק אותו ל-21 מקטעים קצרים או למאותגרים, לבצע אותו במרחקים גדולים יותר. חיפה מארחת מדי שנה פעילויות ספורט רבות כמו טריאתלון ישראמן צפון, מרוץ המדרגות, מרוץ חיפה, חצי מרתון ועוד ומושכת אליה ספורטאים רבים בגלל אופייה הטופוגרפי הייחודי. גם השטחים הסובבים את העיר כמו רכס הכרמל, היערות והנחלים, הפכו ליעד פופולרי עבור רוכבי אופניים ורצי שטח רבים. יצאנו להכיר כמה מסלולי כביש ושטח חיפאים.

צילום: דוברות עיריית חיפה

צילום: דוברות עיריית חיפה

1. גנים ונוף בצפון מזרח הכרמל החיפאי
אורך המסלול: כ-5 ק"מ
רמת קושי: בינוני

מסלול המשלב נוף חיפאי עוצר נשימה. נתחיל בנקודת התצפית של תחנת הרכבל העליונה במורד דרך סטלה מאריס. פונים ימינה לרחוב הבישוף חג'אר פה מתחיל המסלול המגמת עליה. במעגל התנועה ממשיכים אל רחוב מעלה לרחוב עבאס. נמשיך לרוץ ונגיע לפיצול רחובות, נמשיך עם הצד הימני של הפיצול נגיע לפיצול נוסף בו נפנה שמאלה וכעט נהיה במגמת ירידה לרחוב שלהוב ג'מיל. נפנה ימינה מול בית מספר 9 ונטפס במעלה מדרגות אל ע'זאלי. נפנה שמאלה ונקיף גדר ונפנה ימינה בשביל לשדרות הציונות. כעט אנו נמצאים קרוב למקדש הבאב וסביבו גן יפיפה.

פונים שמאלה לשדרות הנשיא בעקבות השילוט למרכז הכרמל ובפניה הראשונה שמאלה פונים לרחוב יפה נוף. ממשיכים ברחוב התשבי ופונים שמאלה לרחוב האיריס. מגיעים לשדרות הנשיא ופונים בהן שמלאה ונכנסים לרחוב דפנה שמביא אותנו חזרה לדרך יפה נוף. פונים ימינה ושוב נראה את הנוף של הגנים הבהאים, נמשיך ברוחב אל נקודת תצפית נוספת.

באהים חיפה צילום: רונן מרקוס

מקדש הבהאים בחיפה | צילום: רונן מרקוס

2. ריצה לאורך החוף
אורך המסלול: 10 ק"מ
רמת קושי: קל

המסלול מתחיל בבניין הקזינו הישן סמוך לטיילת בת גלים. מתחילים לרוץ על הטיילת המקבילה לים. פונים שמאלה לרחוב יוברט המפרי ורצים לאורך החוף. בקילומטר השביעי לערך סמוך למסעדת סאן ביץ' יורדים לחול הים ומתחילים לרוץ עליו, עיריית חיפה סימנה את החוף בסימוני קילומטרים כך שקל יותר להתמצא. המסלול שלנו מסתיים בשלט "ק"מ 4" ומומלץ לסיים אותו עם ספרינט.

3. אימון מדרגות
אורך המסלול: כ-3 ק"מ
רמת קושי: בינוני-קשה
טיפוס מצטבר: כ-300 מטר

מדובר על ריצה לא קלה בכלל שמתאימה לכל אוהבי העליות והמדרגות. היא עוברת על תוואי הדרך שך מרץ המדרגות החיפאי ובו תמצאו עצמכם מטפסים 1,075 מדרגות! המסלול מתחיל מקמפוס הנמל בעיר התחתית ומסתיים בגן האם במרכז הכרמל.

4. עליות ב"הינומה"
אורך המסלול: כ-12 ק"מ (הלוך וחזור)
רמת קושי: בינוני קשה
טיפוס מצטבר: כ-470 מטר

רצי כביש רבים שמחפשים עליות תלולות להתאמן עליהן, גילו את העליה החביבה על רוכבי הכביש, הטיפוס מנשר הישנה לכביש אבא חושי המוביל לאוניברסיטת חיפה. מקור השם "הינומה" שדבק לעליה, הוא אולם אירועים הנמצא בתחילתה. ניתן לחנות את הרכבים סמוך לאוניברסיטה, לעשות חימום קל עד לתחילת הירידה. לרדת למטה (להקפיד על טכניקה של ריצה בירידה על מנת לשמור הברכיים) ולעלות שוב חזרה למעלה ושוב ושוב ו… שוב.

5. ריצת שטח בנחל כלח ונחל אלון
אורך המסלול: כ-13 ק"מ
רמת קושי: בינוני-קשה
טיפוס מצטבר: כ-400 מטר

מסלול יפיפה שעובר בשווייצריה הקטנה ונותן טעימה מכל טוב שיש לכרמל להציע, סינגלים, עליות, ירידות, אבנים, יער ירוק. מתאים גם לימים חמימים יותר כי רוב המסלול מוצל. מחנים את הרכבים סמוך לאוניברסיטה ומתחילים על השביל המסומן כחול עד שמגיעים לסימון שבילים אדום בו פונים שמאלה. חוצים את ואדי כלח ופונים ימינה עם השביל המסומן אדום ומטפסים עד שמגיעים לחוות הסוסים בכניסה לבית אורן. חוצים בזהירות את הכביש והסימון מתחלף לצבע שחור. רצים על השחור עד שמתחלף לצבע ירוק (מומלץ לעקוב אחרי קובץ ה-GPS) ורצים בנחל אורן. סמוך לצומת דמון חוצים את הכביש בזהירות רבה וחוזרים לואדי כלח על סימון שבילים כחול עד שמגיעים שוב לגשר וחוזרים על עקבותינו, הפעם במגמת עלייה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג