רץ האולטרה רוברט יאנג נתפס ברמאות, אבל הספונסרית שלו כנראה הרוויחה

האולטראיסט פרש אמנם אחרי 3,200 ק"מ בניסיון חציית ארצות הברית, אבל נותנת החסות שלו מינתה ועדת חקירה שתבדוק האם אכן מדובר ברמאות וגילתה פרטים על עברו - כל התשובות כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לפני קרוב לארבעה חודשים דיווחנו בשוונג על ניסיונו של רץ האולטרה רוברט יאנג לשבור שיא בחציית ארצות הברית בריצה, ועל השמועות שהפיצו רצי אולטרה אחרים שעקבו אחריו לפיהן הוא רימה. יאנג התכוון לרוץ מרחק של 4,800 קילומטרים בפחות מ-46 ימים, והשמועות החלו לצוץ אחרי שרץ אולטרה בקנזס שהתכוון להגיע וללוות אותו כמי שעקב אחרי הבלוג שלו, גילה למעשה רק את רכב הליווי שלו בתזוזה ולא ראה את הרץ עצמו בשטח.

רוברט יאנג רץ אולטרה בריטי שרימה

רימה בעיקר את עצמו. רוברט יאנג

למרות שיאנג והצוות שלו סיפקו כל מיני הסברים מופרכים, נותנת החסות לביגוד של יאנג, "סקינס", החליטה שהיא תעשה הכל כדי שהאמת תיחשף, ומינתה ועדת חקירה בראשות שני פרופסורים אמריקאים. אגב, כל זה קרה אחרי שיאנג פרש ואושפז בבית חולים כעבור 3,200 קילומטרים של ריצה. שני הפרופסורים ראיינו את כל מי שהיה קשור לניסיון הזה, בדקו את כל הנתונים מהשעון של יאנג, וגילו בסופו של דבר שהיתה רמאות כשניסו לאמת בין הקדנס (תדירות הצעדים של יאנג) לבין מהירות ריצה שנרשמה באותה שעה. יאנג מנסה להכחיש עד היום וטוען שאולי שכח מד פעם את השעון שלו ברכב, אבל אף אחד אחר כבר לא מנסה להכחיש כולל אנשי "סקינס".

עוד כתבות בנושא
האם רוברט יאנג, הרץ שמנסה לחצות את ארצות הברית מרמה?
עונשי הסמים הגיעו גם לתחרויות למרחק איש ברזל
למה יותר ויותר ספורטאים חובבנים מרמים? 
איך קרה שב-1982 רצו במרתון ניו יורק מהר יותר מהיום? 

עם זאת, מנכ"ל החברה ג'יימי פולר שקטע את החוזה עם רץ האולטרה הבריטי אמר לאחר פרסום הממצאים: "המסקנות הן ברורות ואנחנו מקבלים אותן, אבל צריך לזכור שמעבר להיותו רץ הוא קודם כל בן אדם, ולאור הרקע שלו יש כאן נסיבות מיוחדות". פולר התייחס לעובדה שיאנג גדל כילד מוכה שעבר התעללות קשה וזו גם הסיבה שהוא יודע להתמודד עם הסבל. המנכ"ל הוסיף וגונן עליו כשאמר: "הוא סבל מספיק בחייו, רמאות זו רמאות אבל הבן אדם היחיד שהוא רימה היה הוא עצמו, לא היו לו שום יריבים".

שני הפרופסורים האמריקאים שפרסמו דו"ח בן 101 עמודים, ציינו בו במיוחד את ההתנהלות של חברת "סקינס" וכתבו שההתנהלות שלהם היתה הפוכה מזו של רוב החברות שהיו מגיעות למצב דומה. הם ציינו את המקרה של "נייקי" שבחרה שלא להגיב אחרי תחקיר של ה-BBC על רצי העילית שלה באורגון, ארצות הברית (התחקיר על המאמן אלברטו סאלאזאר והרץ גיילן ראפ).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג