רץ האולטרה קיבל איום במהלך המרוץ: "תפרוש או שאפרסם תיעוד שרימית"

פרנסואה ד'האן הצרפתי הואשם ברמאות תוך כדי ה-Tor des Geants הקשוח (335 ק"מ על 25,000 מ' טיפוס), על ידי יריבו מרטין פרייר, אך התעלם והמשיך לניצחון היוקרתי. מצוותו נמסר: "עמד בכל חוקי המרוץ"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פרנסואה ד'האן מנצח ב-Tor Des Geants | צילום: Simon Dugué

דרמות בעולם האולטרה-מרתון הן כמעט דבר שבשגרה, כפי שאולי צפוי בספורט שמביא את הגוף לקצה גבול היכולת. אלא שהסיפור הבא, שמגיע מה-Tor des Géants הקשוח באלפים האיטלקיים, הוא יוצא דופן גם במונחים הללו ומסעיר גם את ותיקי הענף.

לכתבות נוספות בנושא:
קייטי שייד ניפצה את שיא המסלול וניצחה ב-UTMB, הפתעה אצל הגברים
עם דגל ישראל ותמונה של נדב וים גולדשטיין ז"ל: עומרי אלמוג עשה היסטוריה בביגפוט 200
435 ק"מ של טירוף: סיים את האולטרה מרתון הקשוח בעולם, והשלים את הדרך חזור

פרנסואה ד'האן הצרפתי, רץ אולטרה מעוטר ואלוף UTMB ארבע פעמים, זכה ביום רביעי בניצחון הראשון שלו אי פעם במרוץ השטח ל-335 ק"מ (TOR330), אחרי ששרד את העליות המצטברות לכ-25,000 מטר וקבע זמן של 69 שעות, 8 דקות ו-32 שניות. אולם מסתבר שהניצחון היוקרתי שלו היה רק קצה הקרחון. כ-250 ק"מ לתוך המרוץ, הוא קיבל לידיו מכתב בכתב יד, ובו האשמה ברמאות מצד יריבו למרוץ, מרטין פרייר השוויצרי, שהגיע בסופו של דבר למקום השלישי.

לפי מה שכתב ברשתות החברתית ד'האן בעצמו, הוא קיבל איום באמצע המרוץ מפרייר, שבאותו זמן היה במקום השישי. "להפתעתנו הרבה, פרנסואה קיבל מכתב מאיים בכתב יד", נכתב בפוסט, לפי במכתב צוין: "יש לי הוכחה שיש לך פייסרים (מכתיבי קצב – מ.ש). אם לא תפרוש מהמרוץ עד חצות, אפרסם תמונות המוכיחות זאת".

האשמה בהסתייעות במכתיבי קצב היא אחת ההאשמות החמורות במרוצי אולטרה מסוג זה. ה-TOR דורש מהרצים לשאת את כל הציוד שלהם עליהם, כולל אמצעי הגנה מפני פגעי מזג האוויר, אם הם יבחרו לישון על המסלול. הספורטאים יכולים להחליט מתי וכמה זמן לעצור למנוחה והתרעננות, בעוד שרצים יכולים להיות עם צוות המסייע להם בתחנות סיוע ייעודיות ורשאים לרוץ עם מתחרים אחרים, אך אסור להם להסתייע במכתיב קצב חיצוני.

הצוות של ד'האן הגיב למכתב והסביר שפרט למכתב המאיים, כלל לא הוגשה תלונה לגורמים הרשמיים. לדבריהם, ייתכן שצוות המדיה שליווה את דהאן עקב אחריו מרחוק, אך זאת תוך ציות לחוקי המרוץ, וייתכן שדרכו של ד'האן הצטלבה עם מטפסי הרים אחרים על השביל, אך גם זאת ללא הפרה של החוקים.  ולפי שעה הוא לא סיפקו תמונות המאששות את טענותיו.

"אני ממש נרגש שסיימתי את המרוץ הזה ועשיתי זאת עם ניצחון, שמעולם לא חשבתי שאפשרי", אמר ד'האן בקו הסיום: "ישנתי בסך הכל רק שעה אחת במצטבר, והרגע הכי קשה היה יום ראשון בלילה עם השלג בקול לוסון".

Tor des Géants נחשב לאחד המרוצים הקשים בעולם, הכולל שילוב בלתי פוסק של מרחקים קיצוניים, גבהים ותנאים קשים; המתחרים מתמודדים עם המקבילה לטיפוס על הר האוורסט כמעט שלוש פעמים במהלך המרוץ המרוץ לגברים הציג תחרות אינטנסיבית כבר בשלב מוקדם, כאשר ד'האן התמודד מול לואי קאלה הצרפתי, שהחזיק בהובלה במשך רוב היומיים הראשונים, כשגם פרייר היה בתמונה באותו שלב.

ככל שהמרוץ נמשך, קאלה החל לדעוך, כאשר ד'האן עקף את קאלה בלילה השני, והבטיח את ניצחונו. בנה מרמיסול הצרפתי עקב אחרי ד'האן, וסיים שני ב-73:10:18 שעות. פרייר סיים לבסוף במקום השלישי תוך 75:55:39 שעות. במרוץ הנשים, קתרינה הרטמוט השוויצרית שלטה מההתחלה, ושמרה על קצב שיא לאורך כל הדרך. בדרך לניצחון, לפני סברינה ורג'י מבריטניה וקלייר באנוורת' מצרפת.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג