רכיבה נגד השעון: מדליית זהב לרמקו אוונפול במשחקים האולימפיים

הרוכב הבלגי הצעיר, שזכה בחולצה הלבנה בטור דה פראנס, התגבר על מסלול רטוב וחלקלק והוכתר לאלוף האולימפי בפריז 2024, כאשר הקדים בכמעט 15 שניות את פיליפו גאנה האיטלקי. גרייס בראון העניקה לעצמה מתנת פרישה נפלאה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רמקו אוונפול | צילום: מסך

תחרויות הרכיבה במשחקים האולימפיים יצאו היום (שבת) לדרך, כאשר מזג אוויר גשום במיוחד קיבל את הרוכבים. רמקו אוונפול, אלוף העולם ברכיבה נגד השעון, המשיך את השנה האישית הנפלאה שלו וקטף את מדליית הזהב עם זמן של 36:12.16 דקות.

לכתבות נוספות בנושא:
מאתונה 1896 ועד פריז 2024: ההיסטוריה של רכיבת האופניים במשחקים האולימפיים
רוכבת דנית נפגעה באימון על ידי רכב ונאלצה לפרוש מהמשחקים האולימפיים
"רוכבי האופניים בישראל הפכו לשקופים": 250 נפגעים בתאונות כל שנה

אוונפול, שרשם הופעה נהדרת בטור דה פראנס, בה דורג שלישי אחרי טאדיי פוגצ'אר ויונאס וינגגור ולבש את החולצה הלבנה לרוכב הצעיר הטוב ביותר, הוכיח שוב שבנג"ש הוא מהטובים בעולם. פיליפו גאנה מאיטליה, אלוף העולם לשעבר בנג"ש, שנחשב בעיני רבים לפייבוריט בזכייה בזהב, סיים 14.92 שניות אחריו. וואט ואן ארט השלים דאבל בלגי על הפודיום, 25.63 שניות אחרי בן ארצו.

ואן ארט, שחווה עונה לא פשוטה כולל תאונה בגינה נעדר זמן ממושך, הפתיע כאשר החליט לרכוב עם דאבל דיסק (כשגם הגלגל הקדמי הוא גלגל דיסק המזוהה עם הנג"ש). מדובר ב-setup ששמור בדרך כלל לאופני המסלול בוולודרום, בשל העובדה כי כך הרוכב חשוף הרבה יותר לרוחות צד. אך הבלגי לקח את הסיכון וזה השתלם לו עם מדליה אולימפית שנייה בקריירה, וראשונה בנג"ש.

תנאי מזג האוויר הקשים, שהפכו את המסלול לחלק במיוחד, גבו מחיר עם לא מעט החלקות והתרסקויות, וגם פנצ'רים כמו זה שספג ג'וש טארלינג, הבריטי הצעיר בן ה-20 נאלץ להחליף אופניים ונשאר מחוץ לפודיום על חודן של שתי שניות. דרק ג'י הקנדי, הרוכב של ישראל פרמייר טק שהגיע תשיעי בטור דה פראנס, סיים במקום ה-20 עם זמן של 38:28.17 דקות.

בתחרות הנשים נגד השעון קיבלנו סיפור נהדר, כאשר גרייס בראון, סגנית אלופת העולם בשנתיים הקודמות, זכתה במדליית הזהב עם זמן של 39:38.24. האוסטרלית בת ה-32, הודיעה לאחרונה שתפרוש מרכיבה מקצוענית בסוף השנה הנוכחית, ורגע לפני כן היא רושמת את ההישג הגדול בקריירה שלה – אחרי שבטוקיו פיספסה במעט את הפודיום.

במדליית הכסף זכתה אנה הנדרסון הבריטית (41:09.83), בעוד אלופת העולם, קלואי דייגרט האמריקאית, התאוששה מנפילה והצליחה לקחת את הארד (41:10.70). אגב, יש לציין כי מסלול הנשים היה זהה באורכו לזה של הגברים, בניגוד למה שהיה נהוג בעבר, כאשר הנטייה כיום היא כמובן להשוות את התנאים של המגדרים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג