מכירים את התחושה הזאת שאתם חוצים את קו הסיום של מרוץ 10 ק"מ בזמן מצוין ואז מגלים שהמרחק שמופיע לכם על השעון הוא 9.98 ק"מ? זה לא מפתיע כשמדובר במרוץ שלא נמדד רשמית. למעשה, במרוצים שהם מדודים על ידי מודד מוסמך מטעם AIMS (ההתאחדות הבינלאומית למרוצי כביש) השעון שלכם בדרך כלל יראה מרחק גדול יותר.
על מנת להפוך את המרוצים שחברת שוונג מפיקה למדויקים ומקצועיים יותר בנוף התחרויות בישראל ועל מנת שתדעו שרצתם במרוץ שנמדד נכון, הם יהיו בעלי תו תקן של איגוד האתלטיקה, מה שאומר שהם יהיו מדודים כהלכה. המדידה עם תו התקן תחל כבר ממרוץ לוד שיתקיים ביום שישי ה-31 במארס ותתקיים במרוצים הנבחרים שחברת שוונג מפיקה. ברמת הרצים המקצוענים, רק תוצאות שנקבעות במרוצים בעלי תו תקן יכולות להיות מוכרות כשיאים והכוונה היא שזו תהיה גם הגישה של הרצים החובבנים.
מדובר במהלך של איגוד האתלטיקה בישראל וחברת שוונג, שאחת המטרות היא מעורבות בגידול ובכמות המרוצים בארץ, ומתן מענה מקצועי צמוד למארגני ומפיקי מרוצים, תוך מתן רשת ביטחון משמעותית למשתתפים באירועים אלו, בין היתר במדידה רשמית ותקנית של מרחקי הריצה, במדידת זמנים מגובה בשעוני עצר ידניים ועוד.
מהות שיתוף הפעולה הנה לאגד את המרוצים המאורגנים על ידי שוונג תחת תו התקן של איגוד האתלטיקה. המשמעות היא שכל המרוצים אותם יוזמת, מפיקה ומוציאה לפועל חברת שוונג, יקבלו כאמור את אמות המידה המעוגנות בתו התקן של איגוד האתלטיקה. בין היתר ימדדו המרחקים של המרוצים הללו, תתקיים מדידה ידנית באמצעות שופטי איגוד האתלטיקה המוסמכים, במקביל למדידה המקובלת כיום (בסיוע צ'יפים), וכמובן יינתן ייעוץ מקצועי ככל שיידרש במרוצים הללו. מטרתו העיקרית של ההסכם ושיתוף הפעולה היא לשדרג מחד גיסא את המרוצים המאורגנים על ידי שוונג, ומאידך גיסא לחשוף את פעילות איגוד האתלטיקה לקהל רחב יותר.