רועי יהודה: "הטלפון שלי מתפוצץ, אפילו שר הספורט בירך"

רץ האולטרה מרתון הישראלי שעשה היסטוריה בספרטתלון מספר בראיון מיוחד לשוונג על התגובות המפרגנות ("אני נבוך מזה"), הצוות המלווה ("כמו טיפול בשומאכר") והמבט לעתיד ("השארתי משהו לשנה הבאה")
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רועי יהודה בסיום הספרטתלון | צילום: פרטי

גם 48 שעות אחרי שהגיע לספרטה, נראה שרועי יהודה עדיין לא ממש מעכל את ההישג הגדול שלו. האולטרה מרתוניסט רשם את ההישג הגדול ביותר של ישראלי בספרטתלון, הן מבחינת מיקום – 15 כללי ו-13 מבין הגברים – והן מבחינת תוצאה – 26:24:24 שעות, שיפור אדיר לשיא הקודם של אריאל רוזנפלד שעמד על 30:11 שעות.

לכתבות נוספות בנושא:
אחרי 246 ק"מ: אלו ארבעת הישראלים שסיימו את הספרטתלון 2024
אולטרה-הישג! שיא ישראלי ומקום 13 לרועי יהודה בספרטתלון
סערת שינוי הערכים בוויקיפדיה שמטריפה את עולם האולטרה מרתון

"אתה לא מבין איך הטלפון שלי מתפוצץ", הוא מספר בשיחה עם שוונג: "חשבתי שאחרי יומיים זה יירגע קצת, אבל זה לא נגמר. לא הספקתי לענות לכולם…. אפילו שר הספורט מיקי זוהר שלח לי הודעה, בירך אותי והבטיח שנדבר גם טלפונית כשאחזור לארץ".

רועי יהודה לפני הזינוק לספרטתלון | צילום: פרטי

ואיך זה גורם לך להרגיש כל תשומת הלב הזאת?
"האמת היא שאני נבוך מזה. אני לא רגיל לדברים האלה…"

כשדיברנו אחרי ששברת את השיא הישראלי ב-24 שעות דיברת על לרדת מ-29 שעות, האמנת שזה יגיע לתוצאה כזאת כמו 26:24?
"אני חושב שליז מלכה המאמנת שלי ואני ידענו שזה הכיוון, שלשם זה הולך. ככל שהתקדמנו עם האימונים, התחלתי לצפות מעצמי ליותר. אם בהתחלה רצינו רק לרדת מ-30 שעות, אחר כך זה באמת נהיה לרדת מ-29, 28 ולפני התחרות כבר כיוונתי באמת יותר גבוה. זה משהו בביטחון שלי, ברגע שאתה אומר שאתה רוצה לרדת מ-29, אתה כאילו נותן לעצמך שעה 'ספייר' למחשבות".

"גם בתוכנית – ביקשתי מליז בהתחלה שתכין לי תכנית ל-29 שעות, כי אם חס וחלילה יקרה משהו בדרך, תמיד אדע שיש לי שעה עודפת. אבל ככל שהתקדמנו בתכנית הבנו מה הכיוון והתאמנו אותה לזמנים יותר מהירים. האמת היא שגם טעיתי קצת בדרך והארכתי את המסלול בקילומטר וחצי-שניים, למזלי מהר הייתה שם אישה יווניה מבוגרת שתיקנה אותי, אבל הייתי יכול גם לאבד הרבה יותר זמן. זה היה יום שכל הכוכבים הסתדרו בו".

רועי יהודה בסיום הספרטתלון | צילום: פרטי

מה מבחינתך הישג גדול יותר – התוצאה או המיקום?
"אני חושב שזה בא ביחד, אם הייתי חושב רק על המיקום, לא הייתי נותן לטורקי לעקוף אותי בסיום. אבל עניין אותי לסיים עם כל המשפחה שלי, פחות עניין אותי המיקום. בחצי שעה-שעה אחרונה הורדתי קצת רגל מהגז, התחלתי ללכת יותר, למרות שזה ירידה. רציתי לסיים את התחרות בכיף, ולדעת שיש לי עוד מקום לפעם הבאה, שאדע שיש לי עוד מה לתת. לא עניין אותי אם זה 25:50 או 26:20 דקות רציתי לסיים את התחרות בהרגשה טובה.

כבר חשבת על השנה הבאה עוד לפני שסיימת את זאת?
"מסתבר שכן, מבחינתי רק התחלתי ויש לי עוד מה להתקדם. החלום שלי עכשיו הוא לרדת מ-25 שעות, אבל האמת היא שעוד לא דיברתי עם המאמנת שלי על יעדים, אז נחכה עם זה".

רועי יהודה וליז מלכה לרגלי לאונידס בפברואר | צילום: פרטי

בכלל, נראה שיש לך קשר מאוד מיוחד עם ליז, היא הצליחה להוציא ממך את המיטב בריצה
גם ליז וגם שחר בעלה זה צוות אימון מושלם. אני תמיד קורא לעצמי חמור עבודה, והיא פשוט לקחה אותי ונתנה לי את כל התנאים להצליח. מבחינה ספורטיבית אנחנו צוות מושלם. ידעתי בכל רגע נתון מה היא רוצה ממני במרוץ הזה. הכל היה מדויק. במהלך כל המרוץ חלמתי על השיחת וידאו שנייה אחרי קו הסיום, כמו פיני גרשון, להגיד לה 'ליז הבאנו גביע'.

ראינו שהיה לך צוות מלווה שנתן לך יופי של רוח גבית וגם הרבה מאוד בני משפחה
"לגמרי, מי שיראה את הסרטון של הצוות שלי עושה לי מסאז' ברגליים באחת מנקודות העצירה, נדמה היה כאילו שומאכר נכנס בימיו הגדולים לתחנה להחלפת צמיגים… לדוגמה, אחותי אסתר הייתה אמונה על טבלה של כל שעה לפחות 500 מ"ל נוזלים, בין 150 ל-170 קלוריות, מלח אחד לשעה וכו'. והעזרה הייתה גם מנטלית, לדוגמה בק"מ ה-220, באחד הרגעים הפחות טובים שלי, הגיע אחד הצוותים שלי, הם עקפו אותי עם סוואנה שחורה, באמצע שום מקום על כביש מהיר, ועשו כזה רעש – כמה שמחתי שזאת המשפחה שלי".

רועי יהודה והצוות המלווה בספרטתלון | צילום: פרטי

איך אשתך הגיבה בסיום?
"וואו, כל כך שמחתי לראות את הברק שהיה לך בעיניים כששברתי את השיא. אני אף פעם לא שוכח שלמרות שאני נעדר שעות על גבי שעות מהבית לטובת אימונים, היא לעולם לא לוקחת ממני את היכולת לחלום, היא תמיד שם. כתבתי בסיום ששנינו ספרטנים… בלעדיה זה לא היה קורה".

הייתם משלחת גדולה, היו שמונה ישראלים במרוץ, ישראל נהייתה ממש בולטת בספרטתלון
"זה המקום להגיד תודה ענקית לגלעד קראוז, שפרץ עבורנו את הדרך. הוא היה הראשון בספרטה, הוא ואשתו דגנית הקימו את הספרטניון כדי שיהיה לנו מקום גם בארץ לקבוע בו קריטריון ושיאים. הם עוזרים בכל דבר שצריך, ופשוט מדהימים".

רועי יהודה עם המשפחה בספרטתלון | צילום: פרטי

גם הפעם דאגת לסיים לצד דגל ישראל עם הדגל עליו תמונת אביך
"התחלתי לעסוק בריצות ארוכות בעיקר כהנצחה לזכר אבי שבתאי יהודה ז"ל, שנפטר ב-2019. החלטתי שזאת תהיה הדרך שלי להנציח ולהוקיר אותו, כך אני עושה עד היום, כך עשיתי בספרטתלון, וכך אמשיך לעשות. הוא תמיד בליבי"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"תפסתי יום לא טוב ברכיבה, אבל אמרתי לעצמי שזה הכושר שלי היום. קיבלתי את המצב והמשכתי להילחם", הטריאתלטית הישראלית אנטונינה רזניקוב, אחרי שסיימה במקום ה-2 בקבוצת הגיל שלה באליפות העולם למרחק איש ברזל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג