"רוכבי האופניים בישראל הפכו לשקופים": 250 נפגעים בתאונות כל שנה

גילי רוזנשטיין ז"ל היה הרוכב הרביעי שנהרג בתאונת דרכים על הכביש תוך שלושה חודשים בלבד. בממוצע, בכל שנה נהרגים 12 רוכבי אופניים בכבישי המדינה. מנכ"ל עמותת "אור ירוק", עו"ד יניב יעקב: "קהילה שלמה של רוכבים שהמדינה מתעלמת מהם"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

בחודשים האחרונים, מספר הרוכבים שנפגעו ואף איבדו את חייהם על הכביש הפך לבלתי נסבל. זוהר רחימה ז"ל נהרג באפריל ביום העצמאות בתאונת פגע וברח בכביש 471, כעבור חודש נהרגה רוכבת אופניים על כביש 531 בסמוך להרצליה, בחודש שעבר נפגע חבר נבחרת ישראל, גיא תימור ז"ל, על ידי נהג שנהג בשכרות לכאורה וללא רישיון בצומת נהורה וביום שישי האחרון אירעה טרגדיה נוספת, כאשר הרוכב והמאמן גילי רוזנשטיין נהרג במהלך אימון רכיבה בכביש 40.

לכתבות נוספות בנושא:
נשבר הלב: הרוכב והמאמן גילי רוזנשטיין נהרג במהלך אימון
"הבן שלי חלם להגיע לטור דה פראנס, צובט לי בלב להיות כאן בלעדיו"
ענף האופניים זועם על מותו של גיא תימור ז"ל: "הוא לא נהרג, הוא נרצח"

על פי נתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס, 12 רוכבי אופניים נהרגים בתאונות דרכים בממוצע בכל שנה – כלומר, הרוג אחד בכל חודש בממוצע. כ-250 רוכבים בממוצע נפגעים בתאונות דרכים בכל שנה, כאשר 85 מהם נפגעים קשה.

מאז תחילת שנת 2024, פחות משבעה חודשים, כבר נהרגו חמישה רוכבים בתאונת דרכים – נתון זהה למספר הרוכבים שנהרגו בתאריך המקביל בשנת 2023. בכל השנה שעברה, 68 רוכבים נפצעו בצורה קשה ותשעה נהרגו. שנה לפני כן נהרגו עשרה רוכבים ו-73 נפצעו קשה וב-2021 לא פחות מ-11 רוכבים מצאו את מותם בתאונות ו-82 רוכבים שנפגעו הוגדרו כפצועים קשה.

בהיעדר שבילי רכיבה בטוחה, הרוכבים נאלצים להסתכן על הכבישים, שם הם נתקלים לא פעם בנהגים פרועים, שלעיתים גורמים להם לסטות ממש אל מחוץ לכביש – ובמקרים הקשים אף פוגעים בהם.

רוכב האופניים גיא תימור ז"ל | צילום: תומר פדר, SportPhotography

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רוכבי האופניים בישראל הפכו לשקופים. יש קהילה שלמה של רוכבים שהמדינה מתעלמת מהם. לרוכבי הספורט אין תנאי רכיבה בסיסיים והם נאלצים לרכוב בשולי כבישים בינעירוניים – וכך לסכן את חייהם בכל רכיבה. הגיע הזמן להפסיק להתעלם מהם ולייצר סביבת רכיבה בטוחה ונקייה מכלי רכב עבורם".

יעקב מוסיף: "במקביל, מדינת ישראל חייבת לעודד יותר ויותר בני אדם לעבור לרכיבה על אופניים כדרך חיים, זה בריא, מפחית את הפקקים ובעיות החניה – ויוריד כלי רכב רבים מהכביש. לכן, משרד התחבורה והרשויות המקומיות צריכות לסלול שבילי המיועדים לרכיבה בטוחה על אופניים בכל הערים, כדי להפריד ביו הרוכבים וכלי הרכב ולהבטיח כי מי שירכב על אופניים, ירגיש בטוח ומוגן".

"צריך להיזהר, דמנו מופקר! לא לרכוב לבד!", זעק מאמן הרכיבה אור דיין לאחר מותו של רוזנשטיין בסוף השבוע, "כל הדריסות האחרונות היו של רוכבים מנוסים שרכבו לבד. ארבעה רוכבים בחצי שנה… סטטיסטיקה נוראית. ואת כל זה אני כותב מבלגיה כשפה זכות הקדימה נתונה לרוכב ולא ההיפך! אז אפשר אחרת…".

גם איגוד האופניים בישראל פירסם הודעה רשמית מטעמו: "רוכבים ורוכבות יקרים, היזהרו והישמרו, ארבעה רוכבים בחצי שנה היא שורה סטטיסטית כואבת במיוחד".

היפגעות רוכבי אופניים בתאונות דרכים (2014-2023)




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג