רגע לפני יום כיפור: דניאלה פלג היא אלופת אירופה בגלישת רוח

הגולשת הישראלית רשמה שיוטי חצי גמר וגמר נהדרים בדרך לראש הפודיום, בפעם הראשונה עבור ישראלית. פלג: "שמחה שהצלחנו להביא גאווה לישראל", שחר צוברי: "תחרות מדהימה". תמר שטיינברג סיימה רביעית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דניאלה פלג חוגגת | צילום: נועם תמיר

גולשת הרוח הישראלית דניאלה פלג סיימה את אליפות אירופה היום (שישי) עם מדליית הזהב, שעות בודדות לפני כניסת יום כיפור. פלג, שתחגוג יום הולדת 20 בעוד כעשרה ימים, כבר מכירה את מעמד הפודיום הבינלאומי, כאשר לפני שנתיים הוכתרה לסגנית אלופת העולם.

לכתבות נוספות בנושא:
שולטות ביבשת: 4 גולשות ישראליות עלו לשיוטי המדליות באליפות אירופה
מרימים ציפיות: באיגוד השייט מכוונים ל-6 גמרים ו-3 מדליות בלוס אנג'לס
יואב כהן ותמר שטיינברג הם אלופי ישראל בגלישת רוח

את מוקדמות האליפות סיימה פלג במקום השלישי, שהקנה לה את הכרטיס הישיר לחצי הגמר, ביחד עם שתי ישראליות נוספת, תמר שטיינברג ושחר טיבי. זינוק מצוין בחצי הגמר לתמר ודניאלה, כאשר הן מובילות על אנסטסיה וולקביץ מפולין, ושחר טיבי עם זינוק מאוחר מאוד מאחוריהן. סיבוב מוקדם של הפולנייה ובחירת קו שונה הביא אותה לעקוף את שטיינברג ולהתמקם במקום השני מאחורי פלג. המיקומים נשמרו עד קו הסיום, כאשר פלג מסיימת ראשונה ועולה לגמר ולמאבק על מדליית הזהב מול מאיה גיסלר, שקיבלה את הכרטיס הישיר לגמר.

דניאלה פלג חוגגת | צילום: נועם תמיר

הזינוק בגמר הביא את פלג ומאיה גיסלר מנרווגיה ראש בראש, כאשר גיסלר מקיפה את המצוף הראשון שתי שניות לפני פלג, שביצעה את הסיבוב ראשונה. ההחלטה הטקטית התבררה כנכונה ובמצוף הבא תפסה הישראלית את ההובלה והמשיכה להגדיל את המרחק מהנרווגית, עד שחצתה את קו הסיום ראשונה והבטיחה את מקומה בראש הפודיום.

"ברוחות הקלות של היום זה היה קרב קשוח בגמר ואני שמחה שנשמיע את התקווה בפודיום", סיפרה פלג בסיום שיוט הגמר. "יום השנה לשבעה באוקטובר היה ביום השני של האליפות והתחרינו עם הסרט הצהוב על המפרשים כדי להגביר את המודעות. אין ספק שזה הופך את הכל למשמעותי יותר. בסופו של דבר זה שם את כל החיים שלנו בפרופורציה ואני שמחה שהצלחנו להביא גאווה לישראל".

דניאלה פלג מקבלת חיבוק מתמר שטיינברג | צילום: נועם תמיר

נבחרת הנשים ממשיכה לשמור על מעמדה בפסגה העולמית ומכניסה ארבע גולשות לתוך שש הגדולות באליפות אירופה, כאשר מלבד מדליית הזהב מסיימת תמר שטיינברג במקום הרביעי, שחר טיבי בחמישי ומאיה מוריס בשישי. המאמן שחר צוברי ועוזר המאמן סתיו ביימל יכולים בהחלט להיות מעודדים לקראת השנים הקרובות וקמפיין לוס אנג'לס 2028, כאשר המדליסטית האולימפית שרון קנטור לא השתתפה באליפות הנוכחית.

שחר צוברי, מאמן נבחרת הנשים: "דניאלה עשתה תחרות מדהימה ולחלוטין עמדה בציפיות שהיו לנו ממנה. מבחינתנו זו התחרות האחרונה שסוגרת את 2024 וזה סיום מתוק לשנה. כל הגולשות העפילו לשיוט המדליות וזה מעיד על הכוח שלנו כנבחרת ועל העבודה המדהימה שכל צוות המעטפת המקצועית נותן לנו. העובדה שזו לא הבלחה של גולשת אחת היא בזכות הכוח הנבחרתי, עוזר המאמן שלי סתיו ביימל וכל הצוות המקצועי של איגוד השייט".

דניאלה פלג חוגגת | צילום: נועם תמיר

שי בובר, יו"ר איגוד השייט: "שנה מופלאה עם אלופת עולם, שתי מדליות אולימפיות ועכשיו אלופת אירופה. ברכות לדניאלה ולמאמנים שחר צוברי וסתיו ביימל. סגרנו את קמפיין פריז עם הנבחרת הטובה בעולם ואנחנו פותחים את קמפיין לוס אנג'לס עם הנבחרת הטובה בעולם. גמר חתימה טובה לכל בית ישראל והלוואי שנראה את החטופים חוזרים במהרה".

כל תוצאות האליפות: דניאלה פלג (1), תמר שטיינברג (4), שחר טיבי (5), מאיה מוריס (6), יואב עומר (17), תומר ורדימון (27), יואב כהן (31), גור לביא פלג (39).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג