רגע היסטורי: האלופה האולימפית ניקולה ספיריג תתחרה בישראמן אילת

השנה תחכה למתחרים על מסלול הישראמן חוויה יוצאת דופן לאחר שהאלופה האולימפית ניקולה ספיריג אישרה את הגעתה לתחרות. אז באיזה מקצה היא בחרה להשתתף? כל התשובות כאן בכתבה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מתחרי ישראמן בינואר הקרוב יצטרכו לשפשף את עיניהם היטב על המסלול, שכן ניקולה ספיריג משוויץ, אחת הטריאתלטיות הטובות ומעוטרות המדליות בעולם תתחרה לצידם במקצה חצי איש ברזל ב-31 בינואר 2020. הרקורד של ספיריג עמוס תארים ובהם אלופה אולימפית במשחקים האולימפיים של לונדון 2012. ארבע שנים לאחר מכן היא סיימה במקום השני במשחקים האולימפיים של ריו 2016 אחרי גוון יורגנסן, אך ארסנל המדליות שלה כולל בעיקר שש ניצחונות באליפות אירופה טריאתלון (2009 ,2010, 2012, 2014, 2015, 2018) והיא נחשבת במדינתה לאייקון ספורטיבי עם תקוות גדולות למדליה נוספת במשחקים האולימפיים של טוקיו בשנה הבאה.

אתם עומדים לפגוש אותה בישראמן | צילום: Kirsten Stenzel

זו לא תהיה הפעם הראשונה של הטריאתלטית השוויצרית בת ה-37 בישראל, שכן ב-2012 היא התחרתה בישראל גם כן באילת, במסגרת אליפות אירופה ואף ניצחה וזכתה בתואר הנכסף. מספר חודשים לאחר מכן כבר ייצגה כאמור את מדינתה במשחקים בריו. שוויץ נחשבת למעצמת טריאתלון בכל הנוגע לזכיות במסגרת המשחקים האולימפיים. החל משנת 2000 בסידני שם הוזנק לראשונה המקצה האולימפי בענף זה, זכתה שוויץ בחמש מדליות (2 זהב, 1, כסף, 2 ארד) מה שמקנה לה את המקום הראשון בדרוג המדליות האולימפיות במשותף עם בריטניה. בשיא הקריירה שלה בין השנים 1998 ל-2010 היתה 39 פעם בטופ עשר מבין 72 תחרויות של ה-ITU בהן התחרתה.

אך חייה הפרטיים של ספיריג המתנשאת לגובה 1.66 מ' לא מתמצים רק בטריתאלון והיא הצליחה לשלב במהלך הקריירה העמוסה שלה גם תואר במשפטים, אותו יתכן ותנצל לאחר שתפרוש יום אחד מענף הספורט התובעני בו היא אוחזת. יחד עם זאת, התפוח אינו נפל רחוק מהעץ, שכן הוריה הם מורים לחינוך גופני ושני אחיה הנוספים גם הם אחזו בקריירה ספורטיבית לאורך השנים.

ספיריג (מימין) עם גוון יורגנסן האלופה האולימפית של המשחקים האולימפיים של ריו | צילום: André-Motta

באפריל השנה ילדה ספיריג את ילדה השלישי וכשלושה חודשים לאחר מכן חזרה להתחרות בהמבורג שם סיימה במקום השמיני לאחר שהיתה הטריאתלטית השנייה הכי מבוגרת על המסלול. אך לאלופה האולימפית יש מטרה וזה להתחרות בפעם החמישית במשחקים האולימפיים בקיץ 2020 בטוקיו. יש לה עוד שני ילדים בני 6 שנתיים ובראיון ב-BBC היא נשאלה מדוע היא רוצה להתחרות גם בטוקיו ותשובתה היתה כי עבורה זה אתגר חדש כל פעם ובמיוחד לאחר שיש לי כבר שלושה ילדים. אני מאוד מצפה לזה ומשאירה את כל האפשרויות פתוחות. מבחינת הנתונים כרגע היא ממוקמת במקום מספיק טוב על מנת להשיג את הקריטריון האולימפי אך עליה להמשיך להתחרות גם בחודשים הראשונים של השנה הקרובה. "זה לא קל לעשות את זה, אבל אני חושבת ומקווה שאנשים כמוני יכולים להראות שזה אפשרי ויותר נשים ינסו לעשות זאת בעתיד", היא מוסיפה, "אני רוצה להראות לילדיי שהם צריכים למצוא בחיים את מה שהם אוהבים, כל מה שיש להם בו תשוקה ולנסות להשיג את זה. יחד עם זאת, אני רוצה להיות האמא הכי טובה בעולם ולא הספורטאית הכי טובה בעולם".

אז לכל משתתפי הישראמן מחכה הפעם חוויה משודרגת, שמביאה לתחרות הרבה יותר ממסלול קשוח ואווירה חגיגית, אלא גם ניחוח בינלאומי חד פעמי, ששם את התחרות על המפה העולמית של תחרויות איש הברזל.

להרשמה לישראמן לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג