שלושה שבועות נותרו לפתיחת הטור דה פראנס, ובחמישי האחרון עלתה בנטפליקס הסדרה המדוברת "טור דה פראנס: בלב הפלוטון", מבית היוצר של "פורמולה 1: המרוץ לניצחון". שמונת הפרקים של הסדרה עוקבים אחרי שמונה מהקבוצות בטור של שנה שעברה, ומעניקה צילומים מרהיבים, ראיונות עם רוכבים ומנהלים והצצה אל מאחורי הקלעים.
נטפליקס יודעים את העבודה, ומהרבה בחינות הסדרה מספקת את הסחורה, במיוחד לחובבי הענף. לצד הצילומים המדהימים, החשיפה אל חייהם של הרוכבים והקשיים שלהם, לצד הפעילות של הסגל הרחב בקבוצה, בהחלט מרתקת. בכלל, נדמה שהכוכבים הגדולים בסדרה הם דווקא המנהלים הספורטיביים, ובעיקר מארק מדיאו מגרופמה FDJ וז'וליאן וז'ורדי מ-AG2R.
לכתבות נוספות:
מוכן לטור דה פראנס: יונאס וינגגור ניצח בדופינה
"קרענו את החוזה הקודם לגזרים": דרק ג'י חתם בישראל פרמייר טק עד 2028
צפו בקטע שהפך לוויראלי: כך ז'וליאן אלאפיליפ משתף את בנו באימונים לטור דה פראנס
אבל, הצפייה בשלושת הפרקים הראשונים דומה מעט לתוכן המשודר – דרמה, אכזבות ופספוסים, לצד רגעים מעולים. הבעיה הראשונה של הסדרה היא שלא ברור למי היא מיועדת. הניסיון לפנות לקהל הרחב מספק כמה רגעים די מביכים. "אני ספרינטר, זה אומר שאני מהיר בסוף", מסביר פאביו יאקובסן בפרק הראשון. "זה מרוץ אופניים, בכל יום, לאורך 21 יום", מסביר מרואיין אחר.
פרימוז' רוגליץ', שנראה שלא ממש התחבר לקונספט, אומר בפרק השני ש"זה הדבר המטומטם ביותר", כשהוא מתבקש להציג את עצמו בתור רוכב אופניים. מצד שני, זאת חשיפה מרתקת לרוגליץ' האדם, לצד שורה ארוכה של רוכבים מהשורה הראשונה.
בעיה נוספת בסדרה היא שהיא מרפרפת לעבר של הענף ושל הרוכבים, אבל בצורה שטחית. בפרק הראשון מזכירים סמים ולאנס ארמסטרונג, אבל בלי להרחיב יותר מדי, כך גם האכזבה של רוגליץ' בסיום הטור של 2020. סיפורו האישי יוצא הדופן של יאקובסן – שכמעט נהרג בתאונה בטור של פולין ב-2020 – מוזכר יותר בהרחבה, אבל איכשהו גם הוא מרגיש מפוספס.
פספוס נוסף הוא ההתמקדות בכל פרק בקבוצה או קבוצות מסוימות בקטעים מסוימים. הפרק השני מתמקד בצרות של יומבו ויסמה באבני המרצפות של הקטע החמישי, ולכן אנחנו לא זוכים לראות את סיימון קלארק מעניק לישראל פרמייר טק את ניצחונה הגדול בהיסטוריה. הפרק השלישי מתמקד בקבוצות הצרפתיות, וכך אנחנו זוכים לראות את טיבו פינו משתרך מאחור בעליה לפלאנש דה בל פיל, ולא את הדו קרב בין פוגצ'אר לווינגגור בקו הסיום.
הסלובני הוא עקב האכילס הכי גדול של הסדרה. קבוצתו, UAE, בחרה שלא להשתתף בסדרה, ולכן הוא נוכח נפקד לאורך כל הקטעים. מדברים עליו, מראים אותו, אבל אנחנו לא זוכים לשמוע את המחשבות והתחושות שלו ושל קבוצתו.
ועדין, לאחר צפייה בשלושה קטעים, סליחה פרקים, כל מה שאני רוצה זה לראות כבר את השאר. הגם שהסוף ידוע מראש, וגם הדרך אליו, מדובר במבט ייחודי אל תוך הקרביים של הטור ושל הענף, כולל כל אסטרטגיה, תאונה, פציעה, נפילה, מאמץ, בכי, רגש והתעלות, שהופכים את הטור למרוץ הגדול בעולם.
ממש לא מסכים,
אין שטחיות בכלל,
למעשה זו הפעם הראשונה שמצלמה נכנסת בעין הסערה אל לב הטור
בטח לרוכבי אספלט חובבנים, זו סידרה שיש בה המון טעם טוב וחושפת מה קורה רגע לפני, עם מעורבות רגשית מאד גדולה
עשויה היטב לא פחות טובה מ "המירוץ לניצחון"
אתם מדברים בכתבה על סלובני נוכח נפקד ועל קבוצת UAE שבחרה לא להשתתף בסדרה, אבל מראים בתמונה סלובני אחר עם חולצה של קבוצה אחרת