קרב הטיטנים: ורהולם ודופלנטיס יתחרו ראש בראש בריצת 100 מטר

אחרי שאתגרו זה את זה במשך מעל שנה, זה קורה! שיאן העולם ב-400 משוכות ושיאן העולם בקפיצה במוט יתחרו בריצת הספרינט האולטימטיבית יממה לפני ליגת היהלום בציריך בתחילת ספטמבר. מי לדעתכם ינצח?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קרסטן ורהולם מול מונדו דופלנטיס | צילום: ויקימדיה

חשבתם פעם מה יכולים לעשות האתלטים הגדולים ביותר בעולם במקצועות שהם לא מתמחים בהם? אז בתחילת חודש ספטמבר נקבל לפחות תשובה אחת, והיא תתקבל במקצה אטרקטיבי במיוחד. שיאן העולם והאלוף האולימפי בקפיצה במוט מונדו דפולנטיס, ושיאן העולם וסגן האלוף האולימפי ב-400 משוכות (והאלוף מטוקיו) קרסטן ורהולם יתחרו ראש בראש בריצת 100 מטר על המסלול.

לכתבות נוספות בנושא:
הסוד של האתלטית שהדהימה עם מדליה אולימפית ב-1,500: דואתלון!
אליוד קיפצ'וגה מודיע על סיום הקריירה האולימפית שלו, ורומז לפרישה
צפו: שיא אולימפי לשליחי ארה"ב ולקיפייגון, זהב לאינגבריגטסן, דרמה בגובה

זה יקרה ב-4 בספטמבר, יממה לפני תחרות ליגת היהלום בציריך, שוויץ, כששני שיאני העולם יתייצבו למקצה הראווה אל מול רבבות אוהדים ואוהדות באצטדיון. הפרסום הרשמי אודות קיומו של המקצה התקיימה היום (רביעי), בפרסום רשמי של הליגה ברשתות החברתיות, שכבר הכה גלים תוך דקות ספורות.

הכל התחיל בציטוט אחד במסיבת עיתונאים ביולי 2023, בה השוודי העלה את הרעיון, כשהנורווגי הסכים עקרונית מעט לאחר מכן. "זה משהו שהייתי רוצה לנסות", אמר דופלנטיס במסיבת העיתונאים בשנה שעברה, "אני חושב שגם קרסטן רוצה לעשות את התחרות הזו. אם זה אי פעם יקרה, אני מאמין שהוא יהיה הפייבוריט, אבל אני אפתיע הרבה אנשים".

"יש לי רגשות מעורבים בנוגע לזה", אמר ורהולם בשנה שעברה, "כי אנשים חושבים שאני ארוץ ממש ממש מהר. אני לא חושב אבל שאסיים מתחת לעשר שניות. עברו הרבה שנים מאז שרצתי 100 מטר, אז יהיה מעניין ואני מאוד אשמח שזה יקרה. מקווה שזה יהיה כששנינו מרגישים מוכנים ושלא ניפצע מזה".

קרסטן וורהולם | צילום: filip bossuy, Wikimedia

עד כמה הריצה צפויה להיות מעניינת? שימו לב לשיאים האישיים של השניים בריצת 100 מטר, שאינם רחוקים כלל זה מזה. ורהולם רשם 10.49 שניות ב-2017, בעוד שדופלנטיס רשם 10.57 בשנתו האחרונה בתיכון רק שנה לאחר מכן – מה שהופך את התחרות לקשה להפליא לניבוי. אגב, למי שחשש, הרבה כסף מעורב בנושא כשגם חברת רדבול וגם פומה מעורבות בנושא.

אז מי לדעתכם ינצח? כתבו לנו בתגובות!

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • חגי אשלגי הגיב:

    כל הכבוד לשניהם על זה שהם עושים את זה.
    שניהם שיאני עולם
    אחד מהם הולך להפסיד.
    אבל הערך הבידורי גבוה, והם כנראה מבינים משהו בערך בידורי לקהל האתלטיקה.
    יוזמה נהדרת וטוב שהם לוקחים בה חלק.
    יהיה כיף בציריך!

  • יניב הגיב:

    זו לא תחרות הוגנת, ינצח זה שמתחרה ב"מהר יותר". השני, הקופץ במוט, מתחרה ב"גבוה יותר, חזק יותר" ואי אפשר לצפות ממנו לרוץ מהר

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג