קיילב דרסל מציג: טריפל זהב בערב אחד

קיילב דרסל השתלט על אליפות העולם, כשגרף הערב בקוריאה שלוש מדליות זהב בשלושה זינוקים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קיילב דרסל שחיין אמריקאי
קיילב דרסל שחיין אמריקאי

משחי מוקדמות

מנקודת המבט הישראלית, החלו מוקדמות הבוקר בהעפלה של יונתן קופלב ממכבי חיפה ומיכאל לייטרובסקי מדולפין נתניה לחצי גמר ה-50 מ' גב. בחצי הגמר, סיימו לייטרובסקי וקופלב במקומות 12 ו-13 בזמנים של 25.01 ו-25.02 שנ' בהתאמה.

יונתן קופלב ומיכאל לייטרובסקי בזינוק משחה הגב | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה בישראל

אנדי מורז לא הצליחה להעפיל ב-50 מ' חופשי לנשים, ורביעיית ה-4 x 100 מ' חופשי דו מגדרי הישראלית נפסלה (כנראה עקב יציאה של מירון חירותי מעבר לקו ה-15 מ' לאחר הזינוק). אלמלא הפסילה, היתה הרביעייה הישראלית מתברגת בין 12 הראשונות, אך לא מעפילה לגמר. מחר יזנקו ישראלים בפעם האחרונה למים באליפות הנוכחית, ברביעיית שליחים למשחה ה-4X100 מ' מעורב היוקרתי לגברים.

במוקדמות ה-1,500 מ' לגברים בלטה העובדה שכל עשרת הראשונים בעולם הם אירופאים בלבד. אף אמריקאי, אוסטרלי או אסיאתי לא הצליחו להיכנס לעשירייה הראשונה. הגמר הכל-אירופאי נסגר על זמן הכניסה של השחיין השמיני ב-14:55 דק'.

משחי גמר

ב-50 מ' פרפר לנשים שברה שרה שיוסטרום את בצורת הזהב שלה באליפות, ולקחה את המקום הראשון בעולם בזמן של 25.02 שנ'. לאחריה, עם מדליית כסף, סיימה ההולנדית הוותיקה רנומי קרומווידיויו שמשלימה הסבה מרשימה בשנתיים האחרונות לספרינט הפרפר. פארידה אוסמן המצרית לקחה את הארד והסבה גאווה לשכנתנו מדרום. שסטרום וקרומווידיויו נאלצו להסתפק בהפוגה של בקושי 15 דק' לפני שזינקו לחצי הגמר ב-50 מ' חופשי (משם העפילו שתיהן לגמר).

ב-50 מ' חופשי לגברים, נמשך המופע של קיילב דרסל. האמריקאי נגע ראשון בשיא טקסטיל של 21.04 שנ'. הברזילאי הוותיק ברונו פראטוס והיווני כריסטיאן גקולומאייב, לקחו מדליית כסף יחדיו ב-21.45 שנ'. לאחר שזכה להפסקה של כחצי שעה בזמן חצאי הגמר של הנשים ב-50 מ' חופשי וב-50 מ' חזה, התייצב דרסל לגמר ה-100 מ' פרפר. מה שרבים צפו שיהיה קרב בין דרסל לכריסטוף מילאק, הפך למופע יחיד של קיילב דרסל. האמריקאי לקח זהב ב-49.66 שנ'. כסף לאנדריי מינאקוב הצעיר מרוסיה בפיגור של מעל שניה שלמה אחרי דרסל, וצ'אד לה קלוס חטף ממילאק את הארד. ניכר במילאק שהוא איננו ספרינטר טבעי. הוא איטי משמעותית משחייני הגמר האחרים באלמנטים הטכניים של הזינוק והסיבוב, והוא כילה רבים מכוחותיו כשניסה למהר לסגור כבר בבריכה הראשונה את הפיגור העצום שגרר על דרסל מהזינוק.

ב-200 מ' גב לנשים ריגן סמית' הצעירה האמריקאית בת ה-17 ממינסוטה משחזרת את צעדיה של מיסי פרנקלין מלפני 8 שנים. סמית' מתאמנת במועדון הביתי שלה במינסוטה (בדיוק כפי שעשתה פרנקלין בקולורדו כשהיתה בגילה), אבל זה ממש לא הפריע לה לשבור אתמול את שיא העולם של פרנקלין. היום פתחה סמית' מהר מדי, וההסתערות שלה על שיא העולם הטרי (שלה) לא צלחה. זה לא מנע ממנה מלהפוך לאלופת עולם ב-2:03.69 דק'. קיילי מקיואן האוסטרלית בת ה-18 סיימה שנייה וקיילי מאסי הקנדית לקחה את הארד.

ב-800 מ' חופשי לנשים חזרה קייטי לדקי להתחרות במקצה אישי. לדקי הובילה עד חצי המרחק, אך סימונה קואדארלה האיטלקייה, אלופת העולם הטרייה ב-1500 מ', לא ויתרה ודלקה אחרי האמריקאית. קואדארלה לקחה את ההובלה ב-450 מ' ומשכה את המשחה משך 300 מ' נוספים כאשר לדקי צמודה מאחוריה. בבריכה האחרונה, נתנה לדקי את כל מה שהיה לה ויכולת הספרינט העדיפה של האמריקאית הניבה פירות. לדקי הצליחה לגעת בקיר לפני האיטלקייה בזמן של 8:13.58 דק'. אלופת העולם ב-400 מ', אריאן טיטמוס האוסטרלית, שנראתה מטיילת במקום החמישי רוב המשחה, סגרה 50 מ' אחרונים בפחות מ-29 שנ', כדי לקחת את הארד בשיא אוקיאנה חדש של 8:15 דק'.

את הערב סגר גמר ה-4 x 100 מ' חופשי דו-מגדרי. השליחים הראשונים עבור ארה"ב ואוסטרליה היו קיילב דרסל וקייל צ'אלמרס ששחזרו את קרב ה-100 מ' חופשי ביניהם. דרסל הקדים את צ'אלמרס ב-0.03 שנ' (47.34 שנ' לעומת 47.37 שנ'). גם הפעם, הקרב על הזהב גלש עד לשחיינית האחרונה ברביעייה. סימון מנואל אצל האמריקאים זינקה 0.21 שנ' לפני האוסטרלית. אלא שהפעם, ברביעייה האוסטרלית לא שחתה השחיינית המהירה ביותר של היבשת שמתחת – קייט קמפבל. במקום זאת, האחרונה אצל האוסטרליות היתה אחותה של קייט, ברונטי קמפבל. בניגוד לקייט שבמשחה השליחים דו-מגדרי המעורב צדה את מנואל ועקפה אותה, ברונטי לא הצליחה במשימה. בסיום – זהב לאמריקאים בשיא עולם חדש של 3:19.4 דק'. כסף לאוסטרלים בשיא אוקיאנה חדש (גם מתחת ל-3:20 דק'), וארד לצרפתים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג