לכל כתבות הסיכום של הג'ירו ד'איטליה – היכנסו
מנצח היום: צ'אד האגה
סיים בזמן של: 22:07 דק' | מהירות ממוצעת בקטע: 46.119 קמ"ש
מאיפה לאיפה? מוורונה (פארק פייארה) לוורונה (פיאצה ברא – וורונה ארנה)
מרחק: 17 ק"מ (נג"ש אישי ITT)
דרגת קושי: 3 מתוך 5 כוכבים
מנצח הקטע ה-21 והאחרון בג׳ירו ד'איטליה ה-102 הוא צ'אד האגה מקבוצת סאנווב (Sunweb) שעצר את השעון על זמן של 22:07 דק' במהירות ממוצעת 46.1 ק"מ. האגה האמריקאי נותן מתנה יפה לקבוצתו לסיום המרוץ, תחילת המרוץ היתה קודרת מאוד עבורם עם פרישתו של תום דומולאן ההולנדי שהיה פייבוריט לניצחון אך נפצע בשבוע הראשון ופרש. במקום השני מסיים ויקטור קמפנרטס (Lotto Soudal) עם זמן של 22:11 דק' ובמקום השלישי חבר קבוצתו תומאס דה-גנט עם 22:13 דק'.
ריצ'רד קרפאז (Movistar) האקוודורי שומר על החולצה הוורודה עם הופעה סולידית בנג"ש שמבטיחה לו את הניצחון בתחרות כולה, וינצ'נזו ניבאלי (Bahrain-Merida) גם הוא שומר על מקומו השני בפודיום הכללי עם הופעה מצוינת כאשר פרימוז רוגליץ' (Team Jumbo-Visma) כצפוי עולה למדרגה השלישית בפודיום על דוכן המנצחים הכללי כאשר הוא עוקף את מיקל לאנדה (Movistar) שהתחיל את היום עם הפרש 23 שניות שהיה ברור שלא יספיק.
מסלול הקטע ה-21 של הג'ירו התחיל בוורונה, פארק פייארה והסתיים ב"ארנה" של וורונה. מסלול הנגד שעון האישי היה באורך 17 קילומטרים בדרגת קושי בינונית (3 כוכבים מתוך 5), מה שמשלים סך הכל 60 קילומטרים נגד השעון במרוץ כולו שרובם היו הרריים יחסית. המסלול הוא הקפה נגד כיוון השעון כמו באליפות העולם 2004, אז ניצח מייקל רוג'רס האוסטרלי. תוואי שטוח בהתחלה ובסיום עם עלייה אחת (טוריצ'לה, מדורגת 4) שמתחילה אחרי 5 קילומטרים ומסתיימת בקילומטר ה-9.5 ויינתן עליה גם ניקוד הרים אחרון בהחלט בתחרות, סה"כ 4.5 ק"מ בטיפוס מדורג של 5% שיפוע. הקילומטרים האחרונים הם על כביש רחב יחסית וכללו מספר פניות כאשר הפיניש עצמו הוא על כביש רחב וישר של 150 מטרים עד לקו הסיום בככר פיירה וכניסה לאצטדיון "ארנה וורונה".
שו הטסיומה היפני בן ה-30 מקבוצת ויני-פנטיני המקומית הוא הרוכב ה-142 והאחרון בדירוג הכללי של המרוץ וככזה הוא זינק ראשון היום לנג"ש. לפי המסורת הוא גם זוכה בחולצה השחורה, אמנם לא רשמית, היא מוענקת לרוכב המדורג האחרון במרוץ כולו. היפני היה גם הרוכב היחיד שבילה בבריחת סולו ארוכה השנה בקטע 3.
לאחר זינוק של כמחצית מהרוכבים תמונת המצב נראתה ככה שצ'אד האגה האמריקאי מסאוונב קובע את הזמן הטוב ביותר והוא יישב על "הכסא החם" עד שידחוק אותו רוכב מהיר יותר ולפי הזמן שקבע (22:07 דקות) זה יהיה קשה מאוד. הפייבוריט הגדול לנצחון היום ויקטור קמפנרטס מומחה הנג"ש מקבוצת לוטו-סודאל קרוב מאוד במקום השני עם 22:11 וחבר קבוצתו הבלגית, תומאס "מלך הבריחות" דה-גנט עם זמן נהדר גם הוא 22:13.
המתח התגבר כמובן ככל שהתקרבנו לזינוק של העשירייה הראשונה, שם היה צפוי להיות מאבק משמעותי על המקום השלישי בפודיום בין לאנדה המטפס לרוגליץ' החזק יותר בנג"ש (23 שניות הפרש בלבד) ועל המקומות 6-7-8 שם הפרש הזמנים בין לופז (הרוכב הצעיר הטוב ביותר) במקום ה-6 לראפה מייקה וסיימון ייטס הוא פחות מ-50 שניות (7:18, 7:28 ו-8:01 דקות ממקום ראשון ב-GC, בהתאמה).
רוגליץ' עוצר את השעון עם זמן מכובד של 22:33 דקות אשר דוחק את מיקל לאנדה למקום הרביעי הכללי מה שהספיק לסלובני להישג הגדול ביותר עבורו ועבור קבוצתו עד כה עם מקום עשירי ביום, מקום שלישי בתחרות כולה – פודיום ראשון כללי בגראנד-טור. לאנדה שהגיע כמס' 1 של קבוצת מוביסטאר סיים 31 שניות אחרי רוגליץ' ו-57 שניות אחרי המנצח האגה, בהחלט זמן נג"ש טוב עבורו בהתחשב לתוצאות עבר בענף הזה אבל לא מספיק לפודיום לספרדי שלקח חלק גדול בנצחון של קראפאז בתפקידו כסופר-דומסטיק.
ניבאלי אהוב הקהל המקומי היה רוכב ה-GC עם הזמן הטוב ביותר בנג"ש כאשר הוא חפר עמוק ועצר את השעון על 22:30 מה שהספיק למקום התשיעי ביום ושני כללי במרוץ, 23 שניות אחרי מנצח הקטע. קראפאז בוורוד הוא הרוכב האחרון על הקו והוא לא מאכזב כאשר הוא עוצר את השעון על 23:19 והוא המנצח הגדול של הג'ירו והאקוודורי הראשון לנצח גראנד טור בכלל. הפתעה ענקית בדמות המנצח בתחרות השנה, כזה שלא נחשב פייבוריט לפני ואולי בגלל זה שאר הרוכבים הפייבוריטים כניבאלי ורוגליץ' אפשרו לו ללכת ושילמו על זה בגדול.
קבוצת סייקלינג אקדמי: הקבוצה הוכיחה שהיא לא הגיעה כקישוט לתחרות ובהחלט רוכביה היו אקטיביים לאורך כל המרוץ, אך לא הצליחו להשיג ניצחון באחד הקטעים, לא מאוכזבים מאוד אבל בהחלט מקום טוב לקבוצה בהופעתה השניה ברצף בטור האיטלקי. הרוכב הישראלי בקבוצה גיא ניב הראה את הנחישות שלו בשבוע האחרון ובג'ירו כולו ומצליח להגיע לקו הסיום בצורה מרשימה עם מיקום כללי לא רע בכלל ולהיות הישראלי השני בהיסטוריה שמסיים גראנד טור אחרי גיא שגיב בג'ירו 2018. הוא מספר על קו הסיום: "כן, עכשיו זה רשמי ואפשר לסמן וי על אבן דרך גדולה, אבל זאת רק תחילת הקריירה".
לובשי החולצות בסיום הג'ירו
חולצה ורודה (מוביל ומנצח הטור) – ריצ'רד קראפאז Movistar Team
חולצה סגולה (הספרינטר המוביל בניקוד) – פסקל אקרמן Bora-hansgrohe
חולצה כחולה (המטפס המוביל בניקוד ההרים) – ג'וליו צ'יקונה Trek-Segafredo
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – מיגל אנחל לופז Astana
הרוכב ההתקפי ביותר של הטור –
הקבוצה המובילה ומנצחת בדירוג הקבוצות הכללי – מוביסטאר Movistar Team
תוצאות עשרת הרוכבים הראשונים בקטע:
1 Chad Haga (USA) Team Sunweb 0:22:07
2 Victor Campenaerts (Bel) Lotto Soudal 0:22:11
3 Thomas De Gendt (Bel) Lotto Soudal 0:22:13
4 Damiano Caruso (Ita) Bahrain-Merida 0:22:16
5 Josef Cerny (Cze) CCC Team 0:22:18
6 Tobias Ludvigsson (Swe) Groupama-FDJ 0:22:18
7 Pello Bilbao (Spa) Astana Pro Team 0:22:24
8 Mattia Cattaneo (Ita) Androni Giocattoli-Sidermec 0:22:27
9 Vincenzo Nibali (Ita) Bahrain-Merida 0:22:30
10 Primoz Roglic (Slo) Team Jumbo-Visma 0:22:33
עשרת הרוכבים המובילים בדירוג הכללי GC הסופי של המרוץ:
1 Richard Carapaz (Ecu) Movistar Team 90:01:47
2 Vincenzo Nibali (Ita) Bahrain-Merida 0:01:05
3 Primoz Roglic (Slo) Team Jumbo-Visma 0:02:30
4 Mikel Landa (Spa) Movistar Team 0:02:38
5 Bauke Mollema (Ned) Trek-Segafredo 0:05:43
6 Rafal Majka (Pol) Bora-Hansgrohe 0:06:56
7 Miguel Angel Lopez (Col) Astana Pro Team 0:07:26
8 Simon Yates (GBr) Mitchelton-Scott 0:07:49
9 Pavel Sivakov (Rus) Team Ineos 0:08:56
10 Ilnur Zakarin (Rus) Katusha-Alpecin 0:12:14