מרחק הקטע היומי: 171 ק"מ
מתחיל ב: טרייה-סור-בייז'
מסתיים ב: פאו
ארנו דמאר מקבל מקבוצתו Groupama-FDJ תמיכה אדירה במהלך כל היום והוא מספק את הסחורה – ניצחון גדול בספרינט בקטע 18. הקבוצה הצרפתית שלחה את רוכביה לשלוט בקצב בקדמת הפלוטון ולנטר את המרחק מהבריחה וגם בסיום ביצעו ליד-אאוט מושלם עבור הספרינטר שלהם, כאשר הרוכב האחרון שנבחר למשוך את הרכבת הצרפתית הוא דווקא האיטלקי גווארניירי משחרר אותו במיקום נהדר כ-150 מטרים לפני הקו. דמאר יוצא חזק ונראה מהיר ביותר, אחריו במקום השני מסיים חזק גם הוא כריסטוף לאפורט COFIDIS שסבל מעט מתנועה שמאלה של דמאר לקראת הקו. אחריהם במקום השלישי בפיגור קטן מגיע אלכסנדר קריסטוף UAE אלוף אירופה המאוכזב, שלא מצליח לנצח בקטע בינתיים. בדירוג הכללי המצב נותר ללא שינוי למרות רגע דרמטי של נפילה של מנצח קטע 17 ניירו קינטנה Movistar.
צ פ ו | תקציר קטע 18
30 רוכבים פרשו מתחילת הטור
קטע 18 היה צפוי להיות קטע לספרינטרים עם הפרופיל המישורי שכלל רק 2 עליות מדורגות קלות יחסית וסיפק לפחות על הנייר אתנחתה קצרה למטפסים ורוכבי ה-GC לפני קטע 19 ההררי ותובעני, אך בפועל היו תנאים לא פשוטים עם עומס חום כבד בגלל השילוב של לחות גבוה וטמפרטורות גבוהות. זאת הפעם ה-17 שקטע בטור מסתיים בפאו, עיירה עתיקה וציורית הנמצאת במקום השלישי בכמות הביקורים של הטור מעט אחרי אחרי פריס ובורדו וזאת בניגוד לעיירת הזינוק בייז׳ שלה זאת פעם ראשונה לארח את המרוץ הוותיק. 146 רוכבים בלבד התחילו את הקטע וזה אומר ש-30 רוכבים פרשו מתחילת הטור, מספר לא מבוטל בכלל ומעיד על קושי המרוץ השנה וההתרסקויות הרבות שהיו בו.
הבריחה של היום יצאה מיד לאחר הזינוק הניטרלי וכללה חמישה רוכבים חזקים ביותר – מת'יו היימאן, לוק דורבריץ' שניהם אוסטרלים (Mitchelton-Scott), ניקי טפסטרה (Quick-Step Floors), תומאס באודט (Direct Energie) וגיום וואן-קריוסברג (Wanty-Groupe Gobert). הפלוטון לא משחרר בקלות ומספר התקפות נגד יוצאות אך ללא הועיל והבריחה החזקה מצליחה לשמור על יתרון קטן לאורך כל היום, כאשר הפלוטון בהובלת קבוצת הספרינטרים ובעיקר FDJ שרוכביה שומרים על מרחק סביר של מקסימום 2 דקות, כזה שניתן לסגור בקלות לקראת הסיום. חברי הבריחה כמובן אוספים את מירב הניקוד שהיו מפוזרות על המסלול (ללא השפעה על הדירוגים וחולצות המנוקדת או הירוקה). נקודת ההרים הראשונה בקוטה דה מדריאן (מדורגת 4, בקילומטר ה-53.5) הולכת לניקי טפסטרה מקוויקסטפ, 20 נקודות החולצה הירוקה בספרינט הביניים הולכות לגיום ואן-קריוסברג (Wanty) ונקודת ההרים הנותרת בקוטה ד'אנוס (מדורגת 4, בקילומטר ה-152.5) הולכת גם לואן-קריוסברג.
בקילומטר ה-106 נרשמה דרמה קטנה כאשר התרסקות בפלוטון כללה גם את קינטנה – לאחר טיפול ארוך לצד שמאל של הקולומביאני ברכב הרפואי של הטור הוא המשיך, ניתן רק לקוות עבורו ועבור קבוצתו שזה לא ייפגע בסיכויו לעשות משהו בעליות האכזריות בקטע הבא. בפלוטון באופן צפוי היו התקפות על העלייה האחרונה 19 ק״מ לסיום מצד סיימון קלארק EF, דן מרטין UAE וג׳ק באואר MTS, אך קבוצת סקיי מובילה את הפלוטון בקצב מהיר סוגרת את המהלך מהר מאוד. הבריחה נתפסת זמן קצר לאחר מכן כ-18 קילומטרים לסיום.
המהלך המנצח
בורה, קבוצתו של סאגן עולה קדימה להכתיב את הקצב כ-5 קילומטרים לסיום שבהם לא פחות מ-4 ככרות. פיטר סאגן היה פייבוריט לניצחון, אבל אחרי הנפילה שלו בקטע האחרון לא ברור מה מצבו למרות העבודה שהשקיעה קבוצתו בסיום. הוא מסיים במקום ה-8, מחר עוד קטע לא פשוט ובטוח שאלוף עולם 3 פעמים ברצף מקווה להתאושש קצת לקראת "אליפות עולם בספרינט" בשאנז אליזה. הכניסה לקילומטר האחרון היתה בפניה חדה שמאלה ולאחר מאבק של 3 קבוצות בקדמת המרוץ בקילומטר האחרון, קנונדייל, קופידיס וטרק, היו אלה הצרפתים FDJ שידעו להוציא לפועל את התכנית בצורה הטובה ביותר. זהו הניצחון השני בקטע בטור, ה-3 העונה ו- 15 בקריירה של דמאר, אשר המפורסם והזכור במיוחד שלו היה במוניומנט מילאן-סן רמו. מאז 1930 כאשר הטור עבר למבנה של קבוצות, תמיד היה ניצחון של קבוצה צרפתית בקטע בטור אך הפעם זה לקח זמן רב במיוחד.
מה צפוי בקטעים הבאים?
נשארו 3 קטעים בלבד לסיום מהדורת 2018 של הטור דה פראנס, קטע 19 הוא קטע הטיפוס האחרון בטור הנוכחי וזאת גם ההזדמנות האחרונה לשנות את תמונת המצב בדירוג הכללי לפני הנג"ש המכריע בקטע 20. במיוחד עבור המטפסים זה קטע משמעותי וצפויות התקפות בעליות האכזריות (קול דה אפסין, טורמאלה ואוביסק) על רוכבי סקיי ותומאס על מנת להרוויח שניות או דקות. מה שייחודי בצהובה של תומאס זאת העובדה שהוא לא סבל מהתרסקויות או תקלות מכניות השנה וזה אחד הגורמים להצלחתו בטור הנוכחי, בניגוד לעבר בהן נפל מספר פעמים והפסיד זמן ברגעים קריטיים במרוץ. האם גם מחר יצליח לשמור על יציבות ולהישאר בצהוב?
תוצאות עשירייה ראשונה בקטע ה-18
1 Arnaud Demare (Fra) Groupama-FDJ 3:46:50
2 Christophe Laporte (Fra) Cofidis, Solutions Credits
3 Alexander Kristoff (Nor) UAE Team Emirates
4 Edvald Boasson Hagen (Nor) Dimension Data
5 Sonny Colbrelli (Ita) Bahrain-Merida
6 Maximiliano Richeze (Arg) Quick-Step Floors
7 John Degenkolb (Ger) Trek-Segafredo
8 Peter Sagan (Svk) Bora-Hansgrohe
9 Taylor Phinney (USA) EF Education First-Drapac p/b Cannondale
10 Timothy Dupont (Bel) Wanty-Groupe Gobert
עשירייה ראשונה בדירוג הכללי (GC) אחרי קטע 18 (ללא שינוי)
1 Geraint Thomas (GBr) Team Sky 74:21:01
2 Tom Dumoulin (Ned) Team Sunweb 0:01:59
3 Chris Froome (GBr) Team Sky 0:02:31
4 Primoz Roglic (Slo) LottoNL-Jumbo 0:02:47
5 Nairo Quintana (Col) Movistar Team 0:03:30
6 Steven Kruijswijk (Ned) LottoNL-Jumbo 0:04:19
7 Mikel Landa (Spa) Movistar Team 0:04:34
8 Romain Bardet (Fra) AG2R La Mondiale 0:05:13
9 Daniel Martin (Irl) UAE Team Emirates 0:06:33
10 Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team 0:09:31
לובשי החולצות בסיום שמונה עשר הקטעים הראשונים:
חולצה צהובה (מוביל הטור) – ג'יירנט תומאס Team Sky
חולצה ירוקה (הספרינטר המוביל בניקוד) – פיטר סאגן Bora-hansgrohe
חולצה מנוקדת (המטפס המוביל) – ג'ולייאן אלאפיליפ Quick – Step Floors
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) -פייר לה-טור AG2R La Mondiale
הרוכב ההתקפי ביותר של הקטע – לוק דורבריץ' Mitchelton-Scott
הקבוצה המובילה בדירוג הכללי – Movistar Team