מרחק הקטע היומי: 108.5 ק"מ
מתחיל ב: אלברטוויל
מסתיים ב: לה רוסייר
יש קטעים בגרנד-טורים שאפשר לראות רק מהקילומטרים האחרונים, זו האמת. למעשה, גם את הקטע ההררי הראשון באלפים ביום שלישי היה אפשר לראות רק מהעלייה האחרונה ולא להפסיד יותר מדי. אבל יש קטעים שמחזיקים בקלות שלוש שעות וחצי של צפייה. כזה היה הקטע ה-11 של הטור דה פראנס 2018.
אז מה היה לנו שם? ידיעה מראש שהיום הזה יסתיים עם מוביל חדש בדירוג הכללי, 4 עליות מדורגות כשהשתיים הראשונות בדרגת הקושי הגבוהה ביותר, ולפחות ארבע תהפוכות בדירוג הוירטואלי תוך כדי המרוץ. היו שם גם הרבה ירידות, דומסטיקים שנתנו הכל בשביל הרוכבים המובילים שלהם והתפרקו בעלייה האחרונה בזה אחר זה כמו מקקים שריססו אותם, וסיום על פסגה באתר הסקי לה רוסייר עם אחת הסיומות המדהימות שאפשר לתאר.
הקטע התחיל בעלייה, עם קבוצת בריחה של חמישה רוכבים שכללה גם את פטר סאגאן, שפרץ אתה כדי להגיע ראשון למאוץ הביניים ולצבור ניקוד חשוב במאבק על החולצה הירוקה אותה הוא לובש. לאחר מכן רוכבים נוספים הצליחו לגשר מהפלוטון לקבוצת הבריחה בדרך לטיפוס הראשון, מונט דה ביסאן.
אחד הרוכבים שהצטרפו היה ג'וליאן אלאפיליפ, גיבור היום הקודם, שהצדיק את החולצה המנוקדת אתה רכב היום כשהגיע ראשון אל הפסגה. בטיפוס הבא, הקול דו פרה שגם הוא היה בדרגת הקושי הגבוהה ביותר, אלאפיליפ כבר איבד כוחות ומי שנתן גז היה וורן בארגיל, מלך ההרים של השנה שעברה, שהגיע ראשון אל הפסגה השנייה.
אבל עם כל הכבוד לבארגיל, את האקשן האמיתי בעלייה השנייה סיפקה מוביסטאר עם אלחנדרו ואלוורדה והדומסטיק שלו מארק סולר, שברחו באמצע העלייה לקבוצת סקיי שעד אז היתה בראש הפלוטון. שני הספרדים הגיעו לפסגה בפער של שתי דקות,
בעלייה השלישית שהיתה הקצרה מבין העליות היום, ואלוורדה כבר הפך למוביל הוירטואלי בדירוג הכללי. כריס פרום וגראינט תומאס הבינו את זה מן הסתם, אבל המשיכו בשלהם ושום תגובה לא נראתה מהכיוון שלהם.
הקטע הזה הסתיים בעלייה של 17.5 ק"מ ללה רוסייר, אבל עוד לפני כן טום דומולאן (סאנווב) הפגין את הביצוע הטוב ביותר בירידות שבדרך ללה רוסייר. הוא הגיע למהירות שיא של 93.5 קמ"ש, וזה עזר לו לסגור על ואלוורדה וסולר. בתחילת הטיפוס האחרון הוא כבר עקף אותם. הדומסטיקים של מוביסטאר וסאנווב נותרו גמורים מאחור בתחילת העלייה, ושני הרוכבים הנהדרים האלה החלו לעבוד יחד בטיפוס, בידיעה שסקיי נמצאת מאחורה, ומרגע שהתחיל הטיפוס היא סגרה יותר.
במקביל התרחשה תקיפה בקבוצה המובילה כשמיקל נייבה הספרדי מקבוצת מיצ'לטון-סקוט ברח לוורן בארגיל ולדמיאנו קארוסו שהפך לרוכב המוביל של קבוצת BMC אחרי פרישתו של ריצ'י פורט.
חוזרים יותר למטה, 8 ק"מ לסיום לואלוורדה נגמר הכוח והוא נבלע על ידי סקיי, אבל דומולאן שהמהלך שלו הגיע בשלב מאוחר יותר נשאר רענן ופרץ קדימה. קצת יותר למטה ובשלב מתקדם יותר, גראינט תומאס יצא לתקיפה והשאיר את כריס פרום מאחור כשנותרו קצת יותר מ-5 קילומטרים לסיום. רומיין בארדה ניסה למתוח את פרום, אבל רק ברגע שדן מרטין שהגיע גם הוא מאחור וביצע תקיפה מוצלחת, פרום נצמד אליו וברי לבארדה, נביאלי וקינטאנה.
בינתיים גראינט תומאס נצמד לטום דומולאן, והשניים החלו לסגור לאט לאט על נייבה, שחצי קילומטר לסיום עוד היה לבדו. כשנותרו 350 מטרים תומאס ברח לדומולאן וקארוסו וביצע תקיפה מדהימה והצליח לעקוף את נייבה רגע לפני שער הסיום. כריס פרום הגיח מאחור ונצמד לדומולאן, אבל לא הצליח להקדים אותו. בכל מקרה סיום דרמטי ומדהים לסקיי, שגם השיגה את החולצה הצהובה וגם העלתה את פרום למקום השני בדירוג הכללי, כאשר המקום הראשון שייך לבן קבוצתו. במילים אחרות, בסקיי לא יכלו לחלום על מקום יותר טוב להיות בו בסיום הקטע ה-11, שהוא השני מבין שלושה קטעים הרריים בהרי האלפים.
צמרת הדירוג בקטע ה-11
- גראינט תומאס (בריטניה, סקיי) 3:29:36 שע'
- טום דומולאן (הולנד, סאנווב) 20 שנ'
- כריס פרום (בריטניה, סקיי) 20 שנ'
- דמיאנו קארוסו (איטליה, בי.אם.סי) 22 שנ'
- מיקל נייבה (ספרד, מיצ'לטון-סקוט) 22 שנ'
צמרת הדירוג הכללי
- גראינט תומאס (בריטניה, סקיי) 44:16:06 שע'
- כריס פרום (בריטניה, סקיי) 1:25 דק'
- טום דומולאן (הולנד, סאנווב) 1:44 דק'
- וינצ'נזו ניבאלי (איטליה, בחריין-מרידה) 2:14 דק'
- פרימוז רוגליץ' (סלובניה, לוטו ג'ומבו) 2:23 דק'