מרחק הקטע היומי: 156.5 ק"מ
מתחיל ב: ארס סיטאדל
מסתיים ב: רובא
המסלול של קטע 9 היה מישורי ברובו, אך דרגת הקושי בו היתה גבוהה ביותר בשל קטעי הפאבה הרבים שהוא הכיל, בדומה לקלאסיקה המפורסמת "הגיהנום של הצפון" או בשמה הפורמאלי פריז-רובא.
מקטעי הפאבה הם מקטעים קצרים הכוללים דרכים עתיקות על אבנים "משתלבות" והם מדורגים לפי רמות קושי – מכוכב אחד לקל ביותר ועד 4 כוכבים למקטע הכי קשה. המקטע המאתגר ביותר עבור הרוכבים היה בין הקילומטרים 84.5 ו-137 וזאת עקב דחיסות קטעי הפאבה שבו, לא פחות מ-11 מקטעים מנערי ידיים ומשקשקי עצמות וזאת בדומה למסלול "הרובא" של 2017.
הסיום, בניגוד למסלול הקלאסי, היה ממש מחוץ לוולודרום הפתוח והמפורסם של רובא, כאשר מקטע הפאבה המסנן האחרון, וויליאמס אה-האם, נמצא 8 קילומטרים בלבד מקו הסיום.
בשנת 2014 הטור כמעט הוכרע בקטע הפאבה הגשום, כאשר פרום וקונטאדור איבדו זמן ופרשו לבסוף מהמרוץ וניבאלי סיים שני בקטע בדרך לנצחון כללי בטור כאשר חברו לקבוצה לארס בום ניצח את הקטע. ב-2015 היה זה טוני מרטין שניצח, ומאז לא התחרו הרוכבים בקטעי הפאבה האכזריים.
הבריחה של היום יצאה עם הזינוק וכללה 11 רוכבים ביניהם תומאס דה-גנט (לוטו סודאל) הבלתי נגמר. 37 ק"מ לסיום ניסו שני רוכבים, ואן רנסבורג וגאודין, להישאר קדימה בכוחות אחרונים. 19 קילומטרים לסיום הם נתפסו והמרוץ נפתח מחדש עם רכיבה התקפית מאוד מצד ואן-אברמרט.
התרסקויות בכמויות
ריצ'י פורט האוסטרלי מ-BMC היה הראשון להתרסק וגם היה הבולט ביותר מהרוכבים שנאלץ לפרוש עד כה מהמרוץ, המוביל של קבוצת BMC נפל לאחר 10 קילומטרים בלבד בתוך המרוץ עם מספר רוכבים נוספים ביניהם אנדרה גרייפל הספרינטר (לוטו סודאל) שקם והמשיך להתחרות אחרי הנפילה וחוזה רוחאס הספרדי (מוביסטאר) שגם נאלץ לפרוש מהמרוץ עקב הנפילה. פורט ממשיך את המזל הרע משנה שעברה, גם אז נפל ופרש עקב פציעה.
50 ק"מ לסיום נרשמו עוד התרסקויות רבות, ביניהן של הפייבוריטים כריס פרום (סקיי) שקם מיד וחזר לאופניים ומיקל לאנדה (מוביסטאר) שחטף מכה חזקה אך הצליח לסיים. טוני מרטין (קאטושה-אלפסין) לא התחיל את הקטע ולא ימשיך במרוץ. בסך הכל נשארו 167 רוכבים בלבד מתוך 176 שהתחילו את המרוץ וזה אחרי 9 קטעים בלבד של תחרות.
הסיוט של רומאן בארדה
לאחר מספר רב וחריג ביותר של החלפות אופניים, התקווה הצרפתית לפודיום במרוץ חוטפת מכה חזרה כאשר בארדה שחזר לפלוטון לאחר כל עצירה בעזרת חברי קבוצתו, חטף פאנצ'ר (שלישי במספר) בנקודה קריטית כשנותרו 6 ק"מ לסיום, ואיבד עוד זמן יקר בדירוג הכללי.
הבריחה המנצחת יצאה כ-16 ק"מ לסיום, השלישייה שברחה – אלוף בלגיה ייבס לאמפרט מקוויקסטפ תקף ואחריו מוביל התחרות בחולצה הצהובה גרג ואן-אברמרט (BMC) וג'ון דגנקולב מטרק-סגפרדו, שלישייה איכותית של רוכבים המומחים במתארים הללו.
השלישייה המובחרת הגיעה לקילומטרים האחרונים לבד בהם ואן-אברמרט, דגנקולב, וייבס לאמפרט מקוויקסטפ – רק האחרון לא ניצח בקלאסיקה של פריז-רובא בעבר. ג'ון דגנקולב שהוביל את השלושה יצא לספרינט ראשון כ-200 מטר לקו כאשר שני המתחרים שלו התקשו להחזיק את הקצב וסיימו אחריו עם זמן מהיר מאוד של 45.93 קמ"ש ממוצע, 3:24:26 שעות על האוכף.
דגנקולב זכה בשנת 2015 בשני מרוצים גדולים: מילאן סן-רמו ופריז-רובא, והיה הבטחה ענקית גם להמשך, אך ב-2016 כחלק ממחנה אימונים עם קבוצת ג'ייאנט-אלפסין בספרד, הוא נפצע בתאונה קשה ביחד עם מספר רוכבים מהקבוצה. זה פגע בו משמעותית בשנתיים האחרונות והיו כאלה שכבר הספידו את הסיכוי שלו לחזור ליכולת הגבוהה שהפגין בעבר.
דגנקולב התראיין בסיום הקטע בדמעות מהולות בזיעה ואבק ואמר: "אושר טהור, חיכיתי לנצחון הזה מאוד… היה קרב קשה כל היום ואני שמח שיכולתי להשיג את הנצחון הגדול הזה…"
גרג ואן-אברמרט השלים את השבוע המוצלח בחייו בטור דה פראנס והגדיל את הפער בהובלת המרוץ ל-43 שניות מגראינט תומאס (סקיי), אך זה צפוי להשתנות כאשר יגיעו להרים הגבוהים כבר בקטע הבא. קבוצת BMC בבעיה ללא מטפס "טהור" אחרי פרישתו של פורט ואחרי שטיג'יי ואן גארדרן נפל במהלך הקטע ואיבד זמן משמעותי.
אז מה צפוי לנו בהמשך?
מחר מגיע יום המנוחה המיוחל והנחוץ עבור הרוכבים המותשים לאחר 9 ימי מרוץ אינטנסיביים. זה יום המנוחה הראשון מתוך שניים בסך הכל ב-21 קטעי מרוץ שפרוסים על פני 23 ימים סך הכל.
קטע המרוץ הבא, הקטע העשירי מאנסי ללה גראנד בורנאנד יהיה באורך 158.5 ק"מ. הרוכבים יפגשו בפעם הראשונה בהרים הגבוהים של האלפים הצרפתיים ויטפסו לא פחות מ-5 עליות מדורגות עם סיום מהיר בירידה אחרי הטיפוס של הקול דה לה קולומבייר שפסגתו נמצאת רק 14.5 ק"מ מקו הסיום.
צמרת הרוכבים בקטע התשיעי
- ג'ון דגנקולב (גרמניה, טרק-סגפרדו) 3:24:26 שע'
- גרג ואן אברמאט (בלגיה, בי.אם.סי) זמן זהה
- איב לאמפרט (בלגיה, קוויקסטפ) זמן זהה
- פיליפ ז'ילבר (בלגיה, קוויקסטפ) 19 שנ'
- פטר סאגאן (בורה-הנסגרוה, סלובקיה) 19 שנ'
דירוג כללי לאחר הקטע התשיעי
- גרג ואן אברמאט (בלגיה, בי.אם.סי) 36:07:17 שע'
- גראינט תומאס (בריטניה, סקיי) 43 שנ'
- פיליפ ז'ילבר (בלגיה, קוויקסטפ) 44 שנ'
- בוב יונגלס (לוקסמבורג, קוויקסטפ) 50 שנ'
- אלחנדרו ואלוורדה (ספרד, מוביסטאר) 1:31 דק'
לובשי החולצות בסיום תשעת הקטעים הראשונים
חולצה צהובה (מוביל הטור) – גרג ואן-אברמרט
חולצה ירוקה (הספרינטר המוביל בניקוד) – פטר סאגאן
חולצה מנוקדת (המטפס המוביל) – תום סקוינס (טרק סגפרדו)
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – סורן קרה-אנדרסון (סאנווב)
הרוכב ההתקפי ביותר – דאמיין גאודין (דיירקט אנרג'י)
הקבוצה המובילה – קוויקסטפ