מנצח הטור דה פרנס בשנים 2007 ו-2009, אלברטו קונטדור, ערך אימון הכרות בדרכים הקשות והבוגדניות על אבני ה – PAVE בצפון צרפת, בדרכו להגן על תארו. "ניסינו ציוד חדש, ובדקנו כדי לקבל הרגשה טובה על אבני הפאבה." אייבי גילת מדווח
מאת:אייבי גילת
המהדורה ה-97 של התחרות הקשה והיוקרתית בעולם האופניים תצא לדרכה בתאריך ה-3 ביולי מנמל רוטרדם בהולנד. מסלול הטור יעבור דרך בלגיה והחלק הצפוני של צרפת.
השנה המארגנים של הטור דה פרנס הכינו משהו אחר ושונה. הקטע הרביעי בטור, המתחיל בדנזה (Danze) שבבלגיה ועד ארנברג (Arenberg), יכול לשנות את התמונה הכללית מבחינתם של כל אלו הרואים את עצמם טוענים לכתר. כאות הוקרה למרוץ פריס רובא הכניסו ב-40 הק"מ האחרונים של הקטע 7 קטעי פאבה המרוצפים אבנים משתלבות.
כפי שהיה בניצחונו של ארמסטרונג על אלכס זולה בטור של 1999 כאשר בקטע ליד הים נתקע זולה אחרי התרסקות המונית ובעצם איבד את הטור, קונטדור יודע שאסור לו לאבד יותר מדי זמן בקטע זה. "ניסינו ציוד חדש, ובדקנו כדי לקבל הרגשה טובה על אבני הפאבה. הולך להיות קטע מאוד מסובך ומורכב כך שרצינו לראות מהי הדרך הטובה והבטוחה ביותר כדי להתמודד איתו," סיפר קונטדור. |
לקונטדור נילווה חברו מקבוצת אסטנה אוסקר פריירו מנצח הטור ב- 2006, אבל את ההדרכה והתובנות המעמיקות הוא קיבל מפטר ון פטגן שניצח את פריס רובא, ונחשב למומחה בכל מה שקשור באבני הפאבה. "למדתי מפטר ון פטגן על אבני הפאבה בכמה שעות יותר ממה שאפשר בקריירה שלמה". קונטדור נשמע מאוד מפוקס ויחד עם זאת מוטרד, "אי אפשר לנצח את הטור דה פרנס בקטע הזה אבל בטוח שאפשר להפסיד אותו". כאשר נשאל קונטדור לגבי האפשרות שיתחרה במרוץ הפריס רובא ענה המטפס המצטיין הספרדי, "כרגע מתאים לי יותר לראות את הפריס רובא בטלוויזיה שבביתי…"
אין ספק שמבחינתו של קונטדור מדובר בקטע בעייתי במיוחד. בשנה שעברה בקטע ה-3 ארמסטרונג התיישב על חבורת חוד בשפיץ של הפלוטון וברח לקונטדור. ארמסטרונג שהיה רוכב קלאסיקות מציין בעברו יתמודד היטב עם סוג כזה של משטח. הרעיון הכללי מבחינתו של קונטדור למזער למינימום את הנזקים שעלולים להיות, היות ודי בנפילה אחת או בבריחה אחת מוצלחת של אחד מהטוענים לכתר כדי לפתוח פערים מאוד משמעותיים לקראת קטעי ההרים.
מבחינה טקטית אין ספק שקונטדור וקבוצתו יצטרכו בקטע הזה לרכב מאוד דפנסיבי ולהגיב בזמן אמיתי על כל בריחה משמעותית. אם כן, הקטע הרביעי בטור השנה יהיה קטע מאוד משמעותי בדרכו של קונטדור לנצח בפעם השלשית את הטור דה פרנס, או בדרכו של ארמסטרונג להפוך לאדם שחזר מפרישה והגיע הכי גבוה שרק אפשר.
תמונה / Félix Arellano
תמונת שער / Nicolas RIDOIN