קול הוקר הדהים את העולם: "זו הייתה המטרה שלי כל השנה"

האמריקאי הפתיע עם שיא אולימפי ואמריקאי, שהשאיר מאחור את אינגבריגטסן וקר הפייבוריטים: "חזרתי על המטרה שלי פעם אחר פעם, גם אם לא תמיד האמנתי בכך". בני נוה מסכם את ריצת ה-1500 הגדולה בהיסטוריה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קול הוקר | צילום: מסך

אתמול בערב זכינו לראות את ריצת 1500 מ' הגדולה בהיסטוריה בכל המובנים. כדרכי אתחיל בבמה שאני אוהב ומן הסתם משעמם חלק מהקוראים – ניתוח סטטיסטי של העומק: מעולם לא ירדו שלושה רצים מ-3:28 דקות.

לכתבות נוספות בנושא:
גבי תומאס החזירה לאמריקאיות את הכבוד בספרינט, הפתעה גדולה ב-1500
הטקס לזכר י"א חללי מינכן: "האירוע החשוך והשפל ביותר בתולדות הספורט העולמי"

24, היום שהיה: אפריפה סיים את דרכו, לסרי וחסון העפילו לשיוט המדליות

בנוסף, עשרה ירדו מ-3:31, מהם שישה מ-3:30. בשנה שעברה ראינו עומק דומה בליגת היהלום באוסלו: עשרה מתחת ל-3:31, מהם שמונה סאב 3:30, אבל רק יאקוב אינגבריגטסן ירד מ-3:28 (3:27.95). עם זאת, אין מה להשוות ריצה עם אורות ומושכים שמדייקים בקצב לריצת גמר אולימפית שהנורווגי מוביל אותה בקצבים לא תמיד הגיוניים.

בואו ניקח עוד נתון מדהים לגבי השיאים ההיסטוריים שהושגו בריצה הזו: מתוך עשרת הראשונים, שבעה קבעו שיאים אישיים, כולל שיא אולימפי ואמריקאי של קול הוקר, ששיפר את שיאו האישי בכמעט שלושה שניות!; ארבעה רצים, כולל הנורווגי עצמו, רצו מהיר יותר מהשיא האולימפי הקודם, של אינגבריגטסן עצמו; שיא בריטי של ג'וש קר ששבר את שיאו של סר מו פארה, שיא אירופי u20 לנילס לארוס (שוב שבירת שיא של אינגבריגטסן), שהוא גם שיא הולנדי ושיא איטלקי. גם לזה אין שום תקדים, בטח בגמר אולימפי או בגמר אליפות עולם.

על כל אלה תוסיפו את הדרמה הגדולה של ההפסד הצורב של אינגבריגטסן, שנשאר מחוץ לפודיום בגלל ריצה לא חכמה – ואת המנצח המפתיע, והרי לכם ריצה שתזכרו עוד עשרות שנים. עכשיו נותר לנו לקוות שגם ריצת ה-1500 מ' של הנשים תהיה הגדולה בהיסטוריה. נמצאות כאן בהחלט כמה וכמה רצות ענק עם פוטנציאל עצום.

"זכייה בזהב הייתה המטרה שלי כל השנה", סיכם הוקר, "רשמתי את זה לעצמי וחזרתי על זה פעם אחר פעם, גם אם לא תמיד האמנתי בכך. התוצאות שלי הוכיחו לי שאני מסוגל לרוץ 3:27. ידעתי שיש לי סיכוי למדליה ושאם ארוץ נכון, היא תהיה מזהב".

"התוכנית שלי הייתה לנצח, כך שאפשר להגיד שהדברים לא הלכו כפי שתיכננתי", סיכם אינגבריגטסן בסיום, "הרגשתי חזק מאוד בהקפות הראשונות, אבל הריצה של היום הייתה ארוכה מדי עבורי ב-100 מ'. קשה לדעת שאתה הולך להיתקל בקיר עד שאתה נתקע בו. היום זה קרה עבורי קצת מוקדם מדי. אני מאוכזב שהרסתי את הריצה הזו עבור עצמי".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • חגי אשלגי הגיב:

    גמר ראוי לשמו.
    לא סגור עדיין אם הייתי מכתירו כריצת ה-1500 הגדולה בהיסטוריה, גם אם מקבץ 6 התוצאות הראשונות הוא הכי מהיר.
    צריך לחשוב על זה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג