לא כך תכננו בישראל פרמייר טק את פתיחתו של הג'ירו ד'איטליה. אחרי החדשות הרעות מצידו של נדב רייסברג, ששבר את ידו במהלך הקטע החמישי וכבר אתמול הקבוצה הודיעה כי נאלץ לפרוש מהמרוץ, היום (חמישי) מודיעה הקבוצה על פרישתם של שני רוכבים נוספים מהקבוצה – מייקל וודס וריילי פיקרל.
לכתבות נוספות בנושא:
נדב רייסברג: "התפללתי שאין שבר, קשה מאוד לעכל אבל יודע שאתגבר"
כואב: נדב רייסברג שבר את ידו ונאלץ לפרוש מהג'ירו ד'איטליה
עומר שפירא פורשת ויוצאת נגד הקריטריון האולימפי שלא מתחשב בהריון ולידה
וודס, הרוכב הקנדי המצטיין של הקבוצה שהיה אמור להוביל אותה במרוץ באיטליה, היה מעורב גם הוא באותה תאונה בה נפצע רייסברג. הוא אמנם הגיע לקו הסיום, אך בבדיקות שנערכו במהלך הלילה התברר שהרוכב הקנדי סובל מתסמינים שמעוררים חשש לזעזוע מוח.
לפי הודעת הקבוצה "למרות שהממצאים אינם חד משמעיים, המדיניות הרפואית של הקבוצה מכתיבה אפס נטילת סיכונים במקרים כגון אלו. כתוצאה מכך הורה רופא הקבוצה לוודס שלא לזנק היום להמשך המרוץ". וודס עצמו הוסיף: "אני מאוד מאוכזב, אבל הבריאות חשובה מכל. עוד ממתינות לי הזדמנויות בהמשך העונה – ואתמקד בכך".
במקרה של הספרינטר הקנדי ריילי פיקרל, ההודעה הגיעה ממש בסמוך לפתיחת הקטע השלישי של המרוץ. פיקרל כזכור ספג חבטה קשה בפניו בהתרסקות לתוך שלט דרכים במהירות גבוהה, ולמרות שאפו לא נשבר כפי שחששו בתחילה, התגלו בשעות האחרונות סימנים מחשידים שהצביעו גם אצלו על חשש לזעזוע מוח.
הקבוצה תיאלץ אם כך להתחרות בהמשך הג'ירו – עוד 15 שלבים נותרו עד לסיום ברומא – עם חמישה רוכבים בלבד בהרכב. זו הפעם הראשונה שהקבוצה מאבדת מספר כזה של רוכבים במרוץ גרנד טור – ביום אחד וזה יהיה אתגר גדול להתמודדות עבור הצוות והרוכבים שנותרו
הספורט דירקטור של הקבוצה אוסקר גררו: "זו בהחלט מכה לא פשוטה אבל חוסר מזל כזה – התרסקויות ופציעות – הוא חלק מהספורט. נעשה את המיטב וננסה להשיג ניצחון באחד השלבים עד סיום הטור. המוטיבציה שלנו גבוהה. מסתכלים קדימה לשלב הקשה היום".
הרוכבים שנותרו כעת בסגל הקבוצה הם סיימון קלארק וניק שולץ האוסטרלים, שני ספרינטרים בדמותם של הוגו הופשטטר הצרפתי ואית'ן ורנון הבריטי (שהגיע שביעי בקטע השלישי של המרוץ) ומרקו פריגו האיטלקי, שייתן את הזווית המקומית.
ישראל פרמייר טק פתחה את העונה בסערה, הפתיחה הטובה ביותר בתולדותיה, והיא כבר צברה 15 ניצחונות בשנת 2024. הקבוצה ניצחה בשנים האחרונות שני שלבים בג'ירו דה איטליה, ואחרי שבשנה שעברה הייתה קרובה כמה פעמים לניצחון, הצהירה בריש גלי כי תנסה הפעם לשלוח רוכב שיעמוד על ראש הפודיום באחד הקטעים, משימה שכעת תהיה מעט קשה יותר