צפו: שליחי ארה"ב שוב פישלו, בנג'מין ניצח את וורהולם ב-400 משוכות

חילוף נוראי ופסילה הותירו את האמריקאים מחוץ לתמונה ב-4X100. קנדה זכתה בזהב. הנשים דווקא עשו את העבודהת וגם: שיא אולימפי ב-400, קרב 7 צמוד ומרתק וה-10,000 לנשים. כל התוצאות בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סיום השליחים בפריז | צילום מסך

תחרויות האתלטיקה במשחקים האולימפיים פריז 2024 המשיכו לספק רגעים בלתי נשכחים גם הערב (שישי), כולל שיא אולימפי נוסף שנשבר, דרמה גדולה בשליחים, וגמרים מרתקים על המסלול בשדה. הסקירה המלאה כאן לפניכם:

גמר שליחים 4X100 גברים
לא ייאמן, שוב זה קורה לנבחרת ארה"ב שסופרת כבר 20 שנה בלי מדליה בשליחים ו-24 שנים בלי זהב. ללא נואה ליילס החולה, האמריקאים עדיין היו פייבוריטים לניצחון, אולם החלפה ראשונה פשוט מזעזעת של קני בנדארק וכריסטיאן קולמן סגרה את הסיפור עבורם בשלב מוקדם. ההחלפה לא רק הייתה רעה, אלא גם מחוץ לשטח המותר, מה שהוביל בסופו של דבר לפסילה ולאכזבה גדולה. כזכור, בטוקיו האמריקאים כלל לא עלו לגמר, בריו הם פסלו, בלונדון נפסלו בדיעבד לאחר שנתיים בשל סימום של טייסון גיי, וגם בבייג'ין לא סיימו בשל החלפה בעייתית.

מי שזכו מן ההפקר היו הקנדים, עם ארון בראון, ג'רום בלייק, ברנדון רודני ואנדרה דה גראס, שניצחו עם זמן של 37.50 שניות והקדימו את דרום אפריקה בשבע מאיות ואת נבחרת בריטניה ב-11 מאיות. איטליה, האלופה האולימפית מטוקיו, סיימה במקום הרביעי ומחוץ לפודיום, על חודן של שבע מאיות.

גמר שליחות 4X100 נשים
אצל הנשים, אין הפתעות ונבחרת ארה"ב, גם עם חילופים לא מושלמים בגשם השוטף, קוטפת את הזהב. מליסה ג'פרסון, טוואנישה טרי, גבי תומאס ושקארי ריצ'ארדסון ניצחו עם 41.78 שניות. שמונה מאיות אחריהן הגיעה נבחרת בריטניה שזכתה בכסף ונבחרת גרמניה קטפה את הארד עם 41.97 שניות.

גמר 400 משוכות גברים
קארסטן וורהולם האלוף האולימפי, ששבר את שיא העולם בביצוע יוצא דופן לפני שלוש שנים בטוקיו, רצה לזכות בפעם השנייה ולשמור על תוארו. אלא שהפעם, הגיע ראי בנג'מין מארה"ב ופשוט היה טוב יותר ממנו, עם ריצה נהדרת לניצחון. הוא ניצח עם 46.46 שניות, שש עשיריות לפני וורהולם, שהסתפק הפעם בכסף. אליסון דוס סנטוס הברזילאי זכה בארד עם 47.26 שניות.

גמר 10,000 מטר נשים
כצפוי, קיבלנו ריצה טקטית עם דבוקה גדולה בחלק גדול של הריצה. לקראת, הסיום, הקצב עלה וההקפה האחרונה התנהלה בקצב מסחרר. מי שהייתה המהירה מכולן בסיום, על אף שלא הובילה כמעט בשום שלב של הריצה הייתה שיאנית העולם ביאטריס צ'בט עם 30:43.25 דקות. דאבל לקנייתית הנהדרת אחרי הניצחון בחצי המרחק. מי שניצלה את הריצה האיטית יחסית כדי לסיים עם מדליית הכסף הייתה האיטלקיה נדיה בטוקלטי, עשירית אחרי המנצחת ועם שיא לאומי חדש. סיפאן חסן, שרק עוד יומיים תזנק למרתון האולימפי, קטפה את הארד עם סיומת נהדרת משלה.

גמר 400 מטר נשים
אי אפשר בלי עוד שיא על המסלול, והפעם קיבלנו שיא אולימפי אותה קבעה מריליידי פאולינו, שזכתה בזהב עם זמן של 48.17 שניות, שיפור של שמונה מאיות לשיא שלמרי-ז'וזה פרק הצרפתייה. סאלווה נאסר מבחריין סיימה שנייה עם 48.53 שניות. נטליה קצ'מארק הפולניה עם הארד 48.98 שניות. זו התוצאה הרביעית בהיסטוריה ב-400 מטר, 57 מאיות אחרי השיא המושמץ של מרטיה קוך המזרח גרמנייה מ-1985.

קרב 7 נשים
נאפי תיאם הבלגית נרשמת בספרי ההיסטוריה עם ניצחון שלישי רצוף במשחקים האולימפיים. ביצועים נהדרים בקפיצה לגובה (1.92 מטר), בהדיפת כדור ברזל (15.54 מטר) ובכידון (54.04 מטר) נתנו לה את הניצחון עם 6880 נקודות. 36 נקודות אחריה הגיעה קתרינה ג'ונסון תומפסון האמריקאית, על אף ביצוע נהדר משלה ב-200 מטר (23.44 שניות) וב-800 (2:04.90 דקות). נור וידטס נתנה מדליה נוספת לבלגיה כשזכתה בארד עם 6707 נקודות.

גמר קפיצה משולשת גברים
ג'ורדן דיאס הספרדי זכה במדליית הזהב, עם תוצאה של 17.86 מטר אותה השיג כבר בקפיצה הראשונה שלו. האלוף האולימפי מטוקיו, פדרו פישארדו, הסתפק בכסף כאשר קפץ רק שני סנטימטרים פחות בניסיון השני. אנדי דיאז הרננדז האיטלקי סיים שלישי עם הארד, עם קפיצה למרחק של 17.64 מטרים, אותה השיג ממש בניסיון האחרון והקפיצה אותו לתוך הפודיום.

גמר הדיפת כדור ברזל נשים
דרמה נהדר בסיום התחרות – בניסיון האחרון שלה הצליחה ההודפת הגרמנייה ימיסי אוגונלייה לספק תוצאה של 20 מטר בדיוק, אשר העניקה לה את הזהב. מדיסון לי-וושה הניו זילנדית הסתפקה במדליית הכסף עם 19.86 מטר מהניסיון החמישי, ג'יאיואן סונג הסינית זכתה בארד עם 19.32 מטר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג