צפו: שיא אולימפי לשליחי ארה"ב ולקיפייגון, זהב לאינגבריגטסן, דרמה בגובה

התחרויות באצטדיון האתלטיקה הגיעו לסיומן כשהאמריקאים שולטים ב-4X400 בגברים ובנשים, קיפייגון להטה ב-1,500, בקפיצה לגובה טמברי החולה היה רחוק משיאו, האמיש קר ניצח בתום Jump-Off
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ראי בנג'מין חוגג | צילום מסך

תחרויות האתלטיקה במשחקים האולימפיים פריז 2024 יינעלו מחר רשמית עם ריצת המרתון לנשים, אולם הערב (שבת) נסגרה התחרות באצטדיון, עם עוד ערב היסטורי ששכלל גמרים מרתקים ואיכותיים, וגם שני שיאים אולימפיים איכותיים שנשברו על המסלול בסטאד דה פראנס. לפניכם הסיכום המלא:

גמר קפיצה לגובה גברים
הדרמה החלה עוד לפני הקפיצה הראשונה, כאשר האלוף האולימפי האיטלקי ג'נמרקו טמברי אושפז בעקבות אבנים בכליות ועל אף כאבים עזים, החליט להתייצב לגמר. ניכר כי הוא לא היה בשיאו והוא פסל כבר בגובה של 2:27 מטר כדי לסיים רק במקום ה-11.

בטוקיו, כשהיה שוויון מוחלט בין מותאז בארשים לטמברי, החליטו השניים לחלוק את מדליית הזהב. הפעם, לאחר שבארשים יצא מהתחרות עם 2.34 מטר והבטיח ארד, נותרו שוב שניים עם תוצאה זהה לחלוטין של 2.36 מטר – האמיש קר הניו זילנדי ושלבי מקיואן האמריקאי. נדמה כי שלוש שנים של ביקורת בענף התנקזו לרגע הזה, בו השניים בחרו להמשיך לקפוץ ב-Jump Off על הזהב. לאחר שלוש קפיצות נוספות, הניו זילנדי היה עם ידו על העליונה ולקח את הזהב, כשהאמריקאי מסתפק בכסף בסיומת מרתקת.

גמר 800 מטר גברים
עוד גמר שבקלות ניתן להכתירו כאיכותי בהיסטוריה. עמנואל וואניוני הקנייתי פתח בקצב מסחרר של 50.3 שניות אחרי הקפה אחת, והמשיך קדימה בכל הכח. בסיום, הוא קיבל קרב אדיר ממרקו ארופ הקנדי, אולם הקנייתי היה זה שניצח ממש על קו הסיום עם זמן של 1:41.19 דקות, רק 28 מאיות משיא העולם של דייויד רודישה, ומקום שלישי ברשימת המהירים בכל הזמנים. ארופ הסתפק בכסף על חודה של מאית וגם במקום הרביעי בכל הזמנים ג'אמל סג'אטי האלג'יראי סיים שלישי, 31 מאיות מהזהב.

גמר 100 משוכות נשים
עוד דרמה על קו הסיום. האלופה האולימפי ג'סמין קמאצ'ו-קווין רצתה זהב נוסף, אך הפעם הייתה זו מסאי ראסל האמריקאית שהייתה המהירה מכולן וניצחה עם 12.33 שניות. רק מאית אחת אחריה סיימה באופן מפתיע סירנה סמבה-מאיילה הצרפתייה ו-3 מאיות מהמנצחת הגיעה קמאצ'ו קווין, שרושמת עוד פודיום אולימפי.

גמר 5,000 מטר גברים
אחרי שהפסיד ב-1,500 ונותר ללא מדליה, יקוב אינגבריגטסן הגיע חדור מוטיבציה עוד יותר מתמיד. הפעם, הנורווגי לא התפתה להוביל, חיכה להזדמנות לתקוף בק"מ האחרון, וכשהיא הגיעה הוא לא הביט לאחור. יקוב מנצח עם 13:13.66 דקות, ומקדים את רונלד קוומוי עם 13:15.04 דקות. גרנט פישר האמריקאי שזכה בארד במרחק הכפול, עולה על הפודיום פעם נוספת וסיים שלישי עם 13:15:13 דקות.

גמר 1,500 מטר נשים
פיית' קיפייגון האלופה האולימפית ושיאנית העולם הייתה הפייובריטית הברורה, וכשהיא פתחה מבערים בחצי השני של הריצה, היה ברור שזה נגמר. הקנייתית ניצחה עם שיא אולימפי חדש של 3:51.29 דקות, שיפור של כמעט שתי שניות לשיאה מטוקיו. אחריה, הגיע הקרב האמיתי וג'סיקה האל האוסטרלית זכתה בכסף עם 3:52.56 דקות, ג'ורג'יה בל הבריטית זכתה בארד עם שיא לאומי חדש של 3:52.61 דקות.

גמר 4X400 גברים
ריצה נהדרת וקרב עד הסיום נתן לנו שיא אולימפי שני ברציפות, עם שתי קבוצות מהירות מהשיא הקודם. הרביעייה של ארה"ב עם ביילי כריסטופר, ורנון נורווד, ברייס דדמון וראי בנג'מין, טסו ל-2:54.42 דקות בוטסואנה, בהובלת האלוף האולימפי ב-200 לטסיל טבוגו, עשתה חיים קשים, אך הסתפקה בכסף עם שיא אפריקאי, 10 מאיות מארה"ב. בריטניה זכתה בארד עם שיא אירופי של 2:55.83 דקות. ג'מייקה הפילה את המקל בדרך ולא סיימה.

גמר 4X400 נשים
עוד ריצה לספרי ההיסטוריה, אך הפעם ללא קרב של ממש. נבחרת ארה"ב, עם שמיר ליטל, סידני מקלפלין (47.7 בזמן שליחים!), גבי תומאס ואלכסיס הולמס, קבעה 3:15.27 דקות – רק עשירית מהשיא השנוי במחלוקת של נבחרת ברית המועצות מסאול 1988. פמקה בול קיבלה את המקל כשהיא רביעית ושוב עשתה עבודה נהדרת כדי להביא את נבחרת הולנד למקום השני עם 3:19.50 דקות. בריטניה זכתה בארד עם 3:19:72 דקות.

גמר הטלת כידון נשים
אלופת העולם היפנית הארוקה קיטגוצ'י קבעה כבר בניסיון הראשון שלה 65.80 מטר, תוצאה שאף אחת לא הצליחה לעקוף עד הסיום. ג'ו-אן ואן דיק הדרום אפריקנית זכתה בכסף עם 63.93 מטר, וניקולה אוגרודניקובה הצכית השלימה את תמונת הפודיום עם 63.68 מטר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג