צפו: נואה ליילס ניצח בריצת ה-100 אחרי פוטו פיניש דרמטי!

האמריקאי הוכתר כאלוף האולימפי בספרינט כשקבע שיא אישי של 9.79 שניות והקדים בחמש אלפיות בלבד את קישיין תומפסון הג'מייקני, פרד קרלי זכה בארד. מהוצ'יך ניצחה בקפיצה לגובה, קצברג ניצח ביידוי פטיש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נואה ליילס מנצח | צילום מסך

האיש המהיר בעולם הוא נואה ליילס! הגמר האולימפי בריצת 100 מטר נערך הערב (ראשון) בסטאד דה פראנס העמוס מפה לפה, ובתום דרמה ענקית ופוטו פיניש שהכריע, הוכתר הספרינטר האמריקאי כאלוף האולימפי, בזמן של 9.79 שניות, וזהב ראשון בריצה זו לארה"ב מזה 20 שנה, מאז ג'סטין גאטלין ב-2004.

ליילס התעלה בדיוק בזמן הנכון, ועל אף שהזינוק שלו נוטה להיות מעט פחות טוב, הפעם הוא פתח מצוין וקבע את שיאו האישי על הבמה הגדולה ביותר. קישיין תומפסון הג'מייקני שמחזיק בתוצאת השנה בעולם, חצה ממש יחד איתו את קו הסיום ולכמה רגעים הם לא ידעו מי ניצח, אך אז הופיעו תוצאות האלפיות על המסך הגדול, כשרק 5 אלפיות השנייה מפרידות בין השניים, במה שנתן את האות לחגיגות הגדולות.

מי שהצטרף לחגיגות היה פרד קרלי שסיים שלישי ודאג לשתי מדליות לארה"ב עם זמן של 9.81 שניות. אקאני סימבינה הדרום אפריקאי סיים רביעי מאית אחת לאחר מכן בשיא לאומי והאלוף האולימפי היוצא, למונט מרסל ג'ייקובס, סיים חמישי עם 9.85 שניות וגם ירד צולע עם פציעה בשריר הירך האחורי.

עוד בגזרת הגמרים בערב התחרויות השלישי, שיאנית העולם הטרייה בקפיצה לגובה, ירוסלבה מהוצ'יך, הוכתרה גם כאלופה האולימפית. האוקראינית בת ה-22, שזכתה בארד בטוקיו, ניצחה עם גובה של 2.00 מטר בדיוק, 10 ס"מ פחות משיאה העולמי מהחודש שעבר. היא עברה את הגובה המנצח בניסיון הראשון, וזה מה שנתן לה את הזהב על חשבונה של ניקולה אוליסלאגרס האוסטרלית.

אם בטוקיו קיבלנו זהב כפול בגובה אצל הגברים באופן יוצא דופן, הפעם על הפודיום עמדו יחד שתי נשים, מאותן מדינות בדיוק כמו זוכות הזהב והכסף – אירינה גרשצ'נקו האוקראינית ואלינור פטרסון האוסטרלית קפצו שתיהן 1.95 מטר ללא פסילות, מה שהעניק לשתיהן את הארד. ארבע קופצות נוספות עברו את הגובה הזה, אך נותרו מחוץ לפודיום.

ביידוי פטיש אית'ן קצברג הקנדי, אלוף העולם מבודפשט בשנה שעברה, זכה גם בזהב האולימפי עם יידוי של 84.12 מטר אותו השיג כבר בניסיון הראשון, קרוב מאוד לשיאו האישי (84.38 מטר). בנסה הלאש ההונגרי זכה בכסף עם 79.97 מטר ומקבץ איכותי, מיכאילו כוחאן האוקראיני העניק עוד מדליה למדינתו עם 79.39 מטר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג