צפו || זהב, שיא ישראלי וקריטריון אולימפי לשחיין זיו קלונטרוב

השחיין בן ה-18 ניצח את יריביו בהפרשים גדולים בתחרות הנחשבת גם לאליפות אירופה לנוער, והיה רחוק ב-16 מאיות משיא העולם לנוער. קלונטרוב הוא השחיין הישראלי החמישי שקובע קריטריון למשחקי ריו 2016
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
זיו קלונטרוב שחיין ישראלי על הפודיום בבאקו 2015
זיו קלונטרוב שחיין ישראלי על הפודיום בבאקו 2015

השחיין זיו קלונטרוב רשם היום (שבת) הישג משמעותי לשחיה הישראלית, כשזכה במדליית הזהב במשחה ה-50 חתירה במשחקים האירופיים בבאקו. חשוב לציין כי בשחיה מהווים המשחקים האירופיים את המסגרת לאליפות אירופה לנוער השנה, ולכן השחיינים הבוגרים שמתכוננים לאליפות העולם לא מתחרים שם. בכל מקרה, מדובר באלוף אירופה ישראלי לנוער ובשחיין בן 18 שקבע את הקריטריון למשחקי ריו 2015 והוא למעשה השחיין הישראלי החמישי שעושה זאת.

זיו קלונטרוב שחיין ישראלי על הפודיום במשחקי באקו 2015

הישג אדיר לשחיה הישראלית. זיו קלונטרוב | צילום: באדיבות הוועד האולימפי

קלונטרוב קבע את הזמנים המהירים ביותר גם במוקדמות וגם בחצי הגמר משחה ה-50 חתירה, אבל במשחה הגמר הוא התעלה על עצמו ונגע ראשון בקיר עם שיא ישראלי מדהים לבוגרים של 22.16 שניות, המהיר ב-23 מאיות מהשיא הקודם שגם הוא היה של קלונטרוב. אגב, שיא העולם לנוער של יו השין הסיני נקבע ב-2014 ועומד על 22.00 שניות, רק 16 מאיות מהיר יותר. בגמר קלונטרוב הקדים את השחיין השני מאיטליה בהפרש של 35 מאיות שזה הפרש עצום למשחה ספרינט.

בנוסף לתואר ולשיא החדש, קלונטרוב הוא גם השחיין הישראלי החמישי שמבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים ריו 2016. קדמו לו יעקב טומרקין, עמית עברי, גל נבו ואנדראה מורז. באוגוסט הקרוב הוא ישתתף יחד אתם באליפות העולם לבוגרים שתתקיים בקזאן שברוסיה. המדליה של קלונטרוב היתה השניה של משלחת השחיה הישראלית בבאקו 2015, אחרי מדליית הארד של מארק חינאווי במשחה ה-1,500 חתירה.


 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג