צבע הכסף: באיזו מדינה הכי משתלם להיות אלוף אולימפי?

ישראל מתברגת גבוה בטבלת המענקים עם פרס של מיליון שקלים חדשים למדליית זהב בפריז, בהונג קונג ובסינגפור הסכומים אפילו גבוהים יותר ועל פי ההערכות גם במדינות המפרץ. ובאילו מדינות לא מתלווה לתהילה אפילו דולר אחד?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מדליות זהב | צילום: Shutterstock

אי אפשר לשים תו מחיר אמיתי על מדליה אולימפית, עם התהילה הנצחית והכבוד האגדי שמתלווה אליה. אלא שמלבד ההישג הספורטיבי האדיר, בכל המדינות נהוג להעניק גם תשורה משמעותית, לרוב בצורת כסף אך בחלק מהמקומות גם בדמות בתים, רכבים ועוד.

לכתבות נוספות בנושא:
הולכת על קוואדרופל? סיפאן חסן נרשמה לארבע ריצות שונות בפריז!
מתחממת לפריז: שיא אירופי לפמקה בול ב-400 מ' משוכות
שיא העולם בסכנה? מהפכה היסטורית בריצת 800 מ' תוך שבוע אחד

לאחרונה פורסמו הסכומים שיעניקו המדינות השונות לזוכים במדליות, כאשר ישראל מדורגת גבוה מאוד בטבלה. במסיבת העיתונאים לקראת פריז 2024 בחודש שעבר, הצהיר שר הספורט מיקי זוהר כי האלופים האולימפיים מישראל ייהנו ממענק של מיליון שקלים חדשים, סגני האלופים יזכו ב-700 אלף שקלים ואלו שישיגו מדליית ארד יקבלו חצי מיליון שקלים.

"אלו הסכומים הכי גבוהים שניתנו אי פעם", סיפר השר, "מבחינתנו לשמוע את ההמנון על הפודיום שווה את הכסף הזה, ואנחנו רוצים שגם יהיה ביטחון כלכלי לספורטאים האלה כשהם יחזרו לארץ. זה גם יביא לעוד אנשים שרוצים להצטרף למעגל הספורט". מדובר אגב במענקים כמעט כפולים לעומת אלו שחולקו למדליסטים הישראלים בטוקיו: חצי מיליון שקל למדליית זהב, 400 אלף שקלים לכסף ו-300 אלף שקלים לארד.

השר מיקי זוהר | צילום: הוועד האולימפי

במדינות המפרץ לרוב המענקים הגבוהים ביותר, אך נכון להיום, טרם פורסמו הסכומים הרשמיים. בבדיקה שערך עיתון "USA Today" עם כ-25 ועדים אולימפיים ברחבי העולם, אף מדינה לא מעניקה סכומים דומים לאלו של ישראל. מבין המדינות שענו לעיתון, סרביה היא "הנדיבה" ביותר עם 214,900 דולרים לכל מדליית זהב – קצת פחות מ-800 אלף שקלים. מלזיה ומרוקו מעט מאחוריה עם 212 ו-200 אלף דולרים בהתאמה לאלופים אולימפיים ואחריהן איטליה (193 אלף), ליטא (180 אלף) והונגריה (155 אלף).

סוגרות את הרשימה מדינות שרגילות לעלות על הפודיום במשחקים האולימפיים: אוסטרליה מציעה 13,340 דולרים עבור מדליית זהב, דנמרק מעניקה 14,406 דולרים, קנדה 14,608, גרמניה 21,490 וארה"ב 37,500 דולרים.

במגזין "טיים" ביצעו הערכה דומה ומצאו שספורטאים מהונג קונג יקבלו כ-750 אלף דולרים אם יזכו במדליית זהב בפריז. גם בסינגפור סכומים גבוהים מאוד שינועו בין 700 אלף דולרים ל-1.5 מיליון דולרים, בהתאם לסוג הענף. לעומת זאת, במדינות מסוימות, כמו למשל בריטניה, נורבגיה ושבדיה, לא מתלווה לתהילה האולימפית שום מענק כלכלי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג