פספוס ענק: שחיינית אוסטרלית לא התייצבה, גורבנקו הייתה יכולה לשחות בגמר

השחיינית הישראלית שדורגה תשיעית בחצי גמר 200 מעורב אישי הייתה יכולה להיכנס לגמר לאחר שאלה ראמזי חלתה ולא הגיעה למשחה, אולם גם גורבנקו לא הגיעה לחדר ההצבות ונותר מסלול ריק בגמר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי

מתנות צריך גם לדעת לקחת, והערב (שבת) ביום הלפני אחרון של תחרות השחייה האולימפית נבחרת ישראל ואנסטסיה גורבנקו קיבלה מתנה כמעט בלתי חוזרת להעפיל לגמר אולימפי, אך פשוט לא לקחה אותה.

לכתבות נוספות בנושא:
שיא עולם לשליחי ארה"ב, לדקי עשתה היסטוריה, זהב שלישי למקינטוש
המדליסטית הראשונה בתולדות מדינתה: ג'וליאן אלפרד ניצחה ב-100 מ'
"היה לי שבוע של סערת רגשות אחת גדולה, אלמד ממנו הרבה"

כזכור, אתמול סיימה גורבנקו במקום התשיעי בחצי הגמר של המשחה ל-200 מעורב אישי ונותרה מחוץ לגמר. אלא שהמקום התשיעי הוא ה"רזרבה", כלומר, במקרה שאחת השחייניות נמחקת או לא מתייצבת, גורבנקו היא הראשונה שנכנסת במקומה.

אי התייצבות היא מקרה נדיר במיוחד בגמר אולימפי, אולם הערב זה קרה. אלה ראמזי האוסטרלית, שעלתה מהמקום השמיני לגמר, חלתה ולא התייצבה למשחה. ההודעה על כך התקבלה מאוד מאוחר (כחצי שעה לפני המשחה) וגורבנקו, שלא התכוננה למצב שכזה, לא הגיעה כרזרבה לחדר ההצבות ונותר למעשה מסלול ריק בגמר, אירוע נדיר בפני עצמו.

יש לציין כי על פי חוקי התאחדות השחייה העולמית, על הרזרבה בחצי הגמר ובגמר להופיע בחדר ההצבות בכל משחה, בדיוק עבור מקרים כאלו, ולא בכדי מקיימים גם סווים על המקום ברזרבה.

אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי

בנבחרת ישראל בעבר היה נהוג להתייצב בחדר ההצבות בכל מקרה של רזרבה, כאשר זכור במיוחד המקרה של מירון חרותי בטוקיו, אשר התייצב בחדר ההצבות וכמעט נכנס לחצי הגמר כרזרבה, אולם ברגע האחרון השחיין ה-16 התייצב וחרותי נותר בחוץ. לא ברור מה הסיבה לכך שהפעם הנוהל הזה לא בוצע, אולם אין ספק שזהו פספוס ענק, וכי גורבנקו הייתה יכולה לשחות בגמר האולימפי.

תגובת הוועד האולימפי: "ההודעה על הזימון למקצה בוצעה רק חצי שעה לפניו, מה שלא אפשר הכנה מקצועית מספקת לדעת הצוות המקצועי"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג